Bij het lezen hiervan dacht ik dat je 3 keer over de kop geslagen was... Slippen over een rotonde en de glimmende kant bovenhouden is geen probleem, dat is geweldigIk heb een probleempje, net in een slip geraakt op een rotonde....
Zet hier eens een paar mooie plaatjes neer dan krijg je meer responsHeeft iemand mss interesse in een Xj 600 streetfighter uit 1992km 85xxxx
Heeft wel beetje aandacht nodig maar rij voor de rest perfect.
Voor meer info/fotos kunnen jullie pb sturen of anders mailen ivan_mdl@hotmail.com.
Vraagprijs is 450 euros.
Gr Ivan
Jammer dat je van het vervangen van de lampjes, geen leuke How-To heb gemaakt (met plaatjes).
Hoi Speedy76, bedankt voor je reactie. Volgens mij moet de distributieketting wel af en toe vervangen worden. Bij een Pan European kan ie 150.000 km mee, maar ik heb ook wel gehoord van motoren waar de distributieketting bij 60.000 kilometer vervangen moet worden. Ik ben benieuwd wanneer dit bij de Diversion moet gebeuren. Ik ben momenteel mn 600 aan het verkopen om waarschnijlijk een 900 terug te kopen. Ik wil potentiele kopers goed kunnen informeren en zelf ook een goede inschatting van onderhoud van een "nieuwe" fiets maken, aangezien dit toch dure reparaties zijn. (Ongeveer € 500,- bij een Div 600)
Hoi Speedy76, bedankt voor je reactie. Volgens mij moet de distributieketting wel af en toe vervangen worden. Bij een Pan European kan ie 150.000 km mee, maar ik heb ook wel gehoord van motoren waar de distributieketting bij 60.000 kilometer vervangen moet worden. Ik ben benieuwd wanneer dit bij de Diversion moet gebeuren. Ik ben momenteel mn 600 aan het verkopen om waarschnijlijk een 900 terug te kopen. Ik wil potentiele kopers goed kunnen informeren en zelf ook een goede inschatting van onderhoud van een "nieuwe" fiets maken, aangezien dit toch dure reparaties zijn. (Ongeveer € 500,- bij een Div 600)
Hoi Sandertje, was het goed te monteren?Ik hen namelijk ook interesse. Ik heb een 900 voor het geval dat uitmaakt. En hoe doe je dat met starten eerst de verlichting uit en dan nadat de motor aan staat, de verlichting aan doen?
weet iemand bij welke km stand de distributieketting van een diversion 600 vervangen moet worden?
Ik heb RonK daar ooit over horen zeggen dat het eigenlijk niet nodig is, hooguit de NAKS (nokkenaskettingspanner) een keer strakker afstellen, maar ik heb er 0 verstand van, dus werkelijk geen idee.weet iemand bij welke km stand de distributieketting van een diversion 600 vervangen moet worden?
Hoi Sandertje, was het goed te monteren?Ik hen namelijk ook interesse. Ik heb een 900 voor het geval dat uitmaakt. En hoe doe je dat met starten eerst de verlichting uit en dan nadat de motor aan staat, de verlichting aan doen?
Je mag in principe de NAKS niet bewust strakker zetten. Vaak is het een kwestie van de naks goed schoon- en weer ganbaar maken omdat ie zelf niet meer een tandje verder springt wanneer dat nodig is. Door hem er even uit te halen, goed schoon te maken en dan gewoon weer (goed) te monteren zet ie zichzelf weer in de juiste positie / spanningIk heb RonK daar ooit over horen zeggen dat het eigenlijk niet nodig is, hooguit de NAKS (nokkenaskettingspanner) een keer strakker afstellen, maar ik heb er 0 verstand van, dus werkelijk geen idee.
kijk, zo veel verstand heb ik er nou van...Je mag in principe de NAKS niet bewust strakker zetten. Vaak is het een kwestie van de naks goed schoon- en weer ganbaar maken omdat ie zelf niet meer een tandje verder springt wanneer dat nodig is. Door hem er even uit te halen, goed schoon te maken en dan gewoon weer (goed) te monteren zet ie zichzelf weer in de juiste positie / spanning
weet iemand bij welke km stand de distributieketting van een diversion 600 vervangen moet worden?
Bij het installeren van LED's ben ik nog geen compleet verhaal tegen gekomen, want ik vermoed dat je andere fittingen nodig hebt en de LED's zelf natuurlijk, daarnaast eindigden eerdere verhalen altijd op het punt dat de knipperlicht-signaal-lampjes niet meer werkten.Kan alsnog How To van maken...moet straks kijken of ie stuk is... maar eigenlijk stelt het werkje niks voor.
Bij het installeren van LED's ben ik nog geen compleet verhaal tegen gekomen, want ik vermoed dat je andere fittingen nodig hebt en de LED's zelf natuurlijk, daarnaast eindigden eerdere verhalen altijd op het punt dat de knipperlicht-signaal-lampjes niet meer werkten.
Daarom mijn vraag: Wat heeft men nodig,waar is het te krijgen, de prijs en een leuke How-To zou zeker op prijs gesteld worden.
P.S. En ik ben gek op plaatjes.
Sorry How To is niet gelukt....wilde voor dat het donker werd gedaan hebben...
Maar ik heb nu alleen de warschuwingslampen vervangen, behalve knipperlicht waarschuwing deze kan je niet makkelijk vervangen door led omdat deze wel knippert bij links en niet bij rechts of vice versa...schijnt iets met de polariteit te zijn.
Ik had de T10 LEDs bij Conrad bestelt, 2 voor € 4,95 met het idee om de tellers te verlichten (3 leds nodig, originele fitting T5, maar T10 past ook). Maar deze waren niet fel genoeg hiervoor, dus deze maar gebruikt voor de waarschuwingslampjes.
Maar binnenkort ga ik de teller lampjes nog vervangen door Leds, maar moet eerst navragen welke.