Het Husqvarna TC/TE/SMR topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Godgloeiende! Afgelopen weekend olie en filters vervangen/schoongemaakt maar nu blijft hij lekken bij de aftapplug. Niet veel maar op Maandagochtend lag er wel een vlek ter grootte van de omtrek van een bierblikje onder de motor. Aftapplug een tikje vaster gedraaid en vanochtend lag er een vlekje ter grootte van een rijksdaalder. Ik durf de plug eigenlijk niet nog vaster te draaien. Iemand tips?
 
Ik heb m al een lange tijd terug hoor donkey.
Waar de motor nu staat gaat t ook wel wat sneller dan bij Paul denk ik zomaar.
Gisteren zelf de motor al bijna helemaal kaal gemaakt dus t blok is er zo uit.
Dan ff splitsen en kijken wat er mis is
 
Ik kom net van de dealer af... de 449 heeft het na 5 jaar circuitgebruik begeven. Heel netjes natuurlijk, maar nu reist er een ander probleem. KTM heeft even besloten om de onderdelen van de 449 niet meer te leveren. Een (plc gecoate) krukas bijvoorbeeld is niet meer leverbaar, ondanks dat ze dit 10 jaar verplicht zijn. Het komt er zo'n beetje op neer dat als je een 449/511 hebt je deze in de oud ijzer bak kan duwen...
Nu zal er ongetwijfeld nog wel ergens een krukas liggen, dus de kans dat ik mijn motor weer gefikst krijg is vrij groot, echter komt er op korte termijn iemand aan de beurt die zijn 449/511 echt in de oud-ijzerbak kan mikken...
 
Yep, de 449 is mijn sumo. Is de enige optie waar je plezier hebt van zo'n 511/449; is een slechte fiets voor in het zand ;)

@ Skis Kid: Die jongens ken ik, maar die kunnen ook niet echt iets voor me betekenen.

Ik zeg al: wat mij betreft los ik het wel op. Desnoods slijp ik de krukas en drijfstang en plaats ik overmaatse lagers, echter waar het om gaat is de klote streek van KTM om die onderdelen gewoon niet meer te willen leveren. Dr komen dadelijk heel wat mensen in de problemen hiermee... Heb je een motor van 3 of 4 jaar oud en kun je er niks meer voor krijgen. Krukassen zijn gewoon al niet meer leverbaar. De prijs op de site is overigens nu al bijna verdubbeld. 550 nu tegen 290 voorheen, maar dan nog steeds niet leverbaar. Echt schandalig! En we kunnen wel zeggen dat KTM dat verplicht is, maar wie gaat ze dat vertellen?
 
Laatst bewerkt:
Koper kan ook, heb zelf een assortimentendoos thuis staan. Aluminium ringen zijn wat moeilijker te vinden imo (ga niet alles origineel bestellen)

@jVerdijk, ree jij ook mee met de nationalen of deed alleen je vriendin mee? Zelf alleen de 2e manche kunnen uitrijden ivm technische problemen maar gelukkig opgelost :) (bougie had het begeven)
 
Koper kan ook, heb zelf een assortimentendoos thuis staan. Aluminium ringen zijn wat moeilijker te vinden imo (ga niet alles origineel bestellen)

@jVerdijk, ree jij ook mee met de nationalen of deed alleen je vriendin mee? Zelf alleen de 2e manche kunnen uitrijden ivm technische problemen maar gelukkig opgelost :) (bougie had het begeven)

ik heb zelf niet gereden alleen mn vriendin de dames cup.
dat ik zelf niet heb gereden is denk maar goed ook voor mn blokkie.
 
Yep, de 449 is mijn sumo. Is de enige optie waar je plezier hebt van zo'n 511/449; is een slechte fiets voor in het zand ;)

@ Skis Kid: Die jongens ken ik, maar die kunnen ook niet echt iets voor me betekenen.

Ik zeg al: wat mij betreft los ik het wel op. Desnoods slijp ik de krukas en drijfstang en plaats ik overmaatse lagers, echter waar het om gaat is de klote streek van KTM om die onderdelen gewoon niet meer te willen leveren. Dr komen dadelijk heel wat mensen in de problemen hiermee... Heb je een motor van 3 of 4 jaar oud en kun je er niks meer voor krijgen. Krukassen zijn gewoon al niet meer leverbaar. De prijs op de site is overigens nu al bijna verdubbeld. 550 nu tegen 290 voorheen, maar dan nog steeds niet leverbaar. Echt schandalig! En we kunnen wel zeggen dat KTM dat verplicht is, maar wie gaat ze dat vertellen?

Ik ben er niet precies in thuis en je zou je er eens in moeten verdiepen, maar ik heb het verhaal dat dit een verplichting is. Je kunt ze er dan voor aansprakelijk stellen (hoe dat moet is dus uitzoek werk) en het kan je nog best iets opleveren.
Mogelijk kan je dit zelfs via een rechtsbijstandsverzekering doen, ook dan zal je moeten kijken om zwart op wit te krijgen dat die 10 jaar levering van onderdelen een harde claim is.

Wat het niet voorkomt is dat een krukas straks €1000 kost, als hij voor die prijs leverbaar is dan is hebben ze aan de afspraak voldaan. De 449 en 511 waren al exoten en dit maakt het er ook niet beter op.
 
Bedankt voor de tips, net even bij onze lokale BMW beungarage gratis een paar aluminium aftapplug schijven gehaald. Geen lekkage meer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan