Zo, vandaag maar eens lang gesleuteld aan mijn Divje. Ik wilde mijn OSCO oiler verplaatsen omdat hij precies tegen mijn beugelrek aan komt. Die wilde ik eigenlijk in de voorkuip hebben, en die moest er toch af omdat mijn stadslichtje al lang stuk was. Dit lichtje heb ik ook gelijk voorzien van geel condoompje, want dat past beter bij mijn gele koplamp.
Toch moet ik even opmerken dat ik het echt kansloos vind dat voor het vervangen van een stadslichtje de voorkuip eraf moet.
Sommige naked bikes zijn mooi, maar de Diversion echt niet.
Ik heb werkelijk alle mogelijke plekken bekeken waar de OSCO beter geplaatst kon worden. Nergens waar ik er bij kon met mijn korte armpjes.
Dan maar helemaal buiten bereik onder de buddy. Hier zit ie ook mooi uit het zicht en ik duw de motor wel met het smeren. Ik vind het een goed compromis. Sowieso is het lelijke ding uit het zicht nu.
Helaas zijn de bevestigingsvoetjes op de kettingbeschermer ondanks het lijmpistool toch losgegaan met sleutelen vandaag. Dat moet nog een keer op nieuw, want nu zit het met kettingbeschermers vast aan de driehoek waar de duo-steppies op zetten.
Verder heb ik nog even gekeken naar de staat van de bougies, vanwege het olieverbruik. Deze moeten hoognodig vervangen worden, dus die ga ik asap halen.
En na het in elkaar zetten van de motor een snelle poetsbeurt gegeven.
Verder heb ik nog wel een probleempje. Als ik op snelheid mijn stuur los liet ging het stuur altijd een heel klein beetje wiebelen. Nu is dat echt veel erger.
Als ik niet 2 vingers aan het stuur houd ten alle tijden dan komt er gewoon een enorme oscillatie in het stuur dat ik bang ben dat ik eraf geslingerd wordt. Nou rijd ik doorgaans toch wel met twee handjes aan het stuur, maar waar zou dit aan kunnen liggen? Mijn voorvering is heel slap, zou het dat kunnen zijn? Ik was toch al van plan om er binnenkort progressieve veren in te steken.
Of het de wind of gewichtsverdeling is weet ik niet, maar ik merkte dit erge oscilleren pas op sinds gisteren en ik heb er sinds gisteren een grote topkoffer op die tot nu toe altijd zwaar gevuld was.