Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Bedankt joost ! Nu is me iets opgevallen aan mn motor. Toen ik hem kocht zat het olie niveau over het bovenste streepje van het peilglas. Heel het glas was gevuld zeg maar.
Nu heb ik afgelopen woensdag de olie ververst en ongeveer 3.3 liter erin gedaan tot het bovenste streepje. Nu kijk ik vandaag zit het peilglas weer helemaal vol. De olie ruikt niet naar benzine (oude olie ook niet) voor zover ik kan ruiken.
Hij start ook goed en zonder rook pluimen en op 4 cil.
Loopt er misschien olie uit het filter na een tijdje ? Als ik hem even laat warm draaien is het niveau weer goed.
Misschien zie ik spoken ?


Even een reactie als oud CBR rijder ;)

Als je de olie bijvult duurt het altijd even een paar minuten voordat hij helemaal in het carterpan is gelopen, als je dus direct na het vullen op het pijlglaasje kijkt geeft hij nog niet maximaal aan. Na een minuut of 5 is het wel volledig gezakt en geeft hij het juiste aan.

Het beste kun je net iets minder bijvullen dan erin moet (zeg 3,1 IPV 3,3) en dan de motor starten en paar minuten laten lopen. Vervolgens de motor uit en dan weer 5 minuten wachten tot de olie gezakt is en dan kijken op het pijlglaasje. Zit er te weinig in dan steeds een beetje bijvullen en steeds even wachten tot je weer het pijl checkt.
 
Oké bedankt voor je reactie! Ik vond het zo raar omdat het pas na 2 dagen zo hoog stond. Maar misschien heb ik er iets teveel in gedaan. Heb nu wat afgetapt en hou het in de gaten. Ben een beetje bang dat er benzine via een vlotter het carter inloopt en zo de smering weg valt.
De pest is ook dat ik hem nog niet aan de tand kan voelen op de weg dus nu iets teveel tijd om er naar te kijken haha -O-
 
Hey mensen,

Ik vroeg mij iets af; zo nu en dan zie ik op internet een high mount uitlaat op een cbr600f/fs voorbijkomen. Zijn dit standaard uitlaten, of maken mensen dit zelf pas? Ik zag bijvoorbeeld een high mount uitlaat met een SC Projects GP demper. Zag er supergaaf uit, maar volgens mij maakt SC projects geen uitlaten voor de CBR600 uit medio 2002. Zou dit dan een los gekochte demper met zelf fabrikaat midpijp zijn?
 
Hey mensen,

Ik vroeg mij iets af; zo nu en dan zie ik op internet een high mount uitlaat op een cbr600f/fs voorbijkomen. Zijn dit standaard uitlaten, of maken mensen dit zelf pas? Ik zag bijvoorbeeld een high mount uitlaat met een SC Projects GP demper. Zag er supergaaf uit, maar volgens mij maakt SC projects geen uitlaten voor de CBR600 uit medio 2002. Zou dit dan een los gekochte demper met zelf fabrikaat midpijp zijn?
Geen idee heb je een plaatje?
 
Vandaag m'n nieuwe banden getest. Echt een wereld van verschil😀
Knieën aan de grond is geen probleem meer. De BT 016 pro hypersport geeft veel vertrouwen.
 
Heeft iemand nog een setje wielen van een F3 liggen die ik voor een zacht prijsje over kan nemen? Ik wil deze proberen pas te gaan maken in een projectfiets.
 
Weet iemand waar dit afgebroken slangetje voor dient ?

w9wqhy.jpg


Komt uit bij het luchtfilter maar voorzover ik kan zien zijn die aansluitingen dicht.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor naked heb je in het hoofd? Zelf heb ik een Z1000.
Heerlijk speeltje!

Iets om me te toeren en ook wat sportiefs.
Ik gebruik de motor niet vaak,ik ben in mei met de motor naar Spanje gereden,i . Juni lang weekend Ardennen ,in juli 9 dagen door de Alpen en verder 3x naar het strand.
Heel sportief rijden doe ik nooit dus ik wil meer koppel en betere bagage mogelijkheden. Ook zit een cbr niet goed voor een duo.

Dus mt07,fz8 ,cb1000r, street triple, cb1300 ,zrx dus eigenlijk weet ik het nog niet. :o
 
Als je er mee op vakantie gaat of lange ritten is een naked niet de meest ideale keuze ivm wind. tenzij je er een groot ruitje op kunt plaatsen.

Zelf juist een cbr erbij gekocht voor wind bescherming.
 
Hier voor ook naked gereden en ik vind de wind geen probleem.

Naked is ook wat smaller dus beter de schuur en tuin uit te rijden ivm de steeg waar ik door moet.

Maar er staan er nog een paar op marktplaats dus voorlopig ben ik mijne niet kwijt helaas.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort een keer een proefrit maken op een Honda CBR 600F.
Hopelijk verkoop ik mijn Suzuki GS500E voor een leuk bedrag ;), want ik verheug me echt op een viercilinder motor!
Ben een beetje aan het kijken naar een Honda cbr 600F4 ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb interesse in een voorwiel met schijven, klauwen en vorkpoten van een F3 (1995-1998).
Dit voor een projectje met een andere Honda.

Wie heeft dit in de aanbieding?
 
Wie van jullie heeft zijn voorremmen aan gepast?

Als ik op mijn cbr600f bj 2005 rijdt moet ik flink hard in mijn rem knijpen om te stoppen remt dan wel goed maar, als ik het vergelijk met mijn Z1000 BJ2017 waar bij ik de zelfde vertraging haal met 1 vinger. Hier zit een radicale rempomp op volgens mij. Is dit ook te halen met de cbr voor een schappelijke prijs?
 
Beste Heren & Dames , na 2 jaar afwezigheid betreft motor rijden(wegens een aankooph huis) toch de keuze gemaakt om weer een motor te kopen.

Gekeken voor sportief maar doch comfortabel en niet te duur.

Ik kwam deze tegen en heb al een afspraak met de beste man om te komen kijken, zijn er dingen die jullie op vallen toevallig die anders zijn of waar ik even op moet letten ? de naks zal ik nog even youtuben , en laatste vraag hoe zit het voor een duo van ongeveer 1,84 achterop ?

≥ CBR 600 FS uit 2002, 38.900 op de teller - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

De hoge km stand baart mij niet veel zorgen las al dat het blok redelijk hoog qua km aankan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan