Jeroen12
MF veteraan
- 14 jun 2001
- 5.720
- 753
Net als de eerste R1's bijvoorbeeld, of de Oer Blade.. ik zie overeenkomsten
Psies. Eerste ZX12R was ook zo. Maar niet zó erg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Net als de eerste R1's bijvoorbeeld, of de Oer Blade.. ik zie overeenkomsten
Zoals beloofd...Hmm oke ik ben benieuwd. Ik heb de zelfde + een stage 6 koelvloeistof temperatuur metertje er nog bij. ook allebei vocht in maar doen het nog steeds. Hoe bevalt je hyperpro verder? mijn gaat morgen weg voor hyperpro
Ik heb nog nooit een PC5 gehad, dus dat verschil ga ik niet weten, maar weet wel dat er VEEL meer ingesteld kan worden met Woolich omdat je daarmee rechtstreeks in je ECU kan schrijven wat veel meer opties biedt.
Hoe staat het bij jou er voor?
Welkom hier! Enne, na 14 jaar begon het te kriebelen? Sjee, dan heb ik vaak na 2, maximaal jaar al Maar des te specialer is het dan denk ik! Gefeliciteerd met de aankoop.Hallo Z1000sx rijders.
Ik heb sinds kort ook een Z1000sx van het jaar 2013.
Na 14 jaren op een fantastische motor te hebben gereden, de kawa zx9r uit het jaar 1998 en met 90.000km op de teller, werd het tijd voor iets anders. Eerst nog gedacht aan een MT09 maar dat voelde als vreemd gaan. Bovendien vond ik de zit op de MT09 nu niet wat ik gewend was op de ZX9r. Mijn gevoel op de MT09 was alsof ik op de tank zat. Terwijl de ZX9r het gevoel geeft in de motor te zitten met zijn grote tank met de benen om de tank heen geslagen.
Deze zthouding zocht ik weer en vond dat bij de Z1000sx alsof ik op de ZX9r zat.
Na een proefrit op de Z1000sx bij Goedhart motoren in Bodegraven was de keuze snel gemaakt.
Dit wordt de opvolger van mijn ZX9r. Na een week kon ik deze motor ophalen en de ZX9r daar laten staan.
En geloof me, ik had daar echt moeite mee om mijn oude vriend daar achter te laten na zoveel jaren.
Maar ik moet zeggen toen ik wegreed met mijn nieuwe aanwinst was dat gevoel snel verdwenen.
Wat rijd die motor geweldig en makkelijk. Zit is relax en met het brede stuur makkelijk mee te sturen.
Wervelingen door rijwind heb ik totaal geen last van. Trillingen waar ik menigeen over hoor, ervaar ik niet.
Had ik bij de ZX9r geen last van en bij deze dus ook niet. Acceleratie fenominaal. Wat een power, voor je het weet, zit je op de snelweg al ver boven de maximum snelheid.
Het geluid uit de dempers vind ik echt tegenvallen voor een kawa. Anders dan dat ik gewend ben op de ZX9r. Beetje een naaimachine geluid. Het rouwige is weg. Beetje braaf geluid wat mijn gevoel over het gemis van mijn oude vriend weer doet herleven. Echt jammer dat dit geluid niet meer aanwezig is. Het enige minpunt tot nog toe.
Verder ben ik tot nog toe zeer tevreden over mijn mat-zwarte aanwinst uit 2013 met nog maar 4000km op de teller.
En als ik net zoveel plezier mag beleven en km mag maken op deze als op die oude dan ben ik een zeer tevreden motorrijder.
Zo, ineens allemaal nieuw vlees Jij ook gefeliciteerd en veel plezier gewenst met de SXVandaag ga ik ook mijn nieuwe (2de hands) z1000sx uit 2011 ophalen.
Na 8 jaar en 130dkm te hebben gereden met een VFR800VTEC ga ik de overstap maken en hoop ik net zo veel, als niet meer, fijne kilometers te maken met deze bike.
Ben hier al even aan het rondneuzen en heb al heel wat leuke ideetjes voorbij zien komen, dus wie weet komen er hier ook nog een aantal aanpassingen.
Gr. Jacco
[afbeelding]
Ik zit ook nog steeds te twijfelen om een SX te nemen. Heb er namelijk twee op het oog: eentje uit 2011 met 19000 km en eentje uit 2014 met 10000 km. Prijsverschil komt neer op €2.400. Is 2400 euro de moeite waard om het nieuwere model met tractiecontrole te nemen? Om de koffers hoef ik het niet te doen, die schaf ik waarschijnlijk toch niet aan omdat ik het niet ga gebruiken.
Ben toevallig ook al bij Goedhart wezen kijken, maar dat vond ik maar een ballentent... Duurde lang voordat ik werd geholpen en de inruilprijs die ik terugkreeg was helemaal een grap, maar goed, ook bij hun moet de gratis koffie bekostigd worden.
Ik zou zeggen, als je geen koffers hoef, zijn de verschillen klein. Als je wel koffers wilde zal het een heel ander verhaal zijn, want de 2014 heeft een mooi geïntegreerd koffersysteem waarbij de koffers gewoon aan de handgrepen hangen ipv een duf kofferrek.Ik zit ook nog steeds te twijfelen om een SX te nemen. Heb er namelijk twee op het oog: eentje uit 2011 met 19000 km en eentje uit 2014 met 10000 km. Prijsverschil komt neer op €2.400. Is 2400 euro de moeite waard om het nieuwere model met tractiecontrole te nemen? Om de koffers hoef ik het niet te doen, die schaf ik waarschijnlijk toch niet aan omdat ik het niet ga gebruiken.
Jaha, maar dat kwam omdat 'ie geen stalen remleidingen had. Dat zei de verkoper zelfs nog.en 1x een Hayabusa waarvan de voorrem zo zacht was dat het gewoon eng (gevaarlijk) was om mee te rijden
Jaha, maar dat kwam omdat 'ie geen stalen remleidingen had. Dat zei de verkoper zelfs nog.
Misschien was die Busa wel van een gekleurde medemens geweest die geen remmen nodig had op Koraal TabakHet leek meer op een ballon gevuld met water. Dat zet ongeveer even ver uit
Vandaag de SX wegbrengen naar Ritzen voor de Woolich behandeling Ben benieuwd.
Originele zadel laten customizen door Nopper hier van MF. Zie zadelsIk heb gisteren jouw Z1000SX bewonderd bij Ritzen. (Ik was ook daar met mijn groene SX). Dat zadel van jou: hoe kom je daaraan? Ikzelf heb een Kawasaki gel-zadel.
Motoren van Goedhart, dé Sunny Beach gangers onder de tweewielers