Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondertussen de nieuwe Bridgestones S21's geïnstaleerd (eerste keer zelf).

S21.jpg


En 400km gaan testen in de Eifel/Moesel.

wittlich-k-2.jpg


Die bevallen me zeer goed.
Nog niet zeker of ik ze beter vind als de M7RR's, maar op't eerste zicht ligt het karakter me meer.
Ze houden hun lijn wel zeer goed, heb bijna het gevoel dat ik mijn stuur kan loslaten onder full lean angle !
 
Zoals gezegd, staat mijn SX op het moment bij Ritzen Motors om een Woolich behandeling te krijgen: ECU flashing en custom mapping waarbij de A/F wordt afgesteld, de ontsteking en de secondary throttle valves. Op dit moment heeft hij synchroon gesteld en een eerste "Pre-run" gemaakt als nulmeting: zo zien we straks hoe hij presteert voordat hij er iets mee gedaan heeft en erna.

34ihabk.jpg


205z02c.jpg


aai07r.jpg
 
Zoals gezegd, staat mijn SX op het moment bij Ritzen Motors om een Woolich behandeling te krijgen: ECU flashing en custom mapping waarbij de A/F wordt afgesteld, de ontsteking en de secondary throttle valves. Op dit moment heeft hij synchroon gesteld en een eerste "Pre-run" gemaakt als nulmeting: zo zien we straks hoe hij presteert voordat hij er iets mee gedaan heeft en erna.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


De air/fuel meting staat niet verkeerd. Je ziet ook dat bij de Full-power mode de air-fuel meting iets beter is dan bij Low-power mode.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf hoor Pollo! mooie winst al zeg. zn bank is wel aardig positief :p
Je AFR staat best rijk maar krijgt er wel meer power door, leuk om te zien dat dichter bij de 13.4 niet altijd beter doet.
 
Ondertussen de nieuwe Bridgestones S21's geïnstaleerd (eerste keer zelf).

[afbeelding]

En 400km gaan testen in de Eifel/Moesel.

[afbeelding]

Die bevallen me zeer goed.
Nog niet zeker of ik ze beter vind als de M7RR's, maar op't eerste zicht ligt het karakter me meer.
Ze houden hun lijn wel zeer goed, heb bijna het gevoel dat ik mijn stuur kan loslaten onder full lean angle !

Was het lastig de banden er af te krijgen en weer op te leggen? ik ga het ook zelf doen. Heb alles al in huis om ze zelf om te leggen en te balanceren. Balanceren was al goed te doen al liep mn zelfgemaakte balanceerapparaat veeeel te soepel dus was 5 gram lood al te zwaar om hem stil te laten staan.
 
oke! ik heb zo'n apparaat met die ring. Na de vakantie maar eens proberen.
Die van jou gaat nog wat makkelijker denk ik.. maarja we zien wel
 
Hij is klaar :Y A/F afgesteld, secondary throttle plates en ontsteking. Na m'n vakantie ophalen, ben benieuwd.

2dcfwol.jpg


Volgens mij staat 'ie met de laatste mapping juist armer dan na het plaatsen van de Akra bochten (eerste run)? Je zou juist denken dat 'ie zonder aanpassing met andere bochten armer staat, zoals gezegd :)
 
Laatst bewerkt:
Hij is klaar :Y A/F afgesteld, secondary throttle plates en ontsteking. Na m'n vakantie ophalen, ben benieuwd.

[afbeelding]

Volgens mij staat 'ie met de laatste mapping juist armer dan na het plaatsen van de Akra bochten (eerste run)? Je zou juist denken dat 'ie zonder aanpassing met andere bochten armer staat, zoals gezegd :)

Hij staat met de laatste meting inderdaad minder rijk en het dipje bij 5.500 tpm is minder geworden.
 
ThunderJack7 in "Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1"
He Thunderjack,

Ik rijdt nu 3000 km rond met pro oiler en bevalt goed.
ik heb er gewone 10w40 olie in smeert goed, maar ook de rest vd motor,rijdt nu op stand 1.
Heb een extra flapje op kettingkast gezet ivm smeren.
Andere veranderingen aan mijn 2016 model:
Onderkuipdelen en topkoffer in groene kleur gespoten.
Delen op sloop gehaald,originele delen bewaard.
Akra,s.
puig ruit.
versn. indicator.
Topkoffer in kleur met steunen geplaatst voor as tour door italie,zwitserland,oostenrijk en bezoek Formule 1 Monza in September.
full

full

full

full
 
@Kawajohn, als de rest van de motor ook gesmeerd wordt dan zal je ook de tabel kunnen veranderen naar 18 of zelfs 19 (ik ga ervan uit dat jou pro-oiler ook afgeleverd is in tabel 17) en dan weer op stand 3 beginnen. In het begin wel in de gaten houden hoeveel fling-off je hebt. Mocht het te schraal worden kan je altijd nog verhogen in de stand of weer een tabel lager gaan zitten.
 
Ik heb de SX weer opgehaald afgelopen donderdag, op de terugweg van mijn vakantie gelijk maar ;) Zoals gezegd heeft Paul de A/F afgesteld, de ontsteking en de secundaire gaskleppen. Naar eigen zeggen heeft hij er heel wat uurtjes ingestoken om tot de meest optimale mapping te komen, en ik moet zeggen, het resultaat mag er zijn. De rekening was even slikken, maar ik moet zeggen, ik herken de SX bijna niet meer terug. Alsof hij er een turbo opgeschroefd heeft. Pakt onderin- en in het midden stukken sterker op en knalt bovenin nog eens flink harder door. Hij loopt trouwens overal veel harder door de toeren heen. Echt even slikken was het, haha. Kan me tijdens de proefrit v.d. de SX herinneren dat het "wow-effect" best grappig was, maar nu was dat er weer opnieuw.

En het belangrijkste van alles nog: hij pakt zoveel lekkerder op met gashernemingen. De SX is nu eindelijk af, dénk ik! :o :+
 
Wat een rust hier, iedereen rijden zeker? :+ Heb een probleempje, waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.

Het volgende: ik heb een Z1000SX uit 2014 waar ik de snelsluitertjes/drukpinnetjes van kwijt ben die voor in de neus zitten. Op de volgende fiche op de plek waar nummertje 55028I staat:

DOOR2PARTS.KEPC 1.02c

Het gaat dus om de snelsluiter die het matzwarte deel aan de topkuip bevestigt, en zitten precies onder de koplamp. Bijgaand een foto.

xmsj29.jpg


Ik ben hiermee langs mijn eigen Kawasaki dealer gereden en die zegt ook dat er volgens de tekening geen drukpinnetje zit op deze plek, maar op deze plek zit wel een gaatje waar dus altijd een drukpinnetje in zat. Bij het 2016 model zagen wij dat de gaatjes op deze plek zijn vervallen en er dus geen drukpinnetje meer in zit.

Mijn vraag is nu, kan er iemand kijken wat voor snelsluitertje daar in hoort? Mijn dank is alvast heel erg groot!
 
Laatst bewerkt:
Je linkje doet het niet. maar ik zou ze zeeeeker niet bestellen bij kawasaki.
Beter koop je een zakje van 50 stuks voor een euro of 2 op ebay.. heb ik ook gedaan en werkt goed.
Alleen de plek die jij met pijltjes laat zien zit bij mij niks (2011 model) op een "groot gat"na, waarschijnlijk tegen turbulentie. IK heb wel aan de zijkanten aan de binnenkant bij de radiator van die drukpiinnetjes zitten.
 
Wat raar zeg.. hij ziet er idd ook geboord uit. Waarom, geen idee. Als je hem op de juiste volgorde monteert zit het gewoon goed vast. Je zou kunnen vragen waarom dat gedaan is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan