Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
25an1mv.jpg


fb97yq.jpg
 
Hmm oke ik ben benieuwd. Ik heb de zelfde + een stage 6 koelvloeistof temperatuur metertje er nog bij. ook allebei vocht in maar doen het nog steeds. Hoe bevalt je hyperpro verder? mijn gaat morgen weg voor hyperpro
Zoals beloofd...

2598x0p.jpg


m1rmp.jpg


Gewoon met een stukje klittenband op de clip-on en een tegengestelde klittenbandje op de Koso :P Het vocht begint trouwens minder te worden. Waarschijnlijk heeft hij de motorzaak voor langere tijd in de regen gestaan.

En? Hoe bevalt je Hyperpro?
 
Laatst bewerkt:
Oke dat is wel een goeie ja! bedankt voor de foto's. staat netjes daar. Die kroonplaatsticker is ook mooi. Hyperpro word volgende week gedaan. motor vandaag weg gebracht. Het is geen hyperpro service punt maar een motorzaak waarvan de eigenaar/monteur (eenmanszaak) hyperpro cursus heeft gedaan. De motor blijft daar dus een weekje logeren en niet binnen een dag weer weg. IK moet nog even wachten dus.
 
Kijk aan! ben ook benieuwd, en of het zoveel meerwaarde heeft t.o.v. een PC-5
 
Ik heb nog nooit een PC5 gehad, dus dat verschil ga ik niet weten, maar weet wel dat er VEEL meer ingesteld kan worden met Woolich omdat je daarmee rechtstreeks in je ECU kan schrijven wat veel meer opties biedt.

Hoe staat het bij jou er voor?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit een PC5 gehad, dus dat verschil ga ik niet weten, maar weet wel dat er VEEL meer ingesteld kan worden met Woolich omdat je daarmee rechtstreeks in je ECU kan schrijven wat veel meer opties biedt.

Hoe staat het bij jou er voor?

Ik ben tevreden met mijn PC5. Ik blijf nooit heeeel lang met de zelfde set-up rijden dus zou zonde zijn. En voor kleine aanpassingen heb ik autotune nog. De milieudip is weg en hij rijd soepel.
 
Hallo Z1000sx rijders.
Ik heb sinds kort ook een Z1000sx van het jaar 2013.
Na 14 jaren op een fantastische motor te hebben gereden, de kawa zx9r uit het jaar 1998 en met 90.000km op de teller, werd het tijd voor iets anders. Eerst nog gedacht aan een MT09 maar dat voelde als vreemd gaan. Bovendien vond ik de zit op de MT09 nu niet wat ik gewend was op de ZX9r. Mijn gevoel op de MT09 was alsof ik op de tank zat. Terwijl de ZX9r het gevoel geeft in de motor te zitten met zijn grote tank met de benen om de tank heen geslagen.
Deze zthouding zocht ik weer en vond dat bij de Z1000sx alsof ik op de ZX9r zat.
Na een proefrit op de Z1000sx bij Goedhart motoren in Bodegraven was de keuze snel gemaakt.
Dit wordt de opvolger van mijn ZX9r. Na een week kon ik deze motor ophalen en de ZX9r daar laten staan.
En geloof me, ik had daar echt moeite mee om mijn oude vriend daar achter te laten na zoveel jaren.
Maar ik moet zeggen toen ik wegreed met mijn nieuwe aanwinst was dat gevoel snel verdwenen.
Wat rijd die motor geweldig en makkelijk. Zit is relax en met het brede stuur makkelijk mee te sturen.
Wervelingen door rijwind heb ik totaal geen last van. Trillingen waar ik menigeen over hoor, ervaar ik niet.
Had ik bij de ZX9r geen last van en bij deze dus ook niet. Acceleratie fenominaal. Wat een power, voor je het weet, zit je op de snelweg al ver boven de maximum snelheid.
Het geluid uit de dempers vind ik echt tegenvallen voor een kawa. Anders dan dat ik gewend ben op de ZX9r. Beetje een naaimachine geluid. Het rouwige is weg. Beetje braaf geluid wat mijn gevoel over het gemis van mijn oude vriend weer doet herleven. Echt jammer dat dit geluid niet meer aanwezig is. Het enige minpunt tot nog toe.
Verder ben ik tot nog toe zeer tevreden over mijn mat-zwarte aanwinst uit 2013 met nog maar 4000km op de teller.
En als ik net zoveel plezier mag beleven en km mag maken op deze als op die oude dan ben ik een zeer tevreden motorrijder.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ga ik ook mijn nieuwe (2de hands) z1000sx uit 2011 ophalen.

Na 8 jaar en 130dkm te hebben gereden met een VFR800VTEC ga ik de overstap maken en hoop ik net zo veel, als niet meer, fijne kilometers te maken met deze bike.

Ben hier al even aan het rondneuzen en heb al heel wat leuke ideetjes voorbij zien komen, dus wie weet komen er hier ook nog een aantal aanpassingen.

Gr. Jacco

full
 
Hallo Z1000sx rijders.
Ik heb sinds kort ook een Z1000sx van het jaar 2013.
Na 14 jaren op een fantastische motor te hebben gereden, de kawa zx9r uit het jaar 1998 en met 90.000km op de teller, werd het tijd voor iets anders. Eerst nog gedacht aan een MT09 maar dat voelde als vreemd gaan. Bovendien vond ik de zit op de MT09 nu niet wat ik gewend was op de ZX9r. Mijn gevoel op de MT09 was alsof ik op de tank zat. Terwijl de ZX9r het gevoel geeft in de motor te zitten met zijn grote tank met de benen om de tank heen geslagen.
Deze zthouding zocht ik weer en vond dat bij de Z1000sx alsof ik op de ZX9r zat.
Na een proefrit op de Z1000sx bij Goedhart motoren in Bodegraven was de keuze snel gemaakt.
Dit wordt de opvolger van mijn ZX9r. Na een week kon ik deze motor ophalen en de ZX9r daar laten staan.
En geloof me, ik had daar echt moeite mee om mijn oude vriend daar achter te laten na zoveel jaren.
Maar ik moet zeggen toen ik wegreed met mijn nieuwe aanwinst was dat gevoel snel verdwenen.
Wat rijd die motor geweldig en makkelijk. Zit is relax en met het brede stuur makkelijk mee te sturen.
Wervelingen door rijwind heb ik totaal geen last van. Trillingen waar ik menigeen over hoor, ervaar ik niet.
Had ik bij de ZX9r geen last van en bij deze dus ook niet. Acceleratie fenominaal. Wat een power, voor je het weet, zit je op de snelweg al ver boven de maximum snelheid.
Het geluid uit de dempers vind ik echt tegenvallen voor een kawa. Anders dan dat ik gewend ben op de ZX9r. Beetje een naaimachine geluid. Het rouwige is weg. Beetje braaf geluid wat mijn gevoel over het gemis van mijn oude vriend weer doet herleven. Echt jammer dat dit geluid niet meer aanwezig is. Het enige minpunt tot nog toe.
Verder ben ik tot nog toe zeer tevreden over mijn mat-zwarte aanwinst uit 2013 met nog maar 4000km op de teller.
En als ik net zoveel plezier mag beleven en km mag maken op deze als op die oude dan ben ik een zeer tevreden motorrijder.
Welkom hier! Enne, na 14 jaar begon het te kriebelen? Sjee, dan heb ik vaak na 2, maximaal jaar al :o ;) Maar des te specialer is het dan denk ik! Gefeliciteerd met de aankoop.

Enne, aan het geluid is iets te doen natuurlijk...
 
Vandaag ga ik ook mijn nieuwe (2de hands) z1000sx uit 2011 ophalen.

Na 8 jaar en 130dkm te hebben gereden met een VFR800VTEC ga ik de overstap maken en hoop ik net zo veel, als niet meer, fijne kilometers te maken met deze bike.

Ben hier al even aan het rondneuzen en heb al heel wat leuke ideetjes voorbij zien komen, dus wie weet komen er hier ook nog een aantal aanpassingen.

Gr. Jacco

[afbeelding]
Zo, ineens allemaal nieuw vlees ;) Jij ook gefeliciteerd en veel plezier gewenst met de SX 8-) :]
 
Ik zit ook nog steeds te twijfelen om een SX te nemen. Heb er namelijk twee op het oog: eentje uit 2011 met 19000 km en eentje uit 2014 met 10000 km. Prijsverschil komt neer op €2.400. Is 2400 euro de moeite waard om het nieuwere model met tractiecontrole te nemen? Om de koffers hoef ik het niet te doen, die schaf ik waarschijnlijk toch niet aan omdat ik het niet ga gebruiken.

Ben toevallig ook al bij Goedhart wezen kijken, maar dat vond ik maar een ballentent... Duurde lang voordat ik werd geholpen en de inruilprijs die ik terugkreeg was helemaal een grap, maar goed, ook bij hun moet de gratis koffie bekostigd worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook nog steeds te twijfelen om een SX te nemen. Heb er namelijk twee op het oog: eentje uit 2011 met 19000 km en eentje uit 2014 met 10000 km. Prijsverschil komt neer op €2.400. Is 2400 euro de moeite waard om het nieuwere model met tractiecontrole te nemen? Om de koffers hoef ik het niet te doen, die schaf ik waarschijnlijk toch niet aan omdat ik het niet ga gebruiken.

Ben toevallig ook al bij Goedhart wezen kijken, maar dat vond ik maar een ballentent... Duurde lang voordat ik werd geholpen en de inruilprijs die ik terugkreeg was helemaal een grap, maar goed, ook bij hun moet de gratis koffie bekostigd worden.

"Goedhart Motoren selecteert zijn occasions altijd met uiterste zorg, hierdoor garanderen wij dat onze occasions altijd in perfecte staat zijn"

Uhhuhh, 1x een FZS1000 gereden uit de showroom die helemaal verrot stond afgesteld, waar ze pas achter kwamen toen ze hem naar buiten rolden voor de proefrit, en 1x een Hayabusa waarvan de voorrem zo zacht was dat het gewoon eng (gevaarlijk) was om mee te rijden.

Ik zou er serieus nooit een fiets kopen :N , maar wel een leuke en makkelijke tent om een motor proef te rijden :+
 
Ik zit ook nog steeds te twijfelen om een SX te nemen. Heb er namelijk twee op het oog: eentje uit 2011 met 19000 km en eentje uit 2014 met 10000 km. Prijsverschil komt neer op €2.400. Is 2400 euro de moeite waard om het nieuwere model met tractiecontrole te nemen? Om de koffers hoef ik het niet te doen, die schaf ik waarschijnlijk toch niet aan omdat ik het niet ga gebruiken.
Ik zou zeggen, als je geen koffers hoef, zijn de verschillen klein. Als je wel koffers wilde zal het een heel ander verhaal zijn, want de 2014 heeft een mooi geïntegreerd koffersysteem waarbij de koffers gewoon aan de handgrepen hangen ipv een duf kofferrek.

Verdere verschillen, tja, de 2014 heeft instelbare traction control en 3 ride modus, maar dat gebruik ik zelf eigenlijk niet. De full power mapping is gewoon prima, en heb 'm altijd op traction controle 1 staan.

De kleuren van 2014 (de groene natuurlijk) vind ik zelf wel mooier. Maar voor 2400 euro kan je een 2011 lekker pimpen, andere vering, uitlaatsysteem, ruitje etc...

Keuze's!
 
Ik heb gisteren jouw Z1000SX bewonderd bij Ritzen. (Ik was ook daar met mijn groene SX). Dat zadel van jou: hoe kom je daaraan? Ikzelf heb een Kawasaki gel-zadel.
Originele zadel laten customizen door Nopper hier van MF. Zie zadels

Heb er een (voor motoren) nieuw soort schuim in laten doen wat ook gebruikt wordt in rolstoelen. Bevalt goed :) Bestuurders zadel + duo kostte me 175 euro.

Was 'ie al begonnen aan m'n SX? :+
 
Laatst bewerkt:
Motoren van Goedhart, dé Sunny Beach gangers onder de tweewielers :+

Goedhart en hans van wijk... beiden moet je hier niet zijn wil je niet teveel betalen.
In kleding erg goed, maar motoren moet je lekker laten staan. Bij hans zien er niet uit met stof of zelfs nog modder en vliegjes van e vorige eingenaar. Ook zie ik vaak kleine schades aan kuipwerk.



Gister trouwens mn fiets terug van de motorboer met hyperpro. Wat een verbetering zeg! met remmen duikt die niet meer zo in, het trillen met remmen is weg en het gevoel met de weg is vele malen beter. Ook blijft hij in de bocht in zn lijn rijden ipv wijd gaan. SUper!
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, mee welke bandenspanning rijden jullie rond?

De motorzaak waar ik de bike gekocht had de bandenspanning op 2.2 staan, zowel voor als achter. De banden zijn eraf geweest ivm haakse ventielen. Bij het naar huis rijden vond ik hem al wat zwaar sturen.

Ik heb de bandensanning nu eerst op 2.5 en 2.9 gezet. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan