Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik heb een witte en een zwarte bodykit. En witte en grijze wielen. Geen idee welke combinatie bij elkaar hoort. Al zie je van alles als je google afbeeldingen zoekt op NTV 650. Dus is best een goede vraag eigenlijk
 
Ik dacht het draadje van de temperatuur sensor, koperkleurig op de radiateur..

De draad die naar de temperatuursensor toe gaat moet je aarden, ongeacht of dit op de radiateur is of gewoon op het frame.
Het bedradingsschema naar de ventilator werkt als volgt: er gaat een + draad naar de ventilator toe. De - draad van de ventilator gaat naar de temperatuursensor toe. De sensor is maak-contact (weerstands-temperatuursensor), zodra deze boven een bepaalde grenswaarde zit qua temperatuur maakt hij contact.
Zodra de weerstand van de temperatuursensor laag genoeg is laat hij stroom door, waardoor de ventilator ook een - heeft en kan gaan draaien.

Dat maakt testen simpel: maak contact tussen de - draad van je radiator en de aarde (frame / massadraad). Begint je ventilator nu te draaien dan weet je dat deze in ieder geval goed is.
radiatorsensor.jpg


Dan nog je temperatuursensor zelf: warm een pannetje koelvloeistof op. Bij kamertemperatuur hoort de sensor geen contact te maken tussen top (waar de draad op zit) en bodem (het gedeelte dat in de radiator geschroefd wordt).
Hang de sensor in het pannetje water en gebruik een multimeter om de weerstand te checken. Vanaf 93-97 graden hoort deze contact te beginnen te maken. Gebeurt dit niet dan is je sensor overleden.

Controleer wel even de spanning naar ventilator toe voordat je deze afschrijft. Het kan ook een kapotte zekering zijn of een contactbreuk.
 
Gisteren de nieuwe Hawk even gewassen, zodat ik kan kijken wat er moet gebeuren:
blackhawkdown1.jpg

blackhawkdown2.jpg


En er zitten nieuwe E10-bestendige membranen in de carburateurs van de NTV:
carbmembranen1.jpg

carbmembranen2.jpg
 
Wat is er speciaal aan die E10 bestendig membramen? En waar zijn die verkrijgbaar? Het gaat bij mij al weer flink wat maanden goed met E10, maar goed om vast te weten mocht het toch anders blijken
 
Wat is er speciaal aan die E10 bestendig membramen? En waar zijn die verkrijgbaar? Het gaat bij mij al weer flink wat maanden goed met E10, maar goed om vast te weten mocht het toch anders blijken

Ze zijn gemaakt van een ethanol-bestendige compound, zodat ze geen problemen hebben met E10.
Je ziet het resultaat van de ethanol al goed op het oude membraan, dat is helemaal slap en vervorm, waar het nieuwe membraan gewoon mooi strak is.
Ze staan in de webshop: GeGShop.nl | Membraan E10 benzine bestendig carburateur Honda NTV650 NT650 Hawk XL600V TransAlp VT600 Shadow
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Maar ben bang dat mijn kabels de stuurverhogers niet zo leuk gaan vinden en om nou nieuwe kabels aan te leggen? vind ik ook weer zo wat. Heb totaal geen s

Nu je t over wielen hebt. Ik vind het heel vreemd dat ik een rode motor heb, met grijs paarse wielen. Hebben meerdere dat, of is deze speciaal?. Had ze liever zwart. xD

Dat is inderdaad standaard op de laatste modeljaren NTV650 met lange uitlaatdemper :Y

Je kunt met de meeste delen niet echt fout gaan, en de kabels kun je makkelijk vervangen door de langere versies ofwel van de Revere danwel van de VT600 Shadow.
 
Eigenlijk met de radiatorfan is ook erg belangrijk..staat ie niet vast? Dat gebeurt ook wel eens, op diverse manieren best wel weer gangbaar te maken of andere monteren..
En ja er is veel uit te wisselen met vooral de V twins, zelfs met de oudere VT types maar ook met andere types zoals CB1 en CBR en ws. wel nog meer... maar soms is het ook wel weer van net niet..maar beetje aanpassingen maken vind ik ook wel weer leuk..
Met handvat verwarming heb ik juist gekozen voor een zo direct mogelijke verbinding met de accu, omdat het best aardig wat stroom kan trekken wil ik zo weinig mogelijk troep en/of overgangsweerstanden in het trajekt. En als je het aanlaat doe je het de volgende keer ws. niet meer zo snel8-)..
Vorige week was het 's ochtends wel lekker om aan te hebben maar de temperaturen worden gelukkig veel beter:]
 
Ze zijn gemaakt van een ethanol-bestendige compound, zodat ze geen problemen hebben met E10.
Je ziet het resultaat van de ethanol al goed op het oude membraan, dat is helemaal slap en vervorm, waar het nieuwe membraan gewoon mooi strak is.
Ze staan in de webshop: GeGShop.nl | Membraan E10 benzine bestendig carburateur Honda NTV650 NT650 Hawk XL600V TransAlp VT600 Shadow
Opzicht is het merkwaardig dat er andere membranen in moeten want volgens Honda kan de NTV650 gewoon goed functioneren met maximaal 10% ethanol, dus het zou niet nodig moeten zijn.
Methanol kan de NTV 650 overigens niet tegen volgens Honda.
 
Opzicht is het merkwaardig dat er andere membranen in moeten want volgens Honda kan de NTV650 gewoon goed functioneren met maximaal 10% ethanol, dus het zou niet nodig moeten zijn.
Methanol kan de NTV 650 overigens niet tegen volgens Honda.
NTV kan tegen maximaal 10% ethanol, maar er is bijna niemand die het tankt ? Tenminste ik niet. Ik tank 98, is wel aangeraden om v power te doen. Maar, dat heeft een reinigde werking zeggen. Ik doe gewoon om de zoveel tankbeurten iets bij de tank in en dan is het ook wel prima.
 
Gisteren de nieuwe Hawk even gewassen, zodat ik kan kijken wat er moet gebeuren:
blackhawkdown1.jpg

blackhawkdown2.jpg


En er zitten nieuwe E10-bestendige membranen in de carburateurs van de NTV:
carbmembranen1.jpg

carbmembranen2.jpg

Nu wil graag nieuwe bougie doppen en kabels, ik zie op de foto dat deze niet standaard zijn, werk dit ook goed?
 
Nee helemaal niks extra. Gewoon E10 tanken en weer rijden.
Merk je geen verschil in gedrag met de ntv? sommigen zeggen dat ze bokkerig worden op E10. Ikzelf heb het nog niet ervaren. Misschien eens beetje E10 tanken... maar door alle verhalen durf ik bijna geen E10 te tanken....
 
Ja er zijn wel veel spookverhalen. Ik beloof je ook niks, maar ik merk er weinig van. Verbruik iets hoger is t enige. 1:18.5 ipv 1:19.5.

In m'n auto tank ik het niet omdat ik maar 1x per jaar de benzine tank leeg heb ivm LPG installatie.

En in m'n oldtimer brommertje uit 1972 doe ik t ook niet. Maar die lust ook maar 5 liter per jaar 😂

Maar de NTV rij ik >20.000 per jaar dus dan scheelt t wel qua kosten en zolang het goed gaat rij ik lekker door
 
Haha, ja ik weet het. waarschijnlijk zal die zichzelf wel gaan koelen als het echt te warm word. maar, daar kom ik vanzelf wel achter. Had soms wel het idee dat ik even een extra warm briesje bij de benen kreeg van de motor, dus heb het idee dat hij zo nu en dan wel 5 seconden aanslaat. was wel aan de kant van de uitlaat bochten....
Als je rijd krijgt hij gewoon genoeg rijwindkoeling, als je heel langzaam rijd of tijdje stilstaat stopt dat, er zit een ventilator voor jou radiateur die dan de functie van de normale wind door het rijden over neemt. Deze komt pas in werking als de temperatuur in je radiateur boven een bepaald aantal graden komt, er zit in sensor in die dat meet, die gaan wel eens kapot.
Dan gaat je ventilator dus niet meer draaien als je motor geen rijwindkoeling krijgt en wordt te warm bij stilstand.
 
Gisteren de nieuwe Hawk even gewassen, zodat ik kan kijken wat er moet gebeuren:

Wat merkte je er in de praktijk van dat de membranen minder werden? Of heb je ze preventief vervangen?


blackhawkdown1.jpg

blackhawkdown2.jpg


En er zitten nieuwe E10-bestendige membranen in de carburateurs van de NTV:
carbmembranen1.jpg

carbmembranen2.jpg
 
Welke tanktas met quick lock, past er eigenlijk op de honda ntv ? Ik probeer een te krijgen zonder magneten, maar lijkt wel onmogelijk om 1 te vinden met quick lock... Ik zag deze: SW-Motech EVO micro tank bag, lekker compact. Maar, die zou dus niet passen op de ntv ?
 
Welke tanktas met quick lock, past er eigenlijk op de honda ntv ? Ik probeer een te krijgen zonder magneten, maar lijkt wel onmogelijk om 1 te vinden met quick lock... Ik zag deze: SW-Motech EVO micro tank bag, lekker compact. Maar, die zou dus niet passen op de ntv ?
Waarom zou dat niet passen geven ze daar een rede voor?
 
Gewoon tankring voor Honda erop, er is geen reden waarom het niet zou passen. Tankdop op de NTV is door zoveel Honda's gebruikt..

artnr: TRT.00.640.10600/B Honda 7 schroeven
 
Terug
Bovenaan Onderaan