Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Ik las dit op een ander forum en ik kan me hier wel in vinden.

One more thing, if you buy a husky DO NOT LUG THE ENGINE AT LOW RPM. These motors are 13:1 and even with extra flywheel mass they will detonate or knock. Proper jetting and injection eliminates this mostly but you will grenade the bike if you dont sing it. I ride a gear lower than the KTM guys I ride with and keep the rpms up. Opposite of what you might thing for engine damage protection but if you want the big end bearing to last keep the rpms in the meat.

De husky’s hebben ook een grotere bore en dus meer kracht op de zuiger tijdens ontbranding. In combinatie met de kleinere slag (minder hefboomwerking), dus nog eens meer kracht en stress op het big end lager.

Een beetje moment/kinetische energie in de krukas kan de impact van die klappen wel flink verminderen denk ik.

Lijkt me goed om je hier bewust van te zijn tijdens het rijden😁
 
Had nog een vraagje, ik heb op me 2007 husky elektrische start en een handmatige kleplichter, normaal gebruik je hem om de zuiger goed boven op je dode punt te krijgen voor je hem aan kickt, hoe het in combinatie met de e start gaat is me nog niet helemaal duidelijk😅

Hou je de kleplichter gewoon heel even in tot de motor rond gaat en dan los? Kan dat verder geen kwaad voor de motor?

Hoor graag hoe jullie dit doen 😁
 
Had nog een vraagje, ik heb op me 2007 husky elektrische start en een handmatige kleplichter, normaal gebruik je hem o m de zuiger goed boven op je dode punt te krijgen voor je hem aan kickt, hoe het in combinatie met de e start gaat is me nog niet helemaal duidelijk😅

Hou je de kleplichter gewoon heel even in tot de motor rond gaat en dan los? Kan dat verder geen kwaad voor de motor?

Hoor graag hoe jullie dit doen 😁
In principe start die van mij bijna altijd op alleen de E-start. Soms hikt hij er tegenaan en dan gebruik ik de decompressiehendel even kort icm met de E-start om hem er langs te krijgen...
 
Iemand van hier toevallig mijn oude 450 gekocht? Kenteken MX-DV-49

Ik had 'm verkocht maar diegene vond het toch niks en heeft 'm vrijwel direct weer verkocht...... ben wel benieuwd waar ie nu is
 
Iemand hier nog belang bij een gloednieuwe set stalen Talon tandwielen? Voor 15 tands en achter 43.

Was de verhouding waarmee ik met supermoto wielen reed met mijn 510 en 450. Maar rijd tegenwoordig alleen nog offroad.

Mag weg tegen de verzendkosten! Of gratis af te halen in Zutphen
 

Bijlagen

  • 16704453077161317067141063596542.jpg
    16704453077161317067141063596542.jpg
    143,1 KB · Weergaven: 8
Even een praktisch vraagje; Kan ik het voorwiel uit m'n 510 halen zonder de remklauw los te maken? Volgens het wphb moet die eerst los, maar als het niet hoeft laat ik hem liever zitten...
 
Even een praktisch vraagje; Kan ik het voorwiel uit m'n 510 halen zonder de remklauw los te maken? Volgens het wphb moet die eerst los, maar als het niet hoeft laat ik hem liever zitten...
Ja dat kan gewoon. Wel van de voorrem afblijven ander druk je de remblokken tegen elkaar.
 
Ik heb nog een Magura revisiesetje liggen voor de koppeling, een temperatuursensor en nog O2 sensor eliminator. Iemand hier interesse voor weinig? En ook nog wat oude originele kappen. Die mogen zo weg als iemand ze kan gebruiken. Komt van de serie 2008-2010 af. Die eerste onderdelen zijn volgens mij vanaf 2004
 
Ik heb nog een Magura revisiesetje liggen voor de koppeling, een temperatuursensor en nog O2 sensor eliminator. Iemand hier interesse voor weinig? En ook nog wat oude originele kappen. Die mogen zo weg als iemand ze kan gebruiken. Komt van de serie 2008-2010 af. Die eerste onderdelen zijn volgens mij vanaf 2004
Heb je wat foto’s misschien van de kappen?
De temp. sensor is voor op een vapor of?
 
Goedemorgen,

Ik heb een Husqvarna 610 TE gezien uit 2001 voor €3750. Zie: Husqvarna 610 TE (2001)

Nou ben ik op zoek naar een 610/630 SM en liep deze tegen het lijf. Wat me opvalt is dat dit exemplaar is omgebouwd naar SM, een nieuwere/andere kappenset heeft dan de TE origineel en de motor injectie heeft. Op zich allemaal extra opties die de motor wel aantrekkelijker voor me maken, maar voor dit bouwjaar lijkt de prijs me wat aan de stevige kant en ik zou voor dit geld denk ik een 610/630 SM met injectie moeten kunnen halen.

Hoe denken jullie hierover?
Beter wachten op een nieuwer exemplaar voor dit geld, of heeft iemand er hier nog 1 staan waar je vanaf wilt?
Zijn er nog punten waar ik extra op moet letten bij de aanschaf?

Ter info: Ik rijd op dit moment een goed onderhouden Suzuki GSR 600 uit 2009, maar ben op zoek naar een echte funbike (maak geen snelwegkilometers).

Alvast bedankt
 
Goedemorgen,

Ik heb een Husqvarna 610 TE gezien uit 2001 voor €3750. Zie: Husqvarna 610 TE (2001)

Nou ben ik op zoek naar een 610/630 SM en liep deze tegen het lijf. Wat me opvalt is dat dit exemplaar is omgebouwd naar SM, een nieuwere/andere kappenset heeft dan de TE origineel en de motor injectie heeft. Op zich allemaal extra opties die de motor wel aantrekkelijker voor me maken, maar voor dit bouwjaar lijkt de prijs me wat aan de stevige kant en ik zou voor dit geld denk ik een 610/630 SM met injectie moeten kunnen halen.

Hoe denken jullie hierover?
Beter wachten op een nieuwer exemplaar voor dit geld, of heeft iemand er hier nog 1 staan waar je vanaf wilt?
Zijn er nog punten waar ik extra op moet letten bij de aanschaf?

Ter info: Ik rijd op dit moment een goed onderhouden Suzuki GSR 600 uit 2009, maar ben op zoek naar een echte funbike (maak geen snelwegkilometers).

Alvast bedankt
Houd er rekening mee dat de onderdelen voor deze motoren erg schaars en dus erg duur zijn of helemaal niet meer te krijgen zijn.
 
Goedemorgen,

Ik heb een Husqvarna 610 TE gezien uit 2001 voor €3750. Zie: Husqvarna 610 TE (2001)

Nou ben ik op zoek naar een 610/630 SM en liep deze tegen het lijf. Wat me opvalt is dat dit exemplaar is omgebouwd naar SM, een nieuwere/andere kappenset heeft dan de TE origineel en de motor injectie heeft. Op zich allemaal extra opties die de motor wel aantrekkelijker voor me maken, maar voor dit bouwjaar lijkt de prijs me wat aan de stevige kant en ik zou voor dit geld denk ik een 610/630 SM met injectie moeten kunnen halen.

Hoe denken jullie hierover?
Beter wachten op een nieuwer exemplaar voor dit geld, of heeft iemand er hier nog 1 staan waar je vanaf wilt?
Zijn er nog punten waar ik extra op moet letten bij de aanschaf?

Ter info: Ik rijd op dit moment een goed onderhouden Suzuki GSR 600 uit 2009, maar ben op zoek naar een echte funbike (maak geen snelwegkilometers).

Alvast bedankt
Flinke prijs voor een 2001.
ben je specifiek opzoek naar een 610?
let wel inderdaad op zoals smpowah zegt dat onderdelen voor oudere modellen Husqvarna schaars beginnen te raken.
informeer eens rond bij dealers wat er qua onderdelen ed. nog beschikbaar is voordat je een bepaald bouwjaar/model aanschaft.

Als voorbeeld de 2008tm2010 Husq 450/510 SMR, top motoren maar zodra je motorisch onderdelen nodig gaat hebben kan je dit duur komen te staan...... als ze uberhaupt (nieuw)nog leverbaar zijn.

ik heb mijne juist verkocht omdat het verkrijgen van onderdelen steeds duurder en moeilijker ging worden
 
Goedenavond, ik ben inmiddels eigenaar van een Husqvarna SM610 uit 2007, echter de achterste voetsteuntjes voor de bijrijder zitten er niet meer op en zijn niet meer nieuw te krijgen.

Heeft iemand deze liggen die ze verkoopt? Zoja, dan neem ik ze graag over!
 
Goedenavond, ik ben inmiddels eigenaar van een Husqvarna SM610 uit 2007, echter de achterste voetsteuntjes voor de bijrijder zitten er niet meer op en zijn niet meer nieuw te krijgen.

Heeft iemand deze liggen die ze verkoopt? Zoja, dan neem ik ze graag over!
 
Goedenavond, ik ben inmiddels eigenaar van een Husqvarna SM610 uit 2007, echter de achterste voetsteuntjes voor de bijrijder zitten er niet meer op en zijn niet meer nieuw te krijgen.

Heeft iemand deze liggen die ze verkoopt? Zoja, dan neem ik ze graag over!
Neem eens contact op met smx racing.
Zij hebben hebben veel parts van oudere modellen beschikbaar.
 
Flinke prijs voor een 2001.
ben je specifiek opzoek naar een 610?
let wel inderdaad op zoals smpowah zegt dat onderdelen voor oudere modellen Husqvarna schaars beginnen te raken.
informeer eens rond bij dealers wat er qua onderdelen ed. nog beschikbaar is voordat je een bepaald bouwjaar/model aanschaft.

Als voorbeeld de 2008tm2010 Husq 450/510 SMR, top motoren maar zodra je motorisch onderdelen nodig gaat hebben kan je dit duur komen te staan...... als ze uberhaupt (nieuw)nog leverbaar zijn.

ik heb mijne juist verkocht omdat het verkrijgen van onderdelen steeds duurder en moeilijker ging worden
Frame is van 2001 en alles eromheen 2007, maar vond hem zelf ook prijzig voor een bouwpakket.

Bedankt voor de feedback, dat was waar ik al bang voor was met deze oude Husky’s. Ze zijn ook vrij zeldzaam online, maar de onderdelen dus ook.
 
Frame is van 2001 en alles eromheen 2007, maar vond hem zelf ook prijzig voor een bouwpakket.

Bedankt voor de feedback, dat was waar ik al bang voor was met deze oude Husky’s. Ze zijn ook vrij zeldzaam online, maar de onderdelen dus ook.


ja helaas zijn onderdelen een groot probleem.
als de onderdelen beter verkrijgbaar/betaalbaar waren had ik ook wel een 2008/2010 450 smr gehad IPV de FS2018.

blijft in mijn optiek een van de mooiste "echte" supermotards.

full.jpg.2495fcb24f4a3309332d5b714bcee48a.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan