Stefan 👍
Die hard MF'er
Gefeliciteerd!
Daar heb je een super mooie aan!
Daar heb je een super mooie aan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Om hier nog even op terug te komen, wat heb jij uiteindelijk gedaan qua maat band achter? Ik kreeg in het bandentopic van @Rody-rc30 het advies om voor een 190/55 achterband te gaan. Beinvloed dit verder de IMU/TC niet van de motor? En hoe is het met de stabiliteit rechtuit zoals hierboven aangegeven?Wat dit soort wijzigingen betreft ga ik nooit over één nacht ijs en wil ik zoveel mogelijk info hebben. Uiteindelijk via wat omzwervingen terecht gekomen bij naar men zegt dé bandenspecialist van NL in Purmerend. Onderstaand antwoord ontvangen en klopt dus met wat hier op het forum staat. Hij heeft het wel over verminderde stabiliteit. Kan iemand aangeven hoe je dat merkt?
1. Een 190/55 is hoger en spitser dan een 190/50. Hoger zorgt voor makkelijker insturen, net als spitser. Maar spitser zorgt ook voor meer rubber op de weg bij grotere hellingshoeken.
Nadeel is wel iets minder stabiliteit, en vaak een iets hogere prijs.
Wat jij fijner gaat vinden kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar inderdaad vinden veel sportievere rijders dit fijner. Veel, niet allemaal…..
2. Snelheidsmeters geven standaard te veel aan, meestal tussen de 5% en de 8%. Dit om claims over bekeuringen door afwijkende snelheidsmeters te voorkomen.
Door een achterband met een grotere diameter te nemen verklein je het verschil tussen de werkelijke snelheid en de aangegeven snelheid (mits jouw snelheidsmeter aangesloten is op het motorblok of het achterwiel, en niet op het voorwiel.
En in jouw geval is dat zo, dus die claim klopt. Ik adviseer je wel om even via een GPS-apparaat (bijvoorbeeld jouw telefoon) het overblijvende verschil te checken.
Met vriendelijke groet,
Frank Switser
AFS Motorparts
Voltastraat 21 (achterzijde)
1446 VA Purmerend
Beïnvloed niks! Heb het ook gedaan en vond de motor stukken beter rijden. Rechtdoor merk je er weinig van. Je gaat toch geen MotoGP snelheden halen op de openbare weg. Ik was zelfs met de Kawasaki het circuit opgegaan met de 55 band en daar merkte ik nog geen instabiliteit.Om hier nog even op terug te komen, wat heb jij uiteindelijk gedaan qua maat band achter? Ik kreeg in het bandentopic van @Rody-rc30 het advies om voor een 190/55 achterband te gaan. Beinvloed dit verder de IMU/TC niet van de motor? En hoe is het met de stabiliteit rechtuit zoals hierboven aangegeven?
Ik had toch al aangegeven dat er bij deze modellen eigenlijk alleen maar voordelen waren.....Om hier nog even op terug te komen, wat heb jij uiteindelijk gedaan qua maat band achter? Ik kreeg in het bandentopic van @Rody-rc30 het advies om voor een 190/55 achterband te gaan. Beinvloed dit verder de IMU/TC niet van de motor? En hoe is het met de stabiliteit rechtuit zoals hierboven aangegeven?
Gewoon doen, daar krijg je echt geen spijt van. Zoals de rest al gezegd heeft zijn er eigenlijk alleen maar voordelen.Om hier nog even op terug te komen, wat heb jij uiteindelijk gedaan qua maat band achter? Ik kreeg in het bandentopic van @Rody-rc30 het advies om voor een 190/55 achterband te gaan. Beinvloed dit verder de IMU/TC niet van de motor? En hoe is het met de stabiliteit rechtuit zoals hierboven aangegeven?
Gefeliciteerd. Vraagt nog een keer om een fotootje maar nu bij je thuis.
Van harte gefeliciteerd. Hier ga je nog veel plezier aan beleven. Mooie motorJa hoor. Kogel door de kerk. Ik heb er een gekocht na een koude proefrit!
Een snelle zoektocht op de website van sw motech zelf laat zien dat alle jaartallen dezelfde product code hebben. Dus geen verschil lijkt me. Alleen opletten dat je de juiste variant kiest die bij je tas past (pro, evo, ion).Bedankt allemaal! Ik heb afgesproken half maart op te halen maar heb nu al spijt dat ik nog zo lang moet wachten…
Ik ben een tankring aan het zoeken voor mijn sw motech tanktas. Zit er verschil in de tank van 2012 en 2019 Vwb bevestingsgaten?
gefeliciteerd!! mooie motor hoor!!Laat maar, gevonden.
Je merkt pas het verschil bij de eerstvolgende wissel!daarom ben ik ook hier om dingen te leren van andere die er wel meer verstand van hebben.
zal er eens een avondje aan spenderen.(banden keuze etc)
en tot nu toe merk ik er weinig van met rijden maar ja...rijd er net een goeie 200 km mee, dus wil niks zeggen.
maar in elk geval bedankt voor je bericht.