Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Hoi allen. Heel wat anders. Hoe lang doen jullie gemiddeld met een ketting ? Bij normaal rijden. Ik heb inmiddels 38000 km weg.
Rond de 30000km, bijna alle kilometers met duo!
Ben wel redelijk consequent in het smeren van de ketting, ik gebruik nu een Osco, afhankelijk van de afstand na iedere rit een beetje of een beetje meer.
Ik smeer altijd vlak voordat ik thuis ben op de warme ketting, ga hij meteen de garage in.
 
He Kaxan,

Mag ik vragen waar jij je Osco hebt bevestigd op de SX? Ik bedenk me nu namelijk dat ik ook nog ergens zo'n ding heb liggen van mijn laatste kettingfiets.
 
Ik had de ketting bij 27k laten vervangen. Rijdt dan ineens zo veel beter. Veel strakker schakelen en minder slaan in de ketting. Het sluipt er soms zo in. Ondanks dat ik regel matig aan het stellen ben.
 
He Kaxan,

Mag ik vragen waar jij je Osco hebt bevestigd op de SX? Ik bedenk me nu namelijk dat ik ook nog ergens zo'n ding heb liggen van mijn laatste kettingfiets.
Osco1.jpg
Osco2.jpg

Hoi Sancho, hier de gevraagde foto's, ik kan bij thuiskomst zo al rijdende even aan de plunjer trekken om de ketting van een verse laag olie te voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Zeker netjes gedaan, andere optie:
Ik heb mijn Cobrra aan de duosteun vast gezet, ook daar kun je makkelijk bij om er een slinger aan te geven als je bijna op bestemming bent.

DSC_1459.JPG


DSC_1463.JPG
 
van de week een tail tidy besteld en een Seat cover. Belachelijke prijs, maar goed, hopelijk heb ik er lang plezier van. Ik twijfel nog over een donkere originele kuipruit, dud het korte exemplaar. Heeft iemand deze toevallig gemonteerd en daar foto's van?
Ik heb een donkere ruit, geen idee of hij orgineel en korter is.
 

Bijlagen

  • IMG_7928.jpeg
    IMG_7928.jpeg
    473 KB · Weergaven: 2
Omdat ik mijn 1000 SX toch een tikje tam vond, ben ik de afgelopen tijd met een speciale tuning begonnen. Deze week heb ik het afgerond en het is echt een beest van een motor geworden. Ik schat dat de motor er nu toch minstens zo’n 70 à 80 pk bij heeft gekregen en makkelijk over de 320 km/h loopt! Ook de wegligging is ineens significant verbeterd! Alle andere weggebruikers gaan met huid en haar opgevreten worden! Sterker nog, de Superbike-brommers van Bautista en Toprak kunnen wel inpakken, die maken geen enkele kans meer als deze Ninja het circuit op zou gaan.

En waaruit bestaat die bijzondere tuning dan wel hoor ik jullie denken? Taadaaaa!!

KLIK! *D
 
iemand noch intresse in een paar leuke onderdelen
superbike-kit met 28,6 mm stuur..probrake handles midi
duoseat cover met kleine scheurtjes..bobbins
komen van de ninja af............
 

Bijlagen

  • P1020676.JPG
    P1020676.JPG
    100,8 KB · Weergaven: 1
  • P1020653.JPG
    P1020653.JPG
    129 KB · Weergaven: 1
  • P1020685.JPG
    P1020685.JPG
    99,6 KB · Weergaven: 1
  • P1020667.JPG
    P1020667.JPG
    87 KB · Weergaven: 1
  • P1020690.JPG
    P1020690.JPG
    340,7 KB · Weergaven: 1
  • P1020682.JPG
    P1020682.JPG
    83,8 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Wow wat een kanon! De voorganger (de 1250) heb ik afgelopen jaar een week mogen gebruiken In de Harz. Reed meer dan prima! Hopelijk heb je op deze geen knieklachten!! Veel plezier ermee gewenst.
 
Rense, veel plezier met die R1300GS! Dat zal wel even wennen worden na al die viercilinders (en driecilinder) die je hebt gehad. Was de Versys 1000 geen optie voor jou?
 
Rense, veel plezier met die R1300GS! Dat zal wel even wennen worden na al die viercilinders (en driecilinder) die je hebt gehad. Was de Versys 1000 geen optie voor jou?

Nee, de Versys 1000 is geen optie voor mij. Ik vind deze niet zo mooi.
 
Nee, de Versys 1000 is geen optie voor mij. Ik vind deze niet zo mooi.
Ah, duidelijk. Voor mij was dat ook een van de belangrijkste redenen om voor de SX te kiezen en niet de Versys (naast het grote formaat, het wat tammere karakter van de motor en de herrie van het scherm).
 
Hier alvast de opvolger van de Z1000SX........
Kawa speelde met de turbo en er kwam een turbo blok. Nu spelen ze met H2 (waterstof).......

1703262872383.png
 
Ja, heb hem ook al gezien, maar lijkt mij eerder een opvolger voor de H2SX.
Wel goed dat ze niet stoppen met ontwikkelen bij Kawasaki.. :t
 
De eerste, groene versie vond ik er toch iets subtieler en mooier uitzien. Maar goed, die blauwe is nog maar een proefkonijn.
97.JPG
 
Laatst bewerkt:
In Duitsland is er het een en ander te doen over een mogelijk rijverbod in de buurt van Holzminden (iets ten westen van de Harz) deze lente en zomer voor motoren die meer dan 90 decibel produceren als 'Standgeräusch' (stilstaande motor, half maximum toerental). Het is nog een omstreden pilot-project, maar het zou dit jaar wel eens op meer plekken in Duitsland en Oostenrijk (Tirol!) kunnen gaan gebeuren.
Gelukkig zag ik dat volgens diverse Duitse gegevens (Motorrad / Motorrad & Reisen) onze 1000SX net aan de veilige kant zou zitten met 90 decibel. Op mijn eigen motor zie ik dat ook staan op het plaatje links bij het balhoofd (gek genoeg zou volgens datzelfde plaatje de geknepen 85 Kw versie - geen idee in welk land die gebruikt wordt - echter 91 decibel produceren).
Misschien handig om te weten als je dit jaar hiermee te maken krijgt bij een geluidscontrole in het buitenland. Bij Duitse motorrijders staan deze gegevens namelijk in de motorpapieren vermeld, bij ons op het kenteken-creditkaartje echter niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan