Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Honda Africa Twin Topic Deel *1*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor lijm heeft u daarvoor gebruikt?

Bison Poly Max kit, watervaste montagekit die toch nog iets flexibel blijft


jij hebt denk ik de verschillende platen rechtstreeks aan elkaar gemaakt, of nie? Ik heb gebruik gemaakt van een 'verbindings- hoekprofielletje'

Ik heb ook een verbindings-hoekprofiel gebruikt, eerst voorgeboord met 4.2mm boor voor dezelfde diameter popnagels. Vervolgens een randje kit in het hoekprofiel en rond de popgaatjes en dan de boel vastgeknald > solide




Nog even voor de beeldvorming, lang niet zo strak als een kant- en klaar set maar erg leuk om te maken. Ik moet ze nog steeds aan de twin schroeven maar dat komt nog wel

 
Laatst bewerkt:

Ja, lijkt me een prima prijs als je kijkt naar bouwjaar, km stand en accessoires. De kleurstelling en het deukje in de tank drukken de prijs natuurlijk maar als je daar mee kan leven is het perfect. Ik heb voor een vergelijkbare lay-out en meer km's een stuk meer betaald.

Kijk iig even kritisch naar de slijtagedelen als ketting, banden, remschijven etc want dat kan een beste meerprijs betekenen.

Overigens is een klein nadeel van de givi set dat het vrijwel onmogelijk is om de zijkoffers aan de motor te laten hangen als je even snel iets wil pakken. Knalt de hele inhoud er meteen uit

Maar conclusie: GOEDE PRIJS


Edit: In dit topic staat nog een prima checklist voor motoraanschaf: How-to: Particulier een motor kopen!
 
Laatst bewerkt:

Toen mijn achterveer nog op de lage stand gedraaid stond heb ik een paar keer de middenbok aan de grond gereden, en in tegenstelling tot de stepjes klapt die niet op. Vrij eng als je motor door een toffe boch dan ineens een stapje zet...
 
@cas wat voor tandwiel verhouding heb je er nu op en hoeveel toeren draai je nu @120?

standaard voor en 43 achter. 4k toeren bij 80 in 4, weet niet precies hoeveel bij 120 maar denk iets van 5k.

Nadeel is wel dat je minder stelmogelijkheid in je ketting hebt. Mijn ketting is nog lang niet op maar het stelwieltje staat op 34 geloof ik
 
Maar hoe merk je tijdens het rijden of er speling op de uitgaande as zit?

niet.. heel mss iets meer geluid van de ketting, maar als je echt zeker wilt zijn moet echt dat kapje die er voor zit er af..!

Je hebt speling en speling bij mijzelf is t iets van een MM of 4.. komt denk ik door niet org honda tandwielen die mss net een wat ruimere passing hebben oid.

lees op t trans alp forum dat er luitjes rond rijden met een gelast tandwieltje...

De reparatie anzich is niet heel erg moeilijk, maar gewoon heel erg veel werk.

 
even met je hand achter het kapje van het voor tandwiel voelen

of je neemt je toolbox mee en gaat hem om de hoek van de straat uit elkaar doppen

Dat laatste heb ik dus gedaan. Gereedschapset mee en in de stromende regen even de zaak open halen . Been there, done that . Is echt de moeite waard . Prijs voor die AT lijkt mij zeker niet verkeerd. Heel scherp juist . Wat de rest al zei: als de rest van de slijtagedelen ook nog redelijk in orde zijn, dan zit je wel goed. Al zou je een set nieuwe banden moeten kopen, dan nog vind ik het de prijs wel waard.
 
Laatst bewerkt:


Net resultaat
 
winterstalling is als je bang bent op je bek te gaan in de winter .ik kan jouw foto,s wel gebruiken is percies de zelfde uitvoering.


Welkom, klinkt goed........foto enne..... wat is dat "winterstalling???\
[/quote]

Ik wil je wel wat foto's mailen als je dar behoefte aan hebt maar ik weet nu al dat je een héééél mooie @t hebt ha ha
 
het is inderdaad een hele mooie in nieuw staat verkerende africa twin .de eenige exstras die er op zitten zijn een hoge ruit en een verhoogt stuur.de exstras die ik er volgend jaar nog op wil hebben zijn een valbeugel van aricanqueens andere sterkere handkappen en als het butget het toelaat tkc 80 banden.
 
beste AT-ers, mijn naam is Bas en ik sta na het halen van mijn A (gisteren) voor de moeilijke keuze wat ik ga kopen...

Ik heb de Africa Twin altijd een te gekke motor gevonden en was dan ook al op zoek naar een mooi exemplaar, maar ben na vele uurtjes op MF en verhalen van een instructeur van mijn rijschool die op een AT rijdt wel een beetje aan het twijfelen gebracht.
Twee andere kandidaten zijn inmiddels de BMW R 1150 GS adventure (fijn die ABS en zo, maar misschien wat lomp?), de KTM 950 adventure (geen idee van kwaliteit/betrouwbaarheid?) en de Triumph Tiger 900.

Natuurlijk ga ik nadat ik maandag mijn nieuwe rijbewijs mag ophalen snel proefritten maken, maar ik hoop eigenlijk ook dat er onder jullie AT'ers mensen zijn die uit ervaring een advies kunnen geven.

Wellicht handig te weten dat ik nogal groot ben (2 meter) en dat ik (nadat ik eerst wat meer ervaring heb opgedaan) wel af en toe de blubber in wil .

Graag jullie mening...
 
Laatst bewerkt:
De ktm is lekker hoog. Leuk speelgoed.
De BWW lijk mij nog al log voor in de blubber te spelen. en pas op met abs en onverhard rijden.
De Tiger 900 heb ik geen ervaring mee.
Een AT is ook geschikt voor lange mensen. Waarschijnlijk iets goedkoper dan een KTM.
 
Wat heb je zoal gehoord dan... Ben wel benieuwd wat je zo aan het twijfelen heeft gebracht...
Als geld geen kwestie is zou ikzelf wel een keer een proefritje op een ktm maken,
Maar voorals nog ben ik ernstig tevreden met mijn twin!
 
Laatst bewerkt:
Voor je lengte en wat je er mee wil is een twin meer dan geschikt, kan ook best als eerste motor. Hier vind je natuurlijk voornamelijk positieve verhalen over de ULTIEME ALLESKUNNER!
 
Dank voor jullie reacties.
Wat me aan het twijfelen heeft gebracht is dat men de BMW meer bij mijn lengte vond passen en dat het comfort van de BMW op de weg (wat toch veel voor zal komen omdat ik er ook zakelijk mee zal rijden) erg werd geprezen. Verder lijkt het extra vermogen van de alternatieven me wel prettig en vind ik de KTM door zijn ongebruikelijke hoekige uiterlijk ook wel erg mooi.

Begrijp me niet verkeerd, de AT staat nog altijd bovenaan het lijstje voor de proefritten, maar dat is puur gebaseerd op uiterlijk en ik ben gewoon erg benieuwd naar de verschillen in comfort / kwaliteit / betrouwbaarheid.
 


KTM heeft ook een adventure 950 en 990 S uitvoering. Die is héél hoog, zo hoog dat ik er van heb afgezien (ben 178) na een proefrit maar misschien wel iets voor jou lengte. Overigens is de @T echt vet. Ik heb nu m'n 2e en ben er nog steeds blij mee.
 


ik zou zoals vele hier al zeggen voor de @T gaan, BMW is mooi en betrouwbaar maar echt een 40+ ding.!

De KTM 950 is zeg maar de @T 2.0..

Er staan om marktplaats wel een aantal hele mooie twins tekoop waaronder deze:

http://link.marktplaats.nl/512015073

of deze:

http://link.marktplaats.nl/512015073

Ik zou als ik jou was op een leuke @T beginne (minder duur) en dan na een paar jaar een dikke KTM 990 adventure kopen.!

Greetszz
 

Ja ik ben ook dringend op zoek naar een valbeugel. Ik denk dat een witte het mooist is.
Ik kijk naar deze:
Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page

gr.
 
(ff tussen door,, bedankt voor de info mannen, binnenkort maar ff een kijkje gaan nemen)
 
Hoi Bas, welkom in motorland. Ik ben zelf sinds kort in bezit van de KTM Adventure en mijn ega is overgstapt van haar Transalp op mijn AT. In mijn vrenden groepje ben ik de enige met een KTM en de rest rijden allemaal een GS. Ben dan wel de oudste in het groepje, maar de enige die regelmatig het onverhard op zoekt. De GS'n van de jonkies staan inmiddels op stal en ik ben de enige die de winter doorrijd. In de zomer wordt er regelmatig gewisseld van motor en mijn maatjes zijn het over één ding eens, Balans van de AT en zeker de
kTM zijn veel beter dan de GS (hoezo ouwelulle maschine?).

Dus de vraag is, wat voor rijder ben je? Semi stoer, maar niet het verhard af = GS. Wel onverhard = AT. En als je wat ervaring hebt en een paar centen om te besteden = KTM.


 
ik ben ook 2 meter en op de ktm 950s gaat dat perfect.
minder budget dan zou ik voor de at gaan, iets meer te besteden dan zou ik zeker een ktm halen als ik jou was.
Zo ging het bij mij ook, ik had alleen een meevaller vandaar de ktm.
 
dat iets meer besteden is wel veel meer hoor!!. een zeer mooie africa twin zit op 5 duizend euro een mooie ktm 990 adtventure rond de 10 duizend euro,s.maar als ik het geld op de plank had liggen en elke dag op de weg zat met de motor dan ging ik voor de ktm maar dat is dan mijn mening he. grt andre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.