Het GSX-R1000 Topic deel 19: The Ultimate Performance

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee dat hebben ze niet. de pc3 zat er namelijk al op. maar als de pc 3 stuk was dan was de kromme toch niet zo mooi geweest? ik heb wel diverse mappings gebruikt.


Storing zoeken bestaat vaak uit het uitsluiten van ! Aangezien een PC een extra toevoeging is had ik die als eerste losgekoppeld.De div mappings staan er los van of je PC goed of niet goed werkt.

Anders ga eens een stukje rijden zonder PC steek je stekkers even om en kijk zo of je iets opvalt ?Je zou van 140 naar 160 pk gaan dat moet opvallen ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn GSX-R 1000 bj: 2002 is vorig jaar op de testbank geweest na het verwijderen van de klep/plaatsen Mivv GP/Yoshimura spruitstuk/BMC filter.

resultaat 170PK.

Weet je zeker dat de klep goed open staat?
Als je de kabels van de aansturing van de klep verwijderd staat deze dan niet standaard dicht?
 
Laatst bewerkt:
ja ik heb hem helemaal open laten zetten en vast laten zetten. ik heb dit ook gecontroleerd en de klep staat helemaal open. als de pekel weg is zal ik de pc3 er even afhalen en controleren. ook zal ik mijn maat even vragen. die heeft dezelfde motor. dan zetten we de benzine tank even om. weet ik meteen of het aan de brandstofpomp ligt.
 
Het is wat laag misschien, maar niet bijzonder laag.
Een versleten ketting en tandwiel set kan ook zo 5 pk kosten.
Warme lucht in testruimte kost je ook zo een aantal pk's.

Misschien heeft de vorige eigenaar(s) altijd lekker lopen janken met het apparaat.
Mogelijk had hij vanaf nieuwbouw al de maximale toleranties met minder vermogen daardoor.
Mogelijk staat je klepspeling niet goed, kost je ook vermogen.


Zoveel variabelen.
 
Als je brandstof pomp verstopt zit, dan gaat hij eerder stotteren in het midden gebied van je toeren dan op top end omdat hij daar de meeste brandstof nodig heeft, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het je brandstof pomp is?
ja dat klopt maar ongeveer hoor;)
full

tabel rechts boven is deze motor orgineel.

Ook is de ene bank de andere niet dus 30 pk meer bij een 2002 is niet belangrijk voor jou. Zijn inderdaad een hoop factoren die meespelen.
 
Hey mannen, Ik heb een vraagje en denk dat jullie hier wellicht een antwoord op hebben.

Ik heb sinds een jaar een gsxr 1000 k4. Uitgerust met een two brothers demper, power commander 3, en een open gezette valve in de linkpipe. Ik rijd er met erg veel plezier op. Echter is er 1 ding wat mij steekt en dat is dat de motor erg weinig vermogen heeft. Ik ben diverse keren op de testbank geweest waaronder bij Ten Kate. De 750 cc gsxr modellen die daar in de Data Base staan hebben meer vermogen dan de mijne. Hieronder heb ik een uitdraai geplaatst. De laatste kan ik zo snel niet vinden, maar toen de valve open gezet was kwam ik op 146 pk. De kromme is in princiepe hetzelfde. Wat mij opvalt is dat boven de 10.000 toeren er bijna geen pk's meer bijkomen.
Waar kan dit aan liggen? de motor heeft net 33 k gelopen. En is goed onderhouden. ( ook door de vorige eigenaar ) ik hoop dat jullie een idee hebben wnt ik weet het echt niet meer.
[~[url="http://i303.photobucket.com/albums/nn141/dutchphantom/20140425_1648510_zpsf676175d.jpg"]afbeelding~][/URL]

Is het een Belg geweest deze worden namelijk terug gedraaid naar 130 pk ofzo iets
Dit ook eens gehad met een K5
 
het is wel een originele NL motor. de man waar ik hem van gekocht heb heeft hem nieuw bij Bakker uit Nieuw Weerdinge gekocht. die wonen 200 meter bij hem vandaan
Vervaldatum APK N.v.t.
B Datum eerste toelating 15-07-2004
IDatum tenaamstelling 27-03-2014
Tijdstip tenaamstelling 16:05
Datum eerste afgifte Nederland 15-07-2004

motor is dus origineel nederlands.
@riejusrad, mooi grafiekje. weer wat geleerd:)
het raarste vind ik dat een 750 cc dezelfde pk's heeft als de mijne op dezelfde testbank. en dat mijn motorvermogen boven de 10k rpm niet meer stijgt. ik vind het geen probleem omdat ie heerlijk rijd. maar ik ben bang dat er iets niet in orde is waardoor die misschien stuk loopt oid.
 
het is wel een originele NL motor. de man waar ik hem van gekocht heb heeft hem nieuw bij Bakker uit Nieuw Weerdinge gekocht. die wonen 200 meter bij hem vandaan
Vervaldatum APK N.v.t.
B Datum eerste toelating 15-07-2004
IDatum tenaamstelling 27-03-2014
Tijdstip tenaamstelling 16:05
Datum eerste afgifte Nederland 15-07-2004

motor is dus origineel nederlands.
@riejusrad, mooi grafiekje. weer wat geleerd:)
het raarste vind ik dat een 750 cc dezelfde pk's heeft als de mijne op dezelfde testbank. en dat mijn motorvermogen boven de 10k rpm niet meer stijgt. ik vind het geen probleem omdat ie heerlijk rijd. maar ik ben bang dat er iets niet in orde is waardoor die misschien stuk loopt oid.
Af is gewoon netjes dat zie je onderaan je grafiek. gaat niks stuk lopen op het mengsel. Je ontsteking zal ook niet erg gek staan. Stuk lopen gaat die niet hierdoor doen. De 750 van suzuki is gewoon erg snel bovenin. jou koppel zal wel erg veel sneller beginnen.!
 
@dutchphantom,

Als je hem vol open gooit, kom je dan op 299 ?

Anders nogmaals die klep controleren.
 
Laatst bewerkt:
Met goed voorjaars zo netjes maar eens testen Danny.
Ding hoort boven de 10 nog wel door te gaan.

299, dat maar ff testen bij onze oosterburen
 
Hey mannen, Ik heb een vraagje en denk dat jullie hier wellicht een antwoord op hebben.

Ik heb sinds een jaar een gsxr 1000 k4. Uitgerust met een two brothers demper, power commander 3, en een open gezette valve in de linkpipe. Ik rijd er met erg veel plezier op. Echter is er 1 ding wat mij steekt en dat is dat de motor erg weinig vermogen heeft. Ik ben diverse keren op de testbank geweest waaronder bij Ten Kate. De 750 cc gsxr modellen die daar in de Data Base staan hebben meer vermogen dan de mijne. Hieronder heb ik een uitdraai geplaatst. De laatste kan ik zo snel niet vinden, maar toen de valve open gezet was kwam ik op 146 pk. De kromme is in princiepe hetzelfde. Wat mij opvalt is dat boven de 10.000 toeren er bijna geen pk's meer bijkomen.
Waar kan dit aan liggen? de motor heeft net 33 k gelopen. En is goed onderhouden. ( ook door de vorige eigenaar ) ik hoop dat jullie een idee hebben wnt ik weet het echt niet meer.
[~[url="http://i303.photobucket.com/albums/nn141/dutchphantom/20140425_1648510_zpsf676175d.jpg"]afbeelding~][/URL]


Als je het echt niet meer weet zou ik eens langs Marc Hoegee gaan, die heeft mij ook goed geholpen met mijn suzuki problemen. Echt een suzuki expert
 
Als je het echt niet meer weet zou ik eens langs Marc Hoegee gaan, die heeft mij ook goed geholpen met mijn suzuki problemen. Echt een suzuki expert

:^

Dutchphantom heeft vorig jaar zijn verhaal hier nog eens gedaan.

Het GSX-R1000 Topic deel 18: Pure Performance !!

Wat ik hem ook als laatste aanraade was om eens langs een degelijke Suzuki dealer te gaan. Pas dan weet je waaraan je bent. Nu krijgt hij hier zoveel verschillende meningen en tips maar het blijft uiteindelijk ook maar gissen.
 
:^

Dutchphantom heeft vorig jaar zijn verhaal hier nog eens gedaan.

Het GSX-R1000 Topic deel 18: Pure Performance !!

Wat ik hem ook als laatste aanraade was om eens langs een degelijke Suzuki dealer te gaan. Pas dan weet je waaraan je bent. Nu krijgt hij hier zoveel verschillende meningen en tips maar het blijft uiteindelijk ook maar gissen.

Ik zou zelfs, maar dat is mijn mening, meteen naar Hoegee gaan ipv een reguliere suzuki dealer.
 
Naar aannleiding van een eerdere vraag in het GSXR 750 topic over kuipsets werd ik hierheen doorverwezen. Er schijnt hier iemand te zitten met een goede leverancier van kwalitatieve kuipsets? Voor de duidelijkheid, het is dus voor een gixxer 750 K4

Ik heb al zitten kijken naar www.kappenset.nl maar dat word door verschillende mensen afgeraden.
 
Laatst bewerkt:
Filmpje ziet er heftig uit maar zegt voor de rest niets zonder de tandwielverhoudingen te kennen. Met een gigantisch zaagblad kan je hem wel 400 laten lopen (op teller althans) :+


Dat klopt ;)

Het ging er meer om te laten zien dat een gsxr1000 cc na de 10.000 rpm nog vrij rap doortrekt.Okay een 750 is daar boven dan wat rapper :+
 
Naar aannleiding van een eerdere vraag in het GSXR 750 topic over kuipsets werd ik hierheen doorverwezen. Er schijnt hier iemand te zitten met een goede leverancier van kwalitatieve kuipsets? Voor de duidelijkheid, het is dus voor een gixxer 750 K4

Ik heb al zitten kijken naar www.kappenset.nl maar dat word door verschillende mensen afgeraden.


denk dat je mij moet hebben, kijk hier maar eens,

http://gundamhost.com/auctmarts/shop/

http://gundamhost.com/auctmarts/sho...5_165&osCsid=4124b1af94a748ac3268254cf0cefcb6


in mijn ogen de beste qua pasvorm en kwaliteit,

hier een voorbeeld van een kuipset van Auctmarts

full
 
Laatst bewerkt:
maatje heeft hem ook bij Auctmarts vandaan , pasvorm klopte 1 op 1 en zat zo in elkaar zonder boren zagen of ergens druk op te hoeven zetten.
Kwaliteit was ook gewoon mooi te noemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan