Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Ik heb inmiddels alweer 5.200 km op de teller staan en de Ninja bevalt weer prima. Het enige waar ik me steeds meer aan stoor is aan mijn navigatie, de TomTom 550. Deze begint steeds meer kuren te krijgen en op mijn laatste vakantie is hij diverse malen uitgevallen :(
Ik ga een nieuwe navigatie aanschaffen en ik zit te denken aan de Zumo XT2.
Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Zo ja, hoe is deze navigatie gemonteerd op de motor?
 
Jammer dat de Tom Tom zo hapert.
Ik rij nog steeds met een Garmin 340. Werkt nog steeds naar mijn behoefte. Al zou een kronkel functie oid er wel op mogen.
XT2 is wel een mooi apparaat. Ben ook wel benieuwd naar bevindingen van anderen.
 
Ik heb inmiddels alweer 5.200 km op de teller staan en de Ninja bevalt weer prima. Het enige waar ik me steeds meer aan stoor is aan mijn navigatie, de TomTom 550. Deze begint steeds meer kuren te krijgen en op mijn laatste vakantie is hij diverse malen uitgevallen :(
Ik ga een nieuwe navigatie aanschaffen en ik zit te denken aan de Zumo XT2.
Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Zo ja, hoe is deze navigatie gemonteerd op de motor?
Bij een Tomtom kan het defect nog al eens in de houder zitten. Om het een en ander uit te sluiten zou je eigenlijk een TT550 van een ander op je steun moeten zetten en kijken of hij dan nog uitvalt. Zo niet is het je 550 en anders de houder of de kabel. Een vriend van mij heeft nu een nieuwe Zumo en deze is vwb het scherm groter en super helder en duidelijk. Heeft nu ook alle functies wel zo'n beetje die de 550 ook heeft. Is alleen wel wat prijziger.
 
ik heb ook een zumo xt op de standaard steun van Kawasaki zelf die geleverd wordt bij donkere ruit en andere uitlaten
maar ik zal deze nooit meer kopen zit veel beweging en boven de 160 km ga die gewoon als een gek heen en weer
 
ik heb ook een zumo xt op de standaard steun van Kawasaki zelf die geleverd wordt bij donkere ruit en andere uitlaten
maar ik zal deze nooit meer kopen zit veel beweging en boven de 160 km ga die gewoon als een gek heen en weer
Ik heb ook deze originele steun van Kawasaki van mijn TomTom 550 en het is mij nog nooit opgevallen dat deze zo trilt.
Ik ga er eens op letten.

Heeft iemand deze steun al eens gebruikt van Evotech?

navigatie garmin 1000sx.jpg
 
Die Evotech ziet er strak uit en ook nog een stuk goedkoper te vinden dan de Kawasaki steun.
Met de Kawasaki steun zijn de trillingen mij ook nooit opgevallen, maar ik rijdt die snelheden zelden langdurig.
Ik heb de Garmin XT en die doet het prima en het ontbreekt mij nergens aan. Ik maak mijn routes veelal zelf in Basecamp.
XT2 is wel weer een mooie nieuwe doorontwikkeling denk ik: XT2 Topic
 
Die Evotech ziet er strak uit en ook nog een stuk goedkoper te vinden dan de Kawasaki steun.
Met de Kawasaki steun zijn de trillingen mij ook nooit opgevallen, maar ik rijdt die snelheden zelden langdurig.
Ik heb de Garmin XT en die doet het prima en het ontbreekt mij nergens aan. Ik maak mijn routes veelal zelf in Basecamp.
XT2 is wel weer een mooie nieuwe doorontwikkeling denk ik: XT2 Topic
Hoe is jouw Garmin XT gemonteerd? gewoon op de originele Kawasaki steun? Met een verloop? En hoe ziet dat uit?
Ik gebruik een tanktas dus de zichtbaarheid is wel een issue. Heb je een foto voor mij? Alvast bedankt.
 
Ja, dit is de originele Kawasaki steun, het contactblokje waar je de Garmin op klikt wordt met de Garmin meegeleverd en past er zonder aanpassingen op.
Garmin 1.png
Garmin 2.png


Garmin 3.png
Garmin 4.png


Garmin 5.png
Garmin 9.png
 
Bij zo'n bericht mag dan wel een uitleg en een foto die de keuze rechtvaardigt vind ik.. :+
Lag eigenlijk niet aan de Kawa. Zithouding bij langere ritten kreeg ik last van mn lies. Het vermogen sprak ik eigenlijk nooit aan(hoge toeren). Wilde dus iets rechterop en met wat meer koppel onderin. fotootje:
 

Bijlagen

  • PXL_20230811_082934229.jpg
    PXL_20230811_082934229.jpg
    612,3 KB · Weergaven: 5
Mooie fiets hoor en een duidelijk verhaal, heel veel plezier samen! :)
En kom gerust nog eens gezellig langs hier in het topic!
 
Ik heb inmiddels alweer 5.200 km op de teller staan en de Ninja bevalt weer prima. Het enige waar ik me steeds meer aan stoor is aan mijn navigatie, de TomTom 550. Deze begint steeds meer kuren te krijgen en op mijn laatste vakantie is hij diverse malen uitgevallen :(
Ik ga een nieuwe navigatie aanschaffen en ik zit te denken aan de Zumo XT2.
Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Zo ja, hoe is deze navigatie gemonteerd op de motor?
Bij de tomtom 550 moet je af en toe de contacten van de houder en tomtom zelf even met een schuurpapiertje bewerken.
 
Bij de tomtom 550 moet je af en toe de contacten van de houder en tomtom zelf even met een schuurpapiertje bewerken.

Dat wist ik niet, dankjewel voor de tip. Dit ga ik eerst proberen voordat ik een nieuwe koop. Thanks.
 
Lag eigenlijk niet aan de Kawa. Zithouding bij langere ritten kreeg ik last van mn lies. Het vermogen sprak ik eigenlijk nooit aan(hoge toeren). Wilde dus iets rechterop en met wat meer koppel onderin. fotootje:
Veel je plezier met je nieuwe motor
 
Als een motor je niet meer past is het logisch dat je naar wat anders zoekt. Heel veel plezier van je nieuwe motor!
Mijn motor past mij idd niet meer, en ben dus ah oriënteren. Na wat gegoogle kwam ik uit bij de de z1000sx. Ik ga zeker een proefrit maken, de zit lijkt me prima voor mijn knieën en rug. Zijn er specifieke problemen welke vaak bij de z1000sx veelvuldig voorkomt? Hopelijk volgend jaar komt het er van. Mijn vrouw rijd een tracer 900, maar die zit is mij net te rechtop. Ik rijd een vtr firestorm waarop ik mbt kniehoek na een uurtje gewoon ruk zit. Word nu dus echt tijd voor iets anders.
 
Zijn er specifieke problemen welke vaak bij de z1000sx veelvuldig voorkomt?
Nee, ik heb nog geen enkel probleem met de Z1000SX meegemaakt, mijn vorige van 2011 niet en de huidige van 2017 niet.
Leuk dat je de Z1000SX overweegt, ben benieuwd naar je ervaring, is wel anders dan een Firestorm.
 
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn Tracer 700 en de 1000SX lijkt me een interessante optie.
Ik zoek 1 machine waar ik alles op kan (buiten offroaden): +/-350km woonwerk per week vooral autostrade, weekendritten van +/-300km en uitgebreide motorvakanties.

Ik zit met volgende vragen:
- Hoe handig gaat filefilteren met de zijkoffers?
- Het is geen lichte motor dus hoe goed kan je traag manoeuvreren?
- Hoe is de windbescherming? Op m'n Tracer heb ik enorm last van turbulentie, oorverdovend en dus best vermoeiend. Is meteen ook voornaamste reden waarom ik niet richting een Tracer 9 wil gaan.
- Krijg je bij een lange rit last van de polsen? Op een Tracer zit je natuurlijk een stuk rechter.
- Ik lees dat je rug zeiknat wordt in de regen, heeft iemand hier al een goeie oplossing voor gevonden? Niet in regen rijden is voor de hand liggend maar niet het antwoord dat ik zoek :+.

Groeten,
Maarten
 
Laatst bewerkt:
Hoi Maarten, welkom in dit topic!

Volgens mij heb je je fiets gevonden! :]
Alles wat je zoekt doet ie met plezier en met gemak!
Met de jaren zijn er snufjes toegevoegd, maar de basis blijft geweldig.
Om je vragen beantwoord te krijgen wordt het vooral tijd voor een proefrit..
verder:
1 - Met koffers ben je sowieso breder dus extra opletten, maar er gaan nog bredere (GS-sen bijv.) met gemak tussen de files door, het went snel.
2 - Stapvoets rijden en manoeuvreren is een eitje.
3 - Het ruitje is verstelbaar, daar zit vast een passende instelling bij.
4 - Ik heb een slechte pols, maar geen last, of je moet echt een halve dag stapvoets willen rijden.
5 - Tja, is mij nooit opgevallen en eigenlijk ook nooit op gelet, GoreTex doet wonderen..

Laat vooral weten hoe je proefrit was!
 
Ola, ik wil ook wel een stukje ervaring delen, maar gebruik hem eigenlijk enkel voor plezier ritjes dus het woon werk weet ik. Eigenlijk kan ik alleen be-amen wat Totem hierboven zegt
1- pre 2014 is er een ander koffer system. Deze valt volgens mij iets breder dan de spiegels. Vanaf 2014 is er een geïntegreerd system waarbij de koffers net zo breed uitvallen als je spiegels. Dus als je er aan de voorkant erdoor kan, kan je er ook met de achterkant ook door is mijn ervaring
2 - stapvoets geen problemen met sturen. Ook de koppel onderin is heerlijk om met lage snelheid te manoeuvreren.
3- er is wel wat ruis, maar niet storend vind ik. Idd met de 3standen is er vaak wel een prettige stand te vinden. Daarnaast rijd ik vaak met muziek over de headset, dus tja.
4- geen last van mijn polsen. Wel van me kont. Vooral bij lange stukken (+1u) passieve rijhouding. Ander zadeltje hielp bij mij.
5- tja, ik rijd zelf een 2016, en spray op je rug krijg je wel met rijden in de regen. Zowel originele taartschep of tail tidy, weinig tot geen verschil. Regenjas is dan wel verstandig. Niet dat je er meer doorweekt van raakt, maar wel iets viezer. Ik stoor me er niet aan.

Gewoon een heerlijke motor. Lekker toeren, of stukjes sportief rijden. Met of zonder koffers. Precies de veelzijdigheid waar ik naar op zoek was.
 
Beste Z1000sx rijders. Vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een 2019 model met performance pakket.
Ik had er al iets van gelezen, maar mij viel op dat de motor rond 6000 -7000 wat trilt.
Is jullie bekend of daar wat tegen te doen is? Motor heeft een full akra uitlaat. Zou het minder zijn met de originele bochten met katalysator?
 
Beste Z1000sx rijders. Vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een 2019 model met performance pakket.
Ik had er al iets van gelezen, maar mij viel op dat de motor rond 6000 -7000 wat trilt.
Is jullie bekend of daar wat tegen te doen is? Motor heeft een full akra uitlaat. Zou het minder zijn met de originele bochten met katalysator?
Daar moet je gewoon van genieten. Je doelt op de trillingen van het blok? Ik ben ervan gaan houden! Als je zoveel toeren maakt heb je zin in wat sensatie en daar doet die vibratie een schepje bovenop. Ik vond het dus niet hinderlijk. Met cruisen zal je dat weinig hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan