Helemaal geweldig !!!Ik ben er wel uit denk ik. Inderdaad die platte connectoren die aan de H4 lamp zitten. Ik zal het zo maken dat je zelf de kabels op de juiste lengte kan maken. (Op de print zitten schroef connectoren) Ik ga er deze week aan beginnen.
Blauwe (b)engel komt nog van mijn matblauwe Hornet.
Heb inderdaad een donkere Diversion gezien, ik draaide volgens mij net de ronde af naar Nieuwkoop en jij draaide er bijna op.
We zullen elkaar dan nog wel vaker tegenkomen, geinig.
Ik was donderdag weer met de auto, heb er een hekel aan om met regen van huis weg te rijden. Dan pak ik de auto wel.
Groeten,
Herman
Herman, kijk maar uit....
Jij en ik rijden er elke dag 2x...
http://112rijnstreek.wordpress.com/2010/10/01/ernstig-ongeval-nieuwveenseweg-n-231-nieuwkoop/
Herken je het?
Ik heb al een tijdje een vraag en nu ga ik 'm maar eens stellen:
Mijn yamaha xj600 S diversion uit 2003 zou volgens het WPHB een elektrische brandstofpomp moeten hebben die, ook weer volgens het WPHB, even aangaat nadat de sleutel wordt omgedraaid en dan uitgaat...
In dit filmpje is dat geluid te horen op ongeveer 4 seconden:Als ik het contact omdraai hoor ik echter helemaal niets, geen gezoem, geen geluidje, kortom: in mijn optiek hoor ik de pomp niet. Echter, starten doet ie wel. Doet die pomp het dan wel of niet? Volgens mij doet ie het gewoon, want anders zou de motor niet starten toch? En, waarom hoor ik die pomp niet even zoemen?
Ik hoor het graag!
De pomp werkt met tegendruk, als je vaak rijdt dan is het niet nodig dat de pomp de vlotterkamers elke keer vult, omdat de druk dan voldoende is. Mocht je na een paar dagen stilstand willen rijden en de brandstof is uit de vlotterkamers verdampt, dan is de druk lager dan normaal en zal je hem mss horen.
ik zou gewoon de standaard maar nemen...dat werkt volgens mij toch het best
Toch wel stevig die Div's!
Ik zoek een werkende (los dus) achterremklauw van een 600. Mag wel lekke keerring/pakking hebben, want die zal ik toch preventief vervangen. Wie heeft er één over?
't is zo erg: er puilen stukken pakking uit tussen zuiger en wand. Heel vast dus!
't is zo erg: er puilen stukken pakking uit tussen zuiger en wand. Heel vast dus!
Moet nog wel proberen te lossen met koelen/verwarmen, maar ik zou vanwege de tijdsbesparing liever een nog werkende klauw erop hebben
Gewoon een schone stugge handdoek doet het ook prima!Dit heb ik ook gehad. Ik heb de zuigers er toch nog uitgekregen, kostte wel een hoop moeite. Je kan het proberen om een goede tang, met een stukje leer tussen de bek en zuiger, de zuiger heen en weer te bewegen en zo deze draaiend eruit te trekken. Wel goed uitkijken dat je deze niet beschadigt en indien je deze beschadigt dan alsnog een 2e handsje scoren, remklauw of zuigers.
Ook kan je het proberen om met zo'n antislip doekje (plastic) van Tupperware (om een dop ergens af te draaien) de zuiger er proberen uit te draaien. Dit tupperware ding is echt wel handig, geeft je veel meer grip, ik denk dat je het ook kan proberen om bijv. je oliefilter mee los te draaien.
Herman, kijk maar uit....
Jij en ik rijden er elke dag 2x...
http://112rijnstreek.wordpress.com/2010/10/01/ernstig-ongeval-nieuwveenseweg-n-231-nieuwkoop/
Herken je het?
Daarnaast nog de lekke balhoofdlagers, hier vragen ze €150 voor. Ik zag dat een setje nieuwe balhoofdlagers €50 was, maar in de HOW-TO zag ik al dat dit echt een verschrikkelijk werkje is. Weet niet of ik dat zelf wel aandurf.
Een klein gaatje is inderdaad te dichten met GumGum of soortgelijk reparatiemateriaal.Beste mede-divers,
Afgelopen zaterdag mijn 2 weken daarvoor aangeschafte Div naar de MotoPort gebracht voor de najaarscheck. En hier kwam het volgende uit:
-voorband versleten
-achterband versleten
-achterremschijf versleten
-uitlaat lek
-balhoofdlagers versleten
-accu laad niet op
Nu vond ik zelf de banden nog wel meevallen, maar de monteur liet het zien en hij had wel gelijk, je kon zien dat de banden versleten waren. Wat de lekke uitlaat betreft zat eronder bij de uitlaat een gaatje, die we nog kunnen dichten met spul (?). Mijn vader had het over GumGum of iets dergelijks.
Zeker weten is dit makkelijk en stukken goedkoper zelf te doen. (Al eens de OP gelezenDan is de achterremschijf versleten, hier zou dus een nieuwe op moeten samen met nieuwe remblokjes. Hier vragen ze maar liefst €275 voor. Nu kan ik zelf voor 50 euro aan een nieuwe remschijf komen, en remblokjes zijn ook vast niet al te duur, dus is dit het overwegen waard om zelf te doen?
Als je dezelfde werkzaamheden bij de scooter hebt gedaan, dan is het bij de motor niet anders.Ik was zelf altijd wel handig met mijn scooter, maar of ik dit ook met mijn motor wil doen?
€ 150,- voor dit klusje is een redelijk bedrag als je het zelf niet durft.Daarnaast nog de lekke balhoofdlagers, hier vragen ze €150 voor. Ik zag dat een setje nieuwe balhoofdlagers €50 was, maar in de HOW-TO zag ik al dat dit echt een verschrikkelijk werkje is. Weet niet of ik dat zelf wel aandurf.
Ook in dit geval: Kijk eens bij tip&trucs in de OP.Daarnaast laadde ook de accu niet op zodra de lampen aan gaan, moet ik hier dan de dynamo of iets dergelijks vervangen? De accu zelf was nog in perfecte staat.
Als je de hele motor brengt dan is € 250,- een redelijk bedrag (kan goedkoperEn de banden verwisselen, voor en achter, kost me €250. Dit is nog wel het overwegen waard, wat is de normale prijs voor een setje banden met montage?
Zo komt er na de aanschaf van €530, nog het 25 kw setje van €70, en de 'reparatie van 700 euro bij, waarmee ik uitkom op een totaal bedrag van €1300 voor mijn eerste motor. Ik neem aan dat ik de kosten voor de reparatie uiteraard nog kan drukken.
Mvg,
Rik.