Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk type koffer zit erop? en van welk merk?
Ben erg benieuwd hoe het er uitziet...twijfel nog steeds of ik het wil, want het lijkt me wel erg handig.

Lekker ritje naar scheveningen gehad?
Givi E450N. Mijn zoektocht naar een mannelijke topkoffer is beetje gestrand vrees ik en heb maar de minst-vrouwelijke Givi uitgekozen. Deze is 45 liter en heb er een helm (met daarin handschoenen + andere zooi) + motorbroek + 2 motorlaarzen ingekregen. Hij is net iets smaller dan de standaard richtingaanwijzers, daar heb ik 'm ook voor uitgekozen. :P

scheveningen.jpg


Ter vergelijking is de linker een 30 liter Givi E30 op een CB750. :) Daar past precies 1 helm in en verder bijna niets.

Het is uiteindelijk een erg leuk ritje geworden. Het was ooit van een weddenschap met een vriendin om een ijsje in Scheveningen te halen met de motor. Degene die als eerst de A had gehaald werd getrakteerd. :P I won. :Y Volgende keer gaan we wel binnendoor, want snelweg is ook maar stom.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet nu wel een nieuwe plek voor mijn OSCO oiler verzinnen, want in door de beugel van de topkoffer kan ik de plunjer niet meer uittrekken. -O-

Dit is dus wel een mooi moment om die in de voorkuip te monteren zodat ik er bij het stapvoets rijden wél bij kan
 
Laatst bewerkt:
Givi E450N. Mijn zoektocht naar een mannelijke topkoffer is beetje gestrand vrees ik en heb maar de minst-vrouwelijke Givi uitgekozen. Deze is 45 liter en heb er een helm (met daarin handschoenen + andere zooi) + motorbroek + 2 motorlaarzen ingekregen. Hij is net iets smaller dan de standaard richtingaanwijzers, daar heb ik 'm ook voor uitgekozen. :P

[afbeelding]

Ter vergelijking is de linker een 30 liter Givi E30 op een CB750. :) Daar past precies 1 helm in en verder bijna niets.

Het is uiteindelijk een erg leuk ritje geworden. Het was ooit van een weddenschap met een vriendin om een ijsje in Scheveningen te halen met de motor. Degene die als eerst de A had gehaald werd getrakteerd. :P I won. :Y Volgende keer gaan we wel binnendoor, want snelweg is ook maar stom.

Hoe zit zo'n koffer vast? Moet je daar nog iets voor bijbestellen?

Mij lijkt een koffer wel handig, mits ik hem er makkelijk op en af kan "klikken" of iets dergelijks.
 
Hoe zit zo'n koffer vast? Moet je daar nog iets voor bijbestellen?
Standaard zit er een bevestiging/plateautje bij waarop/waaraan je de koffer kunt vastklikken en afsluiten.
Mij lijkt een koffer wel handig, mits ik hem er makkelijk op en af kan "klikken" of iets dergelijks.
Daarnaast heb je koffers met een handvat zodat je de koffer als een normale koffer kunt meenemen en dit geldt voor zijkoffers en topkoffer. ;) 8-) :]
 
Standaard zit er een bevestiging/plateautje bij waarop/waaraan je de koffer kunt vastklikken en afsluiten.

Zijn ze met een sleutel af te sluiten? En kan iemand ze dan ook niet meer los-klikken en zo meenemen? *O*
 
Zijn ze met een sleutel af te sluiten?
De koffers die ik tot op heden had (zijkoffers & topkoffers), kon je hangende aan de motor openen/afsluiten met een sleutel en met diezelfde of een tweede sleutel kon je ook de kofferbevestiging zekeren (openen/afsluiten). ;)
En kan iemand ze dan ook niet meer los-klikken en zo meenemen? *O*
Op een normale manier niet, maar het is maar kunststof en met geweld krijg je alles los. ;)
 
Het zijn stiekem heel prijzige dingen met alles erop en eraan. De koffer zelf is al €140 waar een plaat van €60 en beugels van €50 (of andersom) bij besteld moeten worden. De beugels zijn motorspecifiek. De koffers zijn afsluitbaar met een sleutel en met 1 knop (icm dezelfde sleutel) van het rek te trekken. Het rek zelf monteren of verwijderen is makkelijk, maar het kost nogal wat werk omdat al het gespoten plastic van de kont en het achterlicht eraf moeten. Eigenlijk zelfs ook de achterknipperlichten, maar met wat gewring en gefriemel heb ik het voor elkaar gekregen met die nog erop.

Het plateau wat ze meeleveren bij de koffer past volgens de man in de winkel op bijna geen enkele motor en het moet wel erg toevallig zijn dat die past. Geen idee waarom die meegeleverd wordt, misschien om de prijs op te drijven? Je hebt zeker de beugels en een bevestigingsplaat nodig.
 
Het zijn stiekem heel prijzige dingen met alles erop en eraan. De koffer zelf is al €140 waar een plaat van €60 en beugels van €50 (of andersom) bij besteld moeten worden. De beugels zijn motorspecifiek. De koffers zijn afsluitbaar met een sleutel en met 1 knop (icm dezelfde sleutel) van het rek te trekken. Het rek zelf monteren of verwijderen is makkelijk, maar het kost nogal wat werk omdat al het gespoten plastic van de kont en het achterlicht eraf moeten. Eigenlijk zelfs ook de achterknipperlichten, maar met wat gewring en gefriemel heb ik het voor elkaar gekregen met die nog erop.

Het plateau wat ze meeleveren bij de koffer past volgens de man in de winkel op bijna geen enkele motor en het moet wel erg toevallig zijn dat die past. Geen idee waarom die meegeleverd wordt, misschien om de prijs op te drijven? Je hebt zeker de beugels en een bevestigingsplaat nodig.
De eerste set koffers die ik had heb ik bij de dealer laten installeren en hier zat alles bij (lang geleden), maar de huidige set zat al op de motor toen ik haar 2dehands kocht en over prijzen kan ik dan ook niets zeggen. ;) 8-) :]
 
Het zijn dure rekken, maar de fabrikant weet ook dat je niet zonder kunt. -O-

Kofferset + Rek Yamaha Diversion (model 1992) - Daar staan nog wel 2 zijkoffers met rek te koop als iemand opslag zoekt.

Ikzelf vond dat voor mijn motor juist niets omdat ik de motor juist smal zo fijn vind. :P
Met zijkoffers is het inderdaad oppassen geblazen en de eerste proefrit op mijn huidige Div. was zonder zijkoffers, maar na het betalen van de koopprijs kwamen de zijkoffers erop (bij de prijs inbegrepen).

Op een mooie dag met markt in de stad, druk en slalommende tussen de slecht geparkeerde auto's, raakte ik met een koffer een bestelwagen. Iedereen draaide zich om bij die klap, maar ik zat nog op de motor en reed stapvoets verder. Voor de nieuwsgierigen was er niets te zien en iedereen vervolgde zijn/haar bezigheden en had niets gezien. :X - *O*
 
Ik heb eerst een dik jaar in mijn auto rondgereden zonder rechter buitenspiegel. Toen bij de sloop een spiegel gekocht (handig, veel golf2's op de sloop! :P) en erop gezet. Binnen 2 dagen had ik de spiegel al bijna in de lak van een busje gezet omdat ik er dacht langs te kunnen. _O- Zonder boem gelukkig. :P
 
Met zijkoffers is het inderdaad oppassen geblazen en de eerste proefrit op mijn huidige Div. was zonder zijkoffers, maar na het betalen van de koopprijs kwamen de zijkoffers erop (bij de prijs inbegrepen).
Op een mooie dag met markt in de stad, druk en slalommende tussen de slecht geparkeerde auto's, raakte ik met een koffer een bestelwagen. Iedereen draaide zich om bij die klap, maar ik zat nog op de motor en reed stapvoets verder. Voor de nieuwsgierigen was er niets te zien en iedereen vervolgde zijn/haar bezigheden en had niets gezien. :X - *O*
Niet even netjes gestopt om de schade te regelen ? B|
 

mooie Foto's
De bovenste was perfect geweest als je de motor er scherp op had en de stelling onscherp.
Je hebt wat dat betreft wel oog voor compositie. :Y
soms werkt alleen niet altijd hoe jij het wilt.
Zeker niet met een compact camera of telefoon.
Of beide composities dus motor scherp en stelling onscherp en zo als hij nu is.(heb je misschien ook wel gedaan maar niet gepost) en dan heb ik niets gezegd
 
Da's zeker een mooie fiets, is dat een beetje te doen als beginnersfiets?
Veel plezier met de cursus en de ritjes! :]


Die Aprillia heeft fly by wire techniek.
Daarmee kan je hem in 3 verschillende modus zetten.
Sport Standaard en Rain.
Als hij hem het eerste jaar op rain laat staan dan komt het vermogen heel soepel in en volgens mij ook minder vermogen.
Dus dat is wel ideaal.
En als hij meer ervaring heeft dan kan hij naar standaard en sport overschakelen.
Dus het is een motor die als het ware meegroeit en uit blijft dagen.
 
mooie Foto's
De bovenste was perfect geweest als je de motor er scherp op had en de stelling onscherp.
Je hebt wat dat betreft wel oog voor compositie. :Y
soms werkt alleen niet altijd hoe jij het wilt.
Zeker niet met een compact camera of telefoon.
Of beide composities dus motor scherp en stelling onscherp en zo als hij nu is.(heb je misschien ook wel gedaan maar niet gepost) en dan heb ik niets gezegd

uhuu, heb ik ook wel gedaan.
heb sinds vrijdag een spiegelreflex dus ben nog wat aan het oefenen :P
 
uhuu, heb ik ook wel gedaan.
heb sinds vrijdag een spiegelreflex dus ben nog wat aan het oefenen :P

Dan had je die foto er ook bij moeten posten dan is het een schitterend setje.
Maar zo als ik al zei je heb er wel oog voor.
Zo met die stelling en je motor op de achtergrond.
He gaat wel goed komen met jou en de fotografie :) :Y
 
bedankt!! :)
ja m'n tante is fotograaf die hangt voor top gear magazine uit helicopters, ik speel altijd met haar camera's als ik daar ben :P
 
Zo, vandaag maar eens lang gesleuteld aan mijn Divje. Ik wilde mijn OSCO oiler verplaatsen omdat hij precies tegen mijn beugelrek aan komt. Die wilde ik eigenlijk in de voorkuip hebben, en die moest er toch af omdat mijn stadslichtje al lang stuk was. Dit lichtje heb ik ook gelijk voorzien van geel condoompje, want dat past beter bij mijn gele koplamp. :) Toch moet ik even opmerken dat ik het echt kansloos vind dat voor het vervangen van een stadslichtje de voorkuip eraf moet. :X

Sommige naked bikes zijn mooi, maar de Diversion echt niet. :N

divnaked.jpg


Ik heb werkelijk alle mogelijke plekken bekeken waar de OSCO beter geplaatst kon worden. Nergens waar ik er bij kon met mijn korte armpjes. :+ Dan maar helemaal buiten bereik onder de buddy. Hier zit ie ook mooi uit het zicht en ik duw de motor wel met het smeren. Ik vind het een goed compromis. Sowieso is het lelijke ding uit het zicht nu. :P

divosco1.jpg


Helaas zijn de bevestigingsvoetjes op de kettingbeschermer ondanks het lijmpistool toch losgegaan met sleutelen vandaag. Dat moet nog een keer op nieuw, want nu zit het met kettingbeschermers vast aan de driehoek waar de duo-steppies op zetten.

divosco2.jpg


Verder heb ik nog even gekeken naar de staat van de bougies, vanwege het olieverbruik. Deze moeten hoognodig vervangen worden, dus die ga ik asap halen.

divbougie.jpg


En na het in elkaar zetten van de motor een snelle poetsbeurt gegeven.

divgepoetst.jpg


Verder heb ik nog wel een probleempje. Als ik op snelheid mijn stuur los liet ging het stuur altijd een heel klein beetje wiebelen. Nu is dat echt veel erger. B| Als ik niet 2 vingers aan het stuur houd ten alle tijden dan komt er gewoon een enorme oscillatie in het stuur dat ik bang ben dat ik eraf geslingerd wordt. Nou rijd ik doorgaans toch wel met twee handjes aan het stuur, maar waar zou dit aan kunnen liggen? Mijn voorvering is heel slap, zou het dat kunnen zijn? Ik was toch al van plan om er binnenkort progressieve veren in te steken.

Of het de wind of gewichtsverdeling is weet ik niet, maar ik merkte dit erge oscilleren pas op sinds gisteren en ik heb er sinds gisteren een grote topkoffer op die tot nu toe altijd zwaar gevuld was.
 
Laatst bewerkt:
Die topkoffer vergroot de oscillatie wel. Progressieve veren helpen wel iets, maar het goed balanceren van je voorwiel (dus niet alleen je band!) helpt meer. Maar helaas is het een bekend fenomeen bij de divjes. Bij mij gebeurt het rond de 70km/h.
 
Wat bedoel je met alleen de band? Ik had het over balanceren met gewichtjes op de velg, dat is het hele voorwiel in mijn beleving. Dus bedoel je dat of ook nog iets met de vorkpoten. :?
 
Om het verhaal af te maken kunnen die stuurtrillingen meerdere oorzaken hebben (van onderen naar boven en naar achteren):

- Verkeerde bandenspanning.
- Slecht of niet gebalanceerd voorwiel.
- Het profiel ongelijk afgesleten.
- Versleten wiellager(s).
- Ongelijke demping in de vorkpoten.
- Versleten balhoofdlager.
- Of na het installeren van een topkoffer, omdat de hele gewichtsverdeling is gewijzigd. De motor helt in feite een beetje naar achteren waardoor er minder druk op het voorwiel is.

Het is te proberen om dit op te lossen door het verhogen van de voordruk van de achterveer, of om de kroonplaat iets over de vorkpoten te laten zakken, maar dit laatste is precisiewerk.
 
Ik heb werkelijk alle mogelijke plekken bekeken waar de OSCO beter geplaatst kon worden. Nergens waar ik er bij kon met mijn korte armpjes. :+ Dan maar helemaal buiten bereik onder de buddy. Hier zit ie ook mooi uit het zicht en ik duw de motor wel met het smeren. Ik vind het een goed compromis. Sowieso is het lelijke ding uit het zicht nu. :P

[afbeelding]
Waarom duwen :?

Moet je natuurlijk zelf weten. ;) ;)

Maar zet die fiets op de middenbok, het zadel eraf, trek aan de plunjer en draai het wiel met de hand. ;) ;) 8-) :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan