Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
iets grotere foto
full
 
heee super die lampen, daar was ik naar op zoek. Ik heb nog een lamp die ik op mn z750 had en wist niet waar ik hem normaal kon plaatsen op mn z1000sx. Dit is misschien wel een oplossing.
 
ze gaan uit wanneer ik het contact af zet , met de kleine daglichtjes.
je kan uiteraard ook een waterdichte schakelaar op het stuur/kuipwerk voorzien.
de bedoeling is wel dat ze altijd branden om slapende automobilisten wakker te schudden. :Y

en het resultaat is verbluffend ! ik krijg nu overal mijn voorrang van rechts en auto's die mij de pas afsnijden kom ik niet meer tegen. wel verstijfde blikken van automobilisten die een motorfiets steevast verwarren met een trage scooter. _O-

gek genoeg zijn ze opvallender van ver dan heel dichtbij. :P
 
En zijn dat zelf gemaakte beugels of gekocht? en wat kost het setje als ik vragen mag?
 
de beugels komen van een metaalhandel/doe het zelf/vakhandel en zijn van inox.
matte afwerking , ze hebben quasi hetzelfde kleur als de voorvork.
de lampjes zelf zijn op een inox L gemonteerd en vast geschroefd op de bout van de beugel.
dan de draad solderen op de draad van de verlichting , isolatiesokje erop en klaar is kees. ze gaan nu al enkele jaren mee en zijn nog als nieuw.
indien ik een andere motor koop verhuizen ze gewoon mee. *O*

tegenover sommige merk-originele verstralers , die van de versys 1000 bvb , zijn ze 3 tot 4 maal kleiner maar dubbel zo krachtig.
 
Ziet er strak uit die verstralers. Ik vind alleen varianten van €200-500 en dat is mij veel te duur voor 2 lampjes.
Heb je een linkje welke je gehaald hebt?

Ik ben ook benieuwd naar een fotootje van de bevestiging.
Ik zal al te denken over zoiets voor op m'n K, ofwel rond, ofwel rechthoekig klein.
 
Ik heb ook al zitten kijken maar vind ze toch wel erg prijzig en kan er verder weinig over vinden.
 
Heerlijk ritje gedaan vandaag. Zonnetje er bij, beter kan niet. En warm die gerbing handschoenen, heeerlijk.
 
Ik rij ook door, zolang de voorraad strekt. Heb hem pas 3 maanden, maar 2 weken geleden door een niet zo goed oplettende dame omver gereden. Ze zet haar auto midden op het zebrapad in haar acheruit, omdat verderop een kraanwagen in de weg staat. Ik loop nog achteruit, toeter nog, maar de dame kijkt niet en luistert niet en rijdt mij van mijn motor. Ik niets, maar de SX voor 2900,- euro rijdbare schade dus Horeon mag binnenkort aan de slag.
Gisteravond rij ik naar huis word ik aangereden door een Frans stel dat op het laatst toch maar niet de afslag neemt (toen zat ik er al naast). Gelukkig niet gevallen, maar wel de richtingaanwijzer naar binnen gedrukt. Ik heb het er maar bij gelaten. Om 00:30h met niet Engels sprekende Fransen een schadeformulier invullen ging mij wat te ver. Gaat lekker zo.
 
Ik ga wss deze maand een Z1000SX uit 2011 kopen met ongeveer 30.000km. Hebben jullie misschien nog (technische) zaken die ik zeker tijdens de proefrit even moet checken specifiek voor dit model? Voor zover ik in de winkel kon zien zag hij er optisch prima uit, geen tekenen van een schuiver oid. Uiteraard ga ik hem op een afgelegen plek tijdens de proefrit even verder onder de loep nemen zonder een verkoper in je nek ;)
 
Geen specifieke dingen voor de SX. Gewoon de algemene dingen als balhoofdlagers, dikte remschijven, controleren op schade (uitslag stuurnokjes, deukjes in tank van bijv. clipons), staat banden/remblokken/kettingset, lekke voorvorkkeeringen, kijken of er nergens wat lekt uit het blok, luisteren naar tikjes in het blok, afwijkende rook uit de uitlaten, etc etc ;)


Succes, beregoeie fiets!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan