Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik heb toen ik de motor overnam toch maar even nieuwe schijven eronder gezet. Vond die 3mm toch ietwat te 😛 Voorschijf is nog goed nieuw verkrijgbaar en niet belachelijk duur herinner ik me. Achter was iets meer zoeken voor een fatsoenlijke prijs.
De minimale dikte staat op de schijf aangegeven. Bij mij staat er 5mm op.
 
Schijf vooraan word niet warm. ( als ik even de rem niet gebruikt heb natuurlijk ) toen ik de oprit opreed gebruikte ik de rem voor niet, achter wel. En achter was dus warm en voor niet. Dus de remblok slijt niet tegen de schijf.
 
67F009E0-A99C-40E3-91E3-B3F5CB29A926.jpeg
 
Schijf vooraan word niet warm. ( als ik even de rem niet gebruikt heb natuurlijk ) toen ik de oprit opreed gebruikte ik de rem voor niet, achter wel. En achter was dus warm en voor niet. Dus de remblok slijt niet tegen de schijf.
Dat scheelt enig zins, hoef je (of de monteur) niet bezig met de remklauw. :)

Misschien is het al gebeurd bij de vorige eigenaar en was het je nog niet opgevallen? Heb toevallig vorige week ook nog een testrit gemaakt op een CB500 waar de remschijf ook een lichte slag had, eigenaar wist van niks (en hij wist wel meer dingen niet dus maar laten staan:P).
 
Dat scheelt enig zins, hoef je (of de monteur) niet bezig met de remklauw. :)

Misschien is het al gebeurd bij de vorige eigenaar en was het je nog niet opgevallen? Heb toevallig vorige week ook nog een testrit gemaakt op een CB500 waar de remschijf ook een lichte slag had, eigenaar wist van niks (en hij wist wel meer dingen niet dus maar laten staan:P).
Haha ja groot gelijk. Nja, geen idee.. denk dat het grotendeels wel door mijzelf komt. Maar vanaf nu hou ik bij het stilstaan niet mijn remmen ingedrukt.
Ja, kan zeggen dat ik pech heb.... met alles wat me nog te wachten staat ( banden etc ) alhoewel, vloeistoffen en dergelijke olies waren allemaal prima inorde. Dus wil niet zeggen dat ik een slechte aankoop gedaan heb of zo, ben ook wel heel blij met de motor, want hij heeft mij op nog geen enkele manier gestraft.
Enige wat ik een beetje vervelend vind, is het zadel.. niet breed genoeg aan de voorkant of zo.. dus ik ga vaak wat naar achteren zitten als ik toch een lang stuk rij. En, dat hij keihard op de motor afremt als je gas loslaat.
Voor de rest is het echt een perfecte motor om op te leren rijden.
 
Was ff de CB500 op marktplaats aan het neuzen. Maar, die dingen staan voor een behoorlijke prijs te koop. Waarom zijn die CB500tjes nou meer waard dan de NTVtjes ?
Wel de oudere versies btw.
 
Haha ja groot gelijk. Nja, geen idee.. denk dat het grotendeels wel door mijzelf komt. Maar vanaf nu hou ik bij het stilstaan niet mijn remmen ingedrukt.
Ja, kan zeggen dat ik pech heb.... met alles wat me nog te wachten staat ( banden etc ) alhoewel, vloeistoffen en dergelijke olies waren allemaal prima inorde. Dus wil niet zeggen dat ik een slechte aankoop gedaan heb of zo, ben ook wel heel blij met de motor, want hij heeft mij op nog geen enkele manier gestraft.
Enige wat ik een beetje vervelend vind, is het zadel.. niet breed genoeg aan de voorkant of zo.. dus ik ga vaak wat naar achteren zitten als ik toch een lang stuk rij. En, dat hij keihard op de motor afremt als je gas loslaat.
Voor de rest is het echt een perfecte motor om op te leren rijden.
Ach elke (oude) tweedehands motor heeft altijd wel iets. Zolang het maar niet te ernstig is.

En op de NTV kun je gelukkig nog verzitten, sommige motoren zoals de TDM850 zit je in een kuil dus met lange ritten moet je de pijn maar accepteren. :')
Op m'n WR250R met dun zadel kon ik ook rustig 300km zonder pijn maken omdat ik daarop ook zo makkelijk kon verzitten.

Motorrem ben ik zelf helemaal fan van, gebruik het liefst zo weinig mogelijk mijn remmen. :9

Was ff de CB500 op marktplaats aan het neuzen. Maar, die dingen staan voor een behoorlijke prijs te koop. Waarom zijn die CB500tjes nou meer waard dan de NTVtjes ?
Wel de oudere versies btw.
Klopt, zit al een tijdje te azen op een leuk exemplaar waar ze geen goud geld voor willen hebben. :+
CB500 heeft denk ik ook wat meer naamsbekendheid, heel veel mensen hebben er ook op gelest (incl. ik). Zijn ook heel veel verkocht maar zijn vast ook al een boel gesneuveld. Dus ja vraag en aanbod (hoewel sommige wel een beetje doorslaan).
 
Ach elke (oude) tweedehands motor heeft altijd wel iets. Zolang het maar niet te ernstig is.

En op de NTV kun je gelukkig nog verzitten, sommige motoren zoals de TDM850 zit je in een kuil dus met lange ritten moet je de pijn maar accepteren. :')
Op m'n WR250R met dun zadel kon ik ook rustig 300km zonder pijn maken omdat ik daarop ook zo makkelijk kon verzitten.

Motorrem ben ik zelf helemaal fan van, gebruik het liefst zo weinig mogelijk mijn remmen. :9


Klopt, zit al een tijdje te azen op een leuk exemplaar waar ze geen goud geld voor willen hebben. :+
CB500 heeft denk ik ook wat meer naamsbekendheid, heel veel mensen hebben er ook op gelest (incl. ik). Zijn ook heel veel verkocht maar zijn vast ook al een boel gesneuveld. Dus ja vraag en aanbod (hoewel sommige wel een beetje doorslaan).
Ja op de motor afremmen doe ik nu ook wel vaker.
Denk, dat ik de zadel even een keer moet laten opvullen. Of een keer een geheel nieuw zadel ervan laten maken, is ook een optie. Denk dat hij iets te zacht is.

Zag een staan op MP uit 1994 ( rood ) voor 1600 euries geloof ik. Nou, vind ik toch persoonlijk wel een beetje aan de hoge kant.
 
Er zit lekker leven in het topic *O*

Hier is vooral offline gewerkt, de Hawk is van voor tot achter open geweest. Complete revisie van de voorvork, de excenter van het achterwiel los en schoonmaken+smeren, grote beurt, afstellen. Remmen voor en achter grondig reinigen plus nieuwe remblokken, en uiteraard remvloeistof verversen.
Hawksleutelen12420-1.jpg

Hawksleutelen12420-2.jpg

Hawksleutelen12420-3.jpg

Hawksleutelen12420-4.jpg

Hawksleutelen12420-5.jpg
Wel leuk zo'n project als je dat kan. des te leuker het is om hem straks op de weg te zien en te rijden!
 
Dank je voor het aanbod maar heb inmiddels een setje origineel besteld voor 24 euro
Netjes, dat is echt een koopje :Y de Honda adviesprijs is € € 23,47 excl. btw per stuk oftewel € 28,40 inclusief btw per stuk .

Wat merkte je er in de praktijk van dat de membranen minder werden? Of heb je ze preventief vervangen?

Het grootste probleem was dat ze geslonken waren en niet meer in de rand pasten, waardoor de carbs niet meer goed dicht konden. Dit kan het gevolg zijn van E10, maar los daarvan moesten ze dus sowieso vervangen worden en dan maar kiezen voor een toekomstbestendige set.


Nu wil graag nieuwe bougie doppen en kabels, ik zie op de foto dat deze niet standaard zijn, werk dit ook goed?

Nog geen idee, ik heb nog niet me de nieuwe set gereden.
 
Howdy party people, ook ik rij nog lekker door. Mede te danken aan Defiduc :) Twee weken terug ging de brandstofpomp stuk midden in Amsterdam. Heb de motor naar West geduwd waar een vriendin woont en vorige week gerepareerd. Rijdt weer heerlijk!!

Nu merk ik al een tijdje dat de motor een beetje tegenstribbelt in het toerentalgebied tussen de 3500~3900 toeren. Vooral doortrekken in versnelling 2 en 3 valt 'ie wat terug tenzij ik het gas verder open trek. Daardoor gaat 'ie er doorheen maar dan geef ik weer teveel gas dus moet ik weer wat loslaten. Dit gebeurt vooral met een koudere motor, maar toch vind ik het een beetje gek. Verder vind ik dat 'ie erg zenuwachtig rijdt in de eerste versnelling, dit heb ik eigenlijk met geen enkele andere motor meegemaakt, is dit een specifieke eigenschap van cardan motoren door de wat directere overbrenging?

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van deze twee eigenschappen? Vraag het mij al een tijdje af en vond het domme vragen, maar toch... Geen enkele vraag is uiteindelijk dom.

Morgen weer even lekker een stukkie rijden :]
 
idd heel bijzonder :+

nerveuze NTV.... staan ze volgens mij niet zo bekend om... wellicht wat vervuiling in de carbs of lekkende inlaatrubbers? schokkerig in de 1 kan ook duiden op verdroogde transmissierubbers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan