Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jep El Pollo!

Vandaag naar de eifel (vroeg weg, 200km autobahn (uurtje hopelijk :p)),tassen droppen en lekkere route rijden. Zin in!! Kan niet slapen ghehe.
 
Ik kan me herinneren dat ik dit topic gesproken is over een FI melding op het dashboard van de SX.
ik heb 10000 km geleden andere uitlaten gemonteerd en de kabels naar de vlinderklep (zeer voorzichtig) verwijdert.
Nooit geen storingsmelding gehad tot vorige week, na contact uit en weer aan was de melding weg. in pakweg 1000 km is dit nu 3x gebeurt.
Ik ga ervanuit dat deze storing toch veroorzaakt wordt door de vlinderklep, ik moet dan iets doorverbinden, wie kan mij adviseren?
 
He als ik mn tomtom stroom wil aansluiten, hoe kan ik dat het beste doen? Weet iemand een handleiding? Door de mega veel zoekresultaten kan ik de bomen niet meer vinden...

sx 2011..
 
Ik kan me herinneren dat ik dit topic gesproken is over een FI melding op het dashboard van de SX.
ik heb 10000 km geleden andere uitlaten gemonteerd en de kabels naar de vlinderklep (zeer voorzichtig) verwijdert.
Nooit geen storingsmelding gehad tot vorige week, na contact uit en weer aan was de melding weg. in pakweg 1000 km is dit nu 3x gebeurt.
Ik ga ervanuit dat deze storing toch veroorzaakt wordt door de vlinderklep, ik moet dan iets doorverbinden, wie kan mij adviseren?

Voor de zekerheid even de code na kijken en het lijstje er bij pakken wat de code betekend. ik heb bij mn vorige motor (z750) de kabel laten zitten. Ik had trouwens bij het demonteren van mn uitlaat ook een FI melding. bleken de kabeltjes verkeerd om te zitten. Je servo draad zonder kabeltjes te ver door en ziet dan dat er iets fout zit. Lekker kabeltjes er aan zetten en zorgen dat die op de goede stand staat (ori demper er tijdelijk op tot de kabel past en de klep open en dicht gaat)
 
Klopt ja! 2 van die steek conectortjes, netjes geschakeld op je contact, zelfs netjes afgezekerd (2,5A)

Ok top. Ik ben totaal niet technisch verder. Moet hiervoor mn kap eraf? Mijn aansluitkabel eindigt gewoon met 2 koper uiteinden. Die kan ik in dat aansluitstukje duwen of moet ik nog een tussenstukje (connector oid) eraan maken?
 
Uiteraard moet je aan de Navi kabel de juiste (contra) stekkers maken.
Met een beetje priegelen hoeft de kuip er niet af.
En natuurlijk uitzoeken welke draad de + en - is.
 
Ok top. Ik ben totaal niet technisch verder. Moet hiervoor mn kap eraf? Mijn aansluitkabel eindigt gewoon met 2 koper uiteinden. Die kan ik in dat aansluitstukje duwen of moet ik nog een tussenstukje (connector oid) eraan maken?

Sorry voor de late reactie. Uiteraard even netjes 2 connectortjes er aan zetten. Je kan met wat gepruts er wel bij maar dat is wel lastig.


Wel een dooie boel hier :X
 
Afgelopen zomer heb ik op verzoek van mijn onderhoudsmonteur/bandenboer.
Een handvol foto`s gemaakt en een kort verslagje gemaakt van mijn ervaring met de
nieuwe Metzeler band.

Foto`s zijn gemaakt tijdens een vakantietrip in juni naar de Drome en Vercors in Zuid-Frankrijk.
Ik heb alle weersomstandigheden meegemaakt.
Van gigantische hoosbuien tot zonnig en ruim 32 graden.
In de regen geeft de 01 echt ongekende grip.

Inmiddels is de achterband alweer vervangen (Lek).

Nu ligt er een Metzeler Z8 op.
Deze is wat boller dan de 01 roadtech en stuurt daardoor wat gemakkeler.

Maar wat grip en stabiliteit betreft is de nieuwe 01 een aanrader.
 
Afgelopen zomer heb ik op verzoek van mijn onderhoudsmonteur/bandenboer.
Een handvol foto`s gemaakt en een kort verslagje gemaakt van mijn ervaring met de
nieuwe Metzeler band.

Foto`s zijn gemaakt tijdens een vakantietrip in juni naar de Drome en Vercors in Zuid-Frankrijk.
Ik heb alle weersomstandigheden meegemaakt.
Van gigantische hoosbuien tot zonnig en ruim 32 graden.
In de regen geeft de 01 echt ongekende grip.

Inmiddels is de achterband alweer vervangen (Lek).

Ziet er qua profiel uit als een race regenband. Zal in de regen denk ik ook wel top water afvoeren!

Nu ligt er een Metzeler Z8 op.
Deze is wat boller dan de 01 roadtech en stuurt daardoor wat gemakkeler.

Maar wat grip en stabiliteit betreft is de nieuwe 01 een aanrader.
 
Vandaag de doubletronics geinstalleerd van doubletronics.nl

Het groot licht brand samen met het normaal licht voor 40% en verder is het groot licht nog steeds normaal te gebruiken. Ik ben tevreden met het resultaat.

full
 
Ik zar er ook aan te denken om beide koplanden te laten branden.
Maar wel veel geld €79,95 voor zo'n aanpassing om ze beiden te laten branden middels aansluiting van doubletronics.
Is er geen andere goedkopere oplossing om dit te realiseren?
 
:^
Ik krijg alleen wel een beetje de kriebels van de connectors die bij de set zitten.
Dat zijn echte storing veroorzakers.
Fatsoenlijke stekkers of solderen is beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan