Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Dit vrij normaal met een 160 band. Je kan je standaard plastic "kettingkast" er af halen en tussen de band en de ketting een zacht alu plaatje monteren op de schroefpunten van deze kast. Werkt prima, ik had dat al op de ouwe 570 back in the days.
 
160 goldspeed werkt prima op de 4,25 velg, had ik destijds ook. Nooit issues gehad met een aan lopende ketting of brug.
 
Ik heb een TE450 2004 met een 4.25 velg. Ligt nu een 150 70 17 op en ga er nu een 160 60 17 opleggen.
Zoals ik het kan zien is daar ruimte genoeg voor.
 
41336435_1837061926347643_4386453951990464512_o.jpg


:cool: Leuk om te doen al verdenk ik dat dit misschien de oorzaak is van m'n kromme remschijf...
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen, weet iemand hier van welk jaar de kappen set is op deze Husqvarna? Bouwjaar is 97 volgens de papieren.
IMG_20180906_200951.jpg
 
Vrijdagmiddag ff paar uurtjes rijden op Midland circuit 👍eerste keer daar dus maar eens kijken hoe het gaat😎
 
Prachtig middagje gehad op Lelystad 👍was weer leerzaam en voor het eerst op slicks😎reed eerst met 1,5 bandenspanning warm gemeten maar dat bleek te laag, na wat advies deze op 1,7 gezet en dat werkte perfect👍Op naar volgend week Assen😎als iemand nog weet waar foto’s te vinden zijn van vrijdag 14sept Lelystad zou mooi zijn
 
Prachtig middagje gehad op Lelystad 👍was weer leerzaam en voor het eerst op slicks😎reed eerst met 1,5 bandenspanning warm gemeten maar dat bleek te laag, na wat advies deze op 1,7 gezet en dat werkte perfect👍Op naar volgend week Assen😎als iemand nog weet waar foto’s te vinden zijn van vrijdag 14sept Lelystad zou mooi zijn
op facebook: https://www.facebook.com/pg/333foto...DtRBvtNUP0O6ji4Fv2vcwxdA1w6C7Aew&__tn__=-UC-R

en hier maar die moeten nog worden geupload: https://www.facebook.com/supermotog...dxkXBizFPiCB_JDc00qm8naTBEz7WCyZc8SLGHyaJ4zCQ
 
Hey luitjes,

Ik heb dom gedaan en mijn koppelingshendel gesloopt :X Zit nu een (halve) domino op, maar was beetje aan het kijken voor wat anders. Wat hebben jullie zoal erop zitten?

Ohja ik heb ook een gare standaard. En aangezien ik eigenlijk net te klein ben, is het met op en afstappen niet heel handig dat ie niet in klapt en niet op spanning blijft wanneer je 'm uit klapt. Vorige eigenaar heeft er al eens aan lopen hobby-en met een extra veer, maar dat was dus blijkbaar niet de uitkomst....
 
Vandaag heb ik de Husqy weggebracht voor een nieuwe remschijf, remblokken en keerringen in de voorvork. Balhoofdlagers worden ook meteen gecontroleerd. Het gescheurde voorspatbord had ik zelf al vervangen, dus hopelijk is de voorkant hierna weer zo goed als nieuw en m'n portemonnee zo goed als leeg... O-)
 
Vandaag heb ik de Husqy weggebracht voor een nieuwe remschijf, remblokken en keerringen in de voorvork. Balhoofdlagers worden ook meteen gecontroleerd. Het gescheurde voorspatbord had ik zelf al vervangen, dus hopelijk is de voorkant hierna weer zo goed als nieuw en m'n portemonnee zo goed als leeg... O-)
Motor is klaar. Balhoofdlagers waren inderdaad aan vervanging toe, zoals ik al vermoedde. Dit vindt ik wel redelijk snel bij 5.000km. Of is dit normaal door de zwaardere belasting bij een SM? Binnenkort de motor ophalen en hopen dat er dan ook nog een paar mooie dagen zijn, zodat ik de nieuwe voorkant kan uitproberen...
 
Foto van Assen juniortrack afgelopen Zondag

Lijkt mij ook wel leuk die Junior Track.
Wat kost het lidmaatschap? (KNMV licentie heb ik al)
Is het daar ook wel leuk rijden voor als je minder ervaren bent? Of word je van alle kanten van je sokken gereden door de wannabee Rossi's en Marques'?
 
Iemand hier nog interesse in een Husqvarna 630? Zit er aan te denken om hem weg te doen.
Motor is in nieuwstaat, alle mogelijke opties en heeft +/- 10.000 km op de teller.
 
Lijkt mij ook wel leuk die Junior Track.
Wat kost het lidmaatschap? (KNMV licentie heb ik al)
Is het daar ook wel leuk rijden voor als je minder ervaren bent? Of word je van alle kanten van je sokken gereden door de wannabee Rossi's en Marques'?
Kosten zijn dan 100 euro per jaar als je al licentie hebt. Dat voor je sokken rijden valt wel mee maar er word soms stevig gereden maar ja ook die gasten moesten het leren👍Vind het in iedergeval gemoedelijk daar👍Ik rij ook niet de sterren van de hemel met me oude vel en de fun factor staat bij mij op 1👍
 
Vandaag een herfstritje gemaakt met de nieuwe voorkant. Remschijf moet nog even ingeremd worden en mist nog een beetje bite, maar de rest voelt erg goed aan.

De doorsteek van de poten is ook weer terug gezet naar origineel en geeft merkbaar meer stabiliteit bij hogere snelheid.

20181028-160933.jpg
 
Weinig leven hier, maar toch nog even een vraagje... Ik twijfel aan mezelf; geeft het display van de 510smr '10 alleen een "n" bij neutraal, of geeft het alle versnellingen aan?

Ik dacht ook dat het groene lampje brandde als hij in neutral stond, maar dat doet hij ook niet (meer)... Groene lampje brand wel nog met het knipperlicht.

Laat mijn geheugen me in de steek of is er iets mis.


Zit geen gear indicator op het dashboard... Geeft alleen een 'n' bij neutraal. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Weinig leven hier, maar toch nog even een vraagje... Ik twijfel aan mezelf; geeft het display van de 510smr '10 alleen een "n" bij neutraal, of geeft het alle versnellingen aan?

Ik dacht ook dat het groene lampje brandde als hij in neutral stond, maar dat doet hij ook niet (meer)... Groene lampje brand wel nog met het knipperlicht.

Laat mijn geheugen me in de steek of is er iets mis.

als het goed is wel ja,
er zit een sensor op je schakelwals, hiermee weet hij welke versnelling hij staat en wat de ecu moet bijregelen.
en natuurlijk ook wanneer hij neutraal staat.
kan zijn dat hier iets defect is.

rijd hij verder wel oke?
 
Terug
Bovenaan Onderaan