Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

beetje creativiteit. van achter tussen wiel en remschijf door. of gewoon een haaks ventiel onder je zadel leggen.


Toevallig heb ik daarmee net vorige week een lekke band gemaakt; al prutsend het ventiel te ver verbogen en kwam ik er later achter dat de band lek was door een scheurtje aan de voet van het ventiel.... oud rubber geweest zeker. Die band zat er iig al in toen ik m kocht vorig jaar september.

Dus beste tip is het knietje


 
Laatst bewerkt:
over handige hulpstukken voor onderweg gesproken......, er was ook iemand die een bypass verkocht van de benzinepomp als die stuk is. een soort stalen benzineleiding in een u-vorm. alleen te gebruiken totdat als je tank vol genoeg zit. weet iemand bij wie dat te koop is ?
 
over handige hulpstukken voor onderweg gesproken......, er was ook iemand die een bypass verkocht van de benzinepomp als die stuk is. een soort stalen benzineleiding in een u-vorm. alleen te gebruiken totdat als je tank vol genoeg zit. weet iemand bij wie dat te koop is ?
nergens voor nodig :N zitten genoeg koppelingen in je leiding om zelf wat te knutselen onderweg :Y
 
De nieuwe Africa Twin CRF1000L ziet er veel belovend uit. Deze gaat ook geleverd worden met het nieuwe DCT-systeem :]




full
 
Die nieuwe Africa Twin ziet er echt goed uit. Van mij mogen ze die DCT optioneel maken. Net zoals een middenbok ook wel optioneel zal zijn. Kunnen we tenminste kiezen en voor de goedkoopste versie gaan. Echt goedkoop zal 'ie denk ik toch niet worden. Nou ja, we wachten af. Ik ben benieuwd wat de kostprijs gaat zijn.
 
De nieuwe Africa Twin CRF1000L ziet er veel belovend uit. Deze gaat ook geleverd worden met het nieuwe DCT-systeem :]




[afbeelding]


Maar oh die bestickering.... als dit 'm is dan knap ik af. Waarom doet Honda dat toch? Ik hoop dat er een rustiger gestylede versie komt. Ik heb lang moeten zoeken naar de mijne; lekker rustig zwart en grijs. Al die oudere AT's.... je moet er van houden denk ik.
 
mag ik hier de vraag stellen,
tips voor onderhoud ed?

ik heb helemaal geen kennis van onderhoud en nog nooit hoeven te doen tot nu toe.
zijn er hier tips uitleg en links of wat dan ook die mij kunnen helpen?
 
Mail je vanmiddag het wphb wel door moet je even een pm met je mail adres sturen.
 
Vanuit de Afrika Twin Ned/Bel Facebook groep ( Vincent Bielders) is het idee geopperd om een lang weekend naar de Vogezen te gaan.

Het staat open voor anderen die geïnteresseerd zijn in een paar dagen rijden kamperen en gezelligheid.

Hieronder de tekst van de uitnodiging.

"Ik ben van plan om midden september een lang weekend naar de Vogezen te gaan om daar een paar mooie ONroad routes te rijden. Ik heb er dan 3 maanden revalidatie opzitten en ik wil / kan / zal het jaar niet afsluiten zonder een laatste motortrip !!! ... :) :) :)

Plan is om donderdag 17 september erheen te rijden, en maandag 21 september terug naar huis. Dan hebben we 3 dagen in de Vogezen.

Kamperen doen we bij Motorhotel La Mouche (wie kent het niet ;) ) ... en bij genoeg reisgenoten / deelnemers bestaat de mogelijkheid om een grote legertent te reserveren :) ... makkelijk en gezellig :), ... en anders gewoon de eigen tent. En Jos heeft ook een aantal mooie routes als download.

Hier de website link van la Mouche:
http://www.motorhotel.eu/

Hier de facebook link van la Mouche:
https://www.facebook.com/pages/Motorhotel-La-Mouche/133158766707358?fref=ts

En een film...

Dus....
wie heeft er zin in dit relaxed weekendje motorrijden in de Vogezen?"
 
Laatst bewerkt:
Vanuit de Afrika Twin Ned/Bel Facebook groep ( Vincent Bielders) is het idee geopperd om een lang weekend naar de Vogezen te gaan.

Het staat open voor anderen die geïnteresseerd zijn in een paar dagen rijden kamperen en gezelligheid.

Hieronder de tekst van de uitnodiging.

"Ik ben van plan om midden september een lang weekend naar de Vogezen te gaan om daar een paar mooie ONroad routes te rijden. Ik heb er dan 3 maanden revalidatie opzitten en ik wil / kan / zal het jaar niet afsluiten zonder een laatste motortrip !!! ... :) :) :)

Plan is om donderdag 17 september erheen te rijden, en maandag 21 september terug naar huis. Dan hebben we 3 dagen in de Vogezen.

Kamperen doen we bij Motorhotel La Mouche (wie kent het niet ;) ) ... en bij genoeg reisgenoten / deelnemers bestaat de mogelijkheid om een grote legertent te reserveren :) ... makkelijk en gezellig :), ... en anders gewoon de eigen tent. En Jos heeft ook een aantal mooie routes als download.

Hier de website link van la Mouche:
http://www.motorhotel.eu/

Hier de facebook link van la Mouche:
https://www.facebook.com/pages/Motorhotel-La-Mouche/133158766707358?fref=ts

En een film...

Dus....
wie heeft er zin in dit relaxed weekendje motorrijden in de Vogezen?"

Lijkt me hartstikke leuk, en ik was ergens in die periode al van plan om een paar dagen (weekje?) eropuit te gaan MAAR dit conflicteert met Hét MF Motorweekend 2015 - Aftermeet Vianden want dat is 19 en 20 september (en eigenlijk 18) en als organisator van het "Hét MF Motorweekend" gebeuren kan ik dat niet skippen. Ik zou wél aansluitend nog naar de vogezen willen, dus op de 20ste vanuit Vianden naar de Vogezen en er een halve of hele week aan plakken. Is zoiets te doen? Je mag ook mee eerst naar Vianden? Plek genoeg op de camping hoor

Dat het bij La Mouche is dat is dan wel weer grappig want daar zitten we met het MF Motorweekend in juni 2016 ook :) zie Hét MF Motorweekend 2016
 
Dat wordt hem dan niet voor jou denk ik. Op de 21e rijden we weer terug naar huis.

Kan wel mooi ff kijken of La Mouche leuk is, kan ik volgend jaar mee met het MF-weekend.
 
Zijn er hier mensen die nog op de site van "Rugged Roads" onderdelen besteld hebben?

ik wil een redelijk gezonde bestelling van een goede 800€ plaatsen, maar ik kan blijkbaar enkel met "sagepay" betalen. Dit zou een soort Paypall moeten voorstellen, maar vind hier niets over terug... kan ik dit vertrouwen? En hoe werkt dit dan, via de gewone crediet-kaart gegevens?
 
Zijn er hier mensen die nog op de site van "Rugged Roads" onderdelen besteld hebben?

ik wil een redelijk gezonde bestelling van een goede 800€ plaatsen, maar ik kan blijkbaar enkel met "sagepay" betalen. Dit zou een soort Paypall moeten voorstellen, maar vind hier niets over terug... kan ik dit vertrouwen? En hoe werkt dit dan, via de gewone crediet-kaart gegevens?


koppel je paypal aan je visa, dan ben je verzekerd

edit:

via paypal sit: Veilig online betalen? - Is PayPal veilig? | PayPal NL

Purchase Protection
We protect you from checkout to delivery and use the latest anti-fraud technology to help spot problems before they happen. We never reveal your financial info to sellers. And if something goes wrong with an order, we’ll investigate. If your transaction qualifies for Purchase Protection, we’ll reimburse you for the full purchase price plus any original shipping costs. Return shipping costs are not covered by Purchase Protection.
 
Laatst bewerkt:
Beste AT rijders,

Hier dan ook maar even spammen, want bandje begint in de weg te liggen, en volgens mij heeft de Africa Twin ook 90/90-21 O-) :

Ik heb hier nog een z.g.a.n (gok max 250km gebruikt) voorbandje liggen: Bridgestone BT45F (90/90-21, uit 2014).
.. dus mocht er hier een rijder zijn die voornamelijk op straat rijdt: hij mag voor een paar tientjes weg.

2015-07-02%2018.59.43.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vond nog tussen de verhuisspullen een origineel instructieboekje van een AT, iemand interesse? Ik doe er niets meer mee en kan deze tegen verzendkosten opsturen.

Edit: het boekje is vergeven.

Grotefoto-VQL7KJPY-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heren Africa Twinners...

ik heb nog een frame (rd07) met kenteken liggen
en een blok 750cc met carbs
en een voorvork in goede staat met wiel.

Bij interesse graag een pb-tje

groeten van een ex AT-er

hmmmz.. zou best wel weer een willen :-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan