Het Husqvarna TC/TE/SMR topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben er niet precies in thuis en je zou je er eens in moeten verdiepen, maar ik heb het verhaal dat dit een verplichting is. Je kunt ze er dan voor aansprakelijk stellen (hoe dat moet is dus uitzoek werk) en het kan je nog best iets opleveren.
Mogelijk kan je dit zelfs via een rechtsbijstandsverzekering doen, ook dan zal je moeten kijken om zwart op wit te krijgen dat die 10 jaar levering van onderdelen een harde claim is.

Wat het niet voorkomt is dat een krukas straks €1000 kost, als hij voor die prijs leverbaar is dan is hebben ze aan de afspraak voldaan. De 449 en 511 waren al exoten en dit maakt het er ook niet beter op.

Klopt helemaal Niek, echter schets je zelf de gevolgen al. Buiten het feit dat er maar weinig zijn die er stappen voor ondernemen is ktm het gewoon niet van plan. Ze hebben onlangs de prijzen al praktisch verdubbeld en dat doen ze dan gewoon nog een keer. Hoe dan ook, we worden genaaid. Gelukkig heb ik vandaag een compleet nieuw blok aangeboden gekregen, dus ik kan er weer 5 jaar tegen :+ En na 4 jaar zet ik hem voor 20 jaar onder een deken op zolder :D

Edit: maar ja.... Wat koop ik dan???
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er niet precies in thuis en je zou je er eens in moeten verdiepen, maar ik heb het verhaal dat dit een verplichting is. Je kunt ze er dan voor aansprakelijk stellen (hoe dat moet is dus uitzoek werk) en het kan je nog best iets opleveren.
Mogelijk kan je dit zelfs via een rechtsbijstandsverzekering doen, ook dan zal je moeten kijken om zwart op wit te krijgen dat die 10 jaar levering van onderdelen een harde claim is.

Wat het niet voorkomt is dat een krukas straks €1000 kost, als hij voor die prijs leverbaar is dan is hebben ze aan de afspraak voldaan. De 449 en 511 waren al exoten en dit maakt het er ook niet beter op.

Ktm rekt het zo lang dat je de motor al verschroot hebt. En dan produceren ze er misschien een paar die 1000+ per stuk kosten idd en daarmee is de kous af.
 
Klopt helemaal Niek, echter schets je zelf de gevolgen al. Buiten het feit dat er maar weinig zijn die er stappen voor ondernemen is ktm het gewoon niet van plan. Ze hebben onlangs de prijzen al praktisch verdubbeld en dat doen ze dan gewoon nog een keer. Hoe dan ook, we worden genaaid. Gelukkig heb ik vandaag een compleet nieuw blok aangeboden gekregen, dus ik kan er weer 5 jaar tegen :+ En na 4 jaar zet ik hem voor 20 jaar onder een deken op zolder :D

Edit: maar ja.... Wat koop ik dan???

Een TM, SWM of een "nep" Husky.
 
Verdijk ! Gefeliciteerd met je verjaardag *O* *O* :W
url
 
Even vraagje ik heb nu de band dunlop mutant in de maat 150/60zr17
Nu kan ik voor een mooie prijs de contiattack sm krijgen in de maat 160/60/zr17

Past dit op de standaard velg en kom je dan weg met de axhgerbrug en ketting? De standaard velg is 4.25 breed volgens mjj
 
Hey allemaal,
Had n vraagje voor de experts. Zit erover te denken om n 2010 SMR510 te kopen, maar nu ik Paulus z'n verhaal zo lees twijfel ik een beetje. Denken jullie dat de onderdelen voor de 510 wel beschikbaar zullen blijven of zal dat hetzelfde zijn als voor de 449/511. Thanks!
 
Swm is idd gewoon te krijgen. Dat zijn de 450/510 blokken en de doorontwikkeling van de 310. Echter heb ik die swm eens goed aangekeken en iedereen kan zeggen wattie wil, maar das geen husqy. Er zit wel degelijk verschil in materiaal en dan durf ik er wel vanuit te gaan dat de swm's niet over degelijker materiaal beschikken...

Wat de oude husqy's betreft (wat is oud, ik heb nog een praktisch nieuwe 310 staan uit 2014), daar heeft ktm weinig liefde voor. Ik ben ervan overtuigd dat de prijzen van onderdelen binnen no-time de pan uit reizen en dat ze binnenkort niet meer leverbaar zullen zijn of tegen woekerprijzen. Kijk maar naar wat ze met husaberg hebben gedaan. Wilde een tijdje terug een bigend bestellen voor een 450 van (ik meen) 2003. Kostte 750,- Cilinder en zuiger 850,- Eigenaar heeft de motor uiteindelijk gewoon in de kliko geduwd.
Ik ben husqy-man in hart en nieren, maar ik doe hem eruit.... Koop ik wel een tm ofzo. Die Oostenrijkers hebben 2 mooie merken om zeep geholpen... Ben er echt doodziek van.
 
Swm is idd gewoon te krijgen. Dat zijn de 450/510 blokken en de doorontwikkeling van de 310. Echter heb ik die swm eens goed aangekeken en iedereen kan zeggen wattie wil, maar das geen husqy. Er zit wel degelijk verschil in materiaal en dan durf ik er wel vanuit te gaan dat de swm's niet over degelijker materiaal beschikken...

Wat de oude husqy's betreft (wat is oud, ik heb nog een praktisch nieuwe 310 staan uit 2014), daar heeft ktm weinig liefde voor. Ik ben ervan overtuigd dat de prijzen van onderdelen binnen no-time de pan uit reizen en dat ze binnenkort niet meer leverbaar zullen zijn of tegen woekerprijzen. Kijk maar naar wat ze met husaberg hebben gedaan. Wilde een tijdje terug een bigend bestellen voor een 450 van (ik meen) 2003. Kostte 750,- Cilinder en zuiger 850,- Eigenaar heeft de motor uiteindelijk gewoon in de kliko geduwd.
Ik ben husqy-man in hart en nieren, maar ik doe hem eruit.... Koop ik wel een tm ofzo. Die Oostenrijkers hebben 2 mooie merken om zeep geholpen... Ben er echt doodziek van.


Ik deel je mening en baal er ook van, ben benieuwd hoe lang mijn 2007 het dan nog gaat doen.... Wellicht toch nu maar onderdelen sprokkelen en 'm toch maar een grote beurt geven en dan 10 jaar nog rijden en dan maar in de kliko.... Het is gewoon echt zonde!!!

Maar absoluut geen overstap naar de oranje brigade..... :r
 
Maar absoluut geen overstap naar de oranje brigade..... :r

Nee, ik had KTM altijd best hoog zitten, maar als je dit hoort... |(
Ook zo vaag hoe ze de 'oude' Husky dealers hebben behandeld...
Geen dealerschap meer van het 'nieuwe' Husky... zoek het maar uit.
De arrogantie druipt er vanaf....
 
@paulus

ik heb voor de 310 nog e.e.a liggen

dwz een recluse ( +4 stuks koppelings lamellen)
6 nieuwe olifilters (1x ori husq 1 x hiflo en 4x 24mx)
een luchtfilter en een (nog in de verpakking) luchtfilter
afdekkap , voor de was straat
Alles bij elkaar 75€
Is dat iets voor jou?


Kunnen in die 449 en 511 blokken geen nokkenassen
vd BMW 450?
 
Maar absoluut geen overstap naar de oranje brigade..... :r

toen ik een sm zocht was ik echt niet merk gebonden, had net zo goed een husq ofzo kunnen worden. ik zocht gewoon iets degelijks wat ook nog een keer de snelweg op kan en weinig onderhoud nodig heeft.

ik hoor wel vaker op t forum dat sommigen niks van ktm moeten hebben :P ik snap dat nooit zo.

en ja dat ze andere merken op kopen en naar de donder laten gaan dat is gewoon keiharde marketing... t is jammer maarja dat gebeurt in elke bedrijfstak.
 
toen ik een sm zocht was ik echt niet merk gebonden, had net zo goed een husq ofzo kunnen worden. ik zocht gewoon iets degelijks wat ook nog een keer de snelweg op kan en weinig onderhoud nodig heeft.

Ja dan moet je zeker een KTM hebben

ik hoor wel vaker op t forum dat sommigen niks van ktm moeten hebben :P ik snap dat nooit zo.

ik wel

en ja dat ze andere merken op kopen en naar de donder laten gaan dat is gewoon keiharde marketing... t is jammer maarja dat gebeurt in elke bedrijfstak.

Dan hoop ik maar dat het in jou bedrijfstak waar je, je geld mee moet verdienen
(ook voor je gezinnetje?) niet gebeurd.
Buiten dat om , dat maakt het voor mij nog niet normaal
 
Zou kunnen, maar de bmw 450 is helemaaaaaal zeldzaam

kan dan wel zeldzaam zijn maar , het gaat erom of je de onderdelen tegen normale prijs
kunt nabestellen , mits het past natuurlijk.

De terra en de strada bijv hebben het 650 rotax blok wat bmw ook gebruikt(e)
in de GS 650 maar met een scherpere nokkenas en kop , lichtere gesmeede
zuiger , maar in uiterst geval kan het dus wel uitgewisseld worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan