Het Honda CBR 900RR Fireblade Topic deel II

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blade
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sjunne fits!

Heb nu velg-striping erop en sinds vanavond ook Goodridge RVS remleidingen!
full

Ik ben sinds 29 december ook in het bezit van zo'n mooie blade, een kerstcadeautje voor mezelf, zeg maar :)

full

full

full

full

full

@ Raaz, gaat zo'n velg-striping er nu makkelijk op?

@ Jvspronsen zelke kerstcadeau's willen we allemaal wel! Mooie fiets!

Laatst bewerkt:
Velgstriping aanbrengen viel me eigenlijk wel mee. Het is wel een secuur werkje als je het mooi wilt doen.... O-)

Denk dat dus niet ff in een half uurtje te hebben geplakt... ;)

TIP:
Heb het samen met een maat gedaan. Eerst velgen goed schoonmaken met bv siliconen-spray, dan een teiltje lauw water, een spons en wat Dreft erbij. Samen beetje passen en schuiven, met droge doek water/sop/lucht eronderuit vegen. Dagje laten drogen: VOILA!! 8-)
full

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, ben 24j en woon in Breendonk (Antwerpen)

ik heb al veel nuttige en leuke dingen gelezen maar dit is m'n eerste post. Ik doe m'n post maar direct hier omdat ik onlangs een 954 heb gekocht... heb hem wel nog niet deftig kunnen uittesten door koude (gladde) wegen natuurlijk...

Hiervoor heb ik steeds met een Hornet 600 gereden

zal eerst enkele pics van m'n fireblade posten en daarna van mijn Hornet (vind dit nog steeds een supermooi machien !!)

specs enzo:
17.000km
termignoni uitlaat
valdoppen bike design
stuurdemper extreme tech
verhoogde zwarte voorruit (is wel handig voor 1m90)
monozitkont
ingebouwde pinkers
blade.jpg

blade1.jpg

IMG_0037.JPG

IMG_0043.JPG

Buiten blijft toch altijd mooier, he Bauke.

Welkom buurman, deftige Blade hoor. Met die Hornet, was dat op het circuit van Zolder?

Blade-jes verkopen op dit moment als broodjes van de bakker!

Laatst bewerkt:
Nog plannen voor ook deze Blade je velgen goud te maken?

Nope :N deze velgen zijn in dezelfde blauwe metallic kleur gespoten als de motor...vind 't wel mooi staan :Y
Als ze zwart waren geweest was hat een ander verhaal geworden...

Weet er iemand eigelijk of het nuttig zou zijn om stalen remleidingen op m'n 954 te zetten?

bij "gewoon" straatgebruik lijkt me dit overbodig want hij remt zeer nauwkeurig en vlot, echt superremmen!!

misschien bij intensief gebruik op circuit kan ik me wel voorstellen dat dit handig kan zijn, maar zou dit niets van het comfort voor het gewone gebruik wegnemen?

Weet er iemand eigelijk of het nuttig zou zijn om stalen remleidingen op m'n 954 te zetten?

bij "gewoon" straatgebruik lijkt me dit overbodig want hij remt zeer nauwkeurig en vlot, echt superremmen!!

misschien bij intensief gebruik op circuit kan ik me wel voorstellen dat dit handig kan zijn, maar zou dit niets van het comfort voor het gewone gebruik wegnemen?

Ik vind persoonlijk stalen remleidingen lekkerder remmen, ietsje direkter gevoel :Y

Yup, ik vind het persoonlijk ook fijner remmen.

Weer een hoop Blade bijgekomen hier, veel nieuwere modellen, goed om te zien.

@jvspronsen
Deze stuurdemper heb ik dus nog liggen, met precies DEZE bevestiging. Moet het nu toch echt eens pas gaan maken....heb echt geen fuck meer aan de Blade gedaan.

Laatst bewerkt:

Tja ik heb nu ook stalen remleidingen op mijn 954rr gemonteerd en het remgevoel is iets controleerbaarder.
Maar dat ik er echt zoveel verschil aanmerk. :N
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de standaard remuitrusting gewoon SUPER is op de 954rr (1vingertje is genoeg). *O*
Het verschil bij mijn vorige motor (cbr 600 FSport '01) was wel heel groot.
Die rem was ook al echt sponzig ,ook na verversing.
Maar bij deze was ie niet bepaald sponzig(na 3,5jaar) :N
Maar dat kon het jaar erop wel anders zijn en dat is met stalen leidingen niet.

full

Laatst bewerkt:
Tja ik heb nu ook stalen remleidingen op mijn 954rr gemonteerd en het remgevoel is iets controleerbaarder.
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de standaard remuitrusting gewoon SUPER is op de 954rr (1vingertje is genoeg). *O*

Fiets gaat er inderdaad niet beter van remmen :N
Merk dat voorremmetje van fiets die ik nu heb ook alweer een stuk beter remt als m'n vorige Blade...
Heb ook op een 2003 gereden en dat remt ook giga :Y

Ik vind persoonlijk stalen remleidingen lekkerder remmen, ietsje direkter gevoel :Y

ligt er een beetje aan hoe je je motor gebruikt of misbruikt.

Als ik naar mezelf kijk zou ik het zeker doen (heb ik ook al gedaan)
Maak meestal plezier ritjes voor de fun en dat gaat meestal aardig vlot dan. Dus dan is dat kleine beetje ectra comfort met remmen wel lekker. Maar das dan weer geheel mijn mening.

je moet doen waar jij je het veiligst bij voelt ;)

[afbeelding]

SHIT wat een mooie kleur zeg dat blauw !!!Topmachine...

Yup, ik vind het persoonlijk ook fijner remmen.

Weer een hoop Blade bijgekomen hier, veel nieuwere modellen, goed om te zien.

@jvspronsen
Deze stuurdemper heb ik dus nog liggen, met precies DEZE bevestiging. Moet het nu toch echt eens pas gaan maken....heb echt geen fuck meer aan de Blade gedaan.

ik vind 't een mooi ding. geen idee of het heel veel nut heeft, heb misschien 500km gereden sinds ik 'm heb, dus doe nog een beetje rustig aan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan