Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een probleempje, net in een slip geraakt op een rotonde....
Bij het lezen hiervan dacht ik dat je 3 keer over de kop geslagen was... Slippen over een rotonde en de glimmende kant bovenhouden is geen probleem, dat is geweldig Netjes gedaan dus

Wat dat lampje betreft gok ik ook op een slecht contactje, juist als je er net nieuwe lampjes ingedaan hebt.
 
Gesprekje in de ambulance : "zie je wel dat er ook stuntrijders op diversions rondrijden ".



Inderdaad netjes gedaan
 
Netjes gedaan Mr. R
Tja, koekblikkers op rotondes en dan ook nog in combinatie met richtingaanwijzers, maar zelden zie ik ze het goed doen....en het is zo makkelijk...:p
 
Ja dit was echt een vreemde situatie, dat koekblik nam de bocht denk ik ruimer (mss getwijfeld) en half de afrit genomen en toen weer terug gegaan de rotonde op?!? Maar het feit is dat ik er in 1x naast reed en me rot schrok en daardoor dus te hard remde.....

Maarja gelukkig niks gebeurd op 1 lampje na dan....

Dit is trouwens de 2e keer dat ik in een slip raakte.... toch wel fijn zo'n lichte motor
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand mss interesse in een Xj 600 streetfighter uit 1992km 85xxxx
Heeft wel beetje aandacht nodig maar rij voor de rest perfect.
Voor meer info/fotos kunnen jullie pb sturen of anders mailen ivan_mdl@hotmail.com.













Immidels zit er een andere carbon voorspatbord, en 2 hetzelde spiegels.

Vraagprijs is 450 euros.
Gr Ivan
 
Laatst bewerkt:
Zet hier eens een paar mooie plaatjes neer dan krijg je meer respons
 
weet iemand bij welke km stand de distributieketting van een diversion 600 vervangen moet worden?
 
Hoi Speedy76, bedankt voor je reactie. Volgens mij moet de distributieketting wel af en toe vervangen worden. Bij een Pan European kan ie 150.000 km mee, maar ik heb ook wel gehoord van motoren waar de distributieketting bij 60.000 kilometer vervangen moet worden. Ik ben benieuwd wanneer dit bij de Diversion moet gebeuren. Ik ben momenteel mn 600 aan het verkopen om waarschnijlijk een 900 terug te kopen. Ik wil potentiele kopers goed kunnen informeren en zelf ook een goede inschatting van onderhoud van een "nieuwe" fiets maken, aangezien dit toch dure reparaties zijn. (Ongeveer € 500,- bij een Div 600)
 
Laatst bewerkt:

Nog nooit hier voorbij zien komen dat de distributieketting vervangen moet worden

Iemand die meer weet?
 

Het is van onderdelen niet exact te zeggen wanneer ze vervangen moeten worden. Dat hangt vaak van de omstandigheden af. Veel korte ritjes zorgt voor meer slijtage. Lange tijd stilstand is vaak ook niet goed. Pas vervangen als het problemen geeft is mijn idee.

Die van mij zit er denk ik al 75.000km op. En ik heb geen probleem, loopt als een zonnetje.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Sandertje, was het goed te monteren? Ik hen namelijk ook interesse. Ik heb een 900 voor het geval dat uitmaakt. En hoe doe je dat met starten eerst de verlichting uit en dan nadat de motor aan staat, de verlichting aan doen?


Ik heb hem gisteravond besteld En hou jullie op de hoogte
 
weet iemand bij welke km stand de distributieketting van een diversion 600 vervangen moet worden?

Ik dacht als hij te hart begint te ratelen eerst kijken of de spanner nog strakker kan. Zo niet dan vervangen.


Mijn KLE500 begint ook flink herrie te maken. Metalig ratelend / tikkend geluid uit het midden van het blok. (Heeft pas 55K gelopen.) Volgens de monteur niks om me zorgen over te maken. (Doe ik stiekem toch. )
 
weet iemand bij welke km stand de distributieketting van een diversion 600 vervangen moet worden?
Ik heb RonK daar ooit over horen zeggen dat het eigenlijk niet nodig is, hooguit de NAKS (nokkenaskettingspanner) een keer strakker afstellen, maar ik heb er 0 verstand van, dus werkelijk geen idee.
 
Hoi Sandertje, was het goed te monteren? Ik hen namelijk ook interesse. Ik heb een 900 voor het geval dat uitmaakt. En hoe doe je dat met starten eerst de verlichting uit en dan nadat de motor aan staat, de verlichting aan doen?

Het is overigens niet zo heel moeilijk om een inschakelvertraging te maken.
 
Ik heb RonK daar ooit over horen zeggen dat het eigenlijk niet nodig is, hooguit de NAKS (nokkenaskettingspanner) een keer strakker afstellen, maar ik heb er 0 verstand van, dus werkelijk geen idee.
Je mag in principe de NAKS niet bewust strakker zetten. Vaak is het een kwestie van de naks goed schoon- en weer ganbaar maken omdat ie zelf niet meer een tandje verder springt wanneer dat nodig is. Door hem er even uit te halen, goed schoon te maken en dan gewoon weer (goed) te monteren zet ie zichzelf weer in de juiste positie / spanning
 
kijk, zo veel verstand heb ik er nou van...
 
weet iemand bij welke km stand de distributieketting van een diversion 600 vervangen moet worden?

Als hij zover versleten is dat hij flink rammelt en je motor onrustig blijft lopen ondanks kleppen stellen synchroniseren nieuwe bougies enz enz.
En als de spanner op zijn uiterste stand staat en de ketting niet meer te spannen is.


Oftewel distributie kettingen hoeven zeer zelden vervangen te worden.
Dat komt hoofdzakelijk dat er weinig krachten op staan en de perfecte smering.
 
Laatst bewerkt:
Kan alsnog How To van maken...moet straks kijken of ie stuk is... maar eigenlijk stelt het werkje niks voor.
Bij het installeren van LED's ben ik nog geen compleet verhaal tegen gekomen, want ik vermoed dat je andere fittingen nodig hebt en de LED's zelf natuurlijk, daarnaast eindigden eerdere verhalen altijd op het punt dat de knipperlicht-signaal-lampjes niet meer werkten.

Daarom mijn vraag: Wat heeft men nodig, waar is het te krijgen, de prijs en een leuke How-To zou zeker op prijs gesteld worden.

P.S. En ik ben gek op plaatjes.
 
Laatst bewerkt:

Sorry How To is niet gelukt....wilde voor dat het donker werd gedaan hebben...

Maar ik heb nu alleen de warschuwingslampen vervangen, behalve knipperlicht waarschuwing deze kan je niet makkelijk vervangen door led omdat deze wel knippert bij links en niet bij rechts of vice versa...schijnt iets met de polariteit te zijn.

Ik had de T10 LEDs bij Conrad bestelt, 2 voor € 4,95 met het idee om de tellers te verlichten (3 leds nodig, originele fitting T5, maar T10 past ook). Maar deze waren niet fel genoeg hiervoor, dus deze maar gebruikt voor de waarschuwingslampjes.

Maar binnenkort ga ik de teller lampjes nog vervangen door Leds, maar moet eerst navragen welke.
 
M'n Carbtune is vandaag binnengekomen! Vorige week woensdag besteld, vrijdag er na verzonden, iets trager dan gehoopt, maar het is alsnog gelukt.
Zojuist een proefrit gemaakt, iets harder gereden dan anders (ik had nog nooit eerder m'n nuvi op 150 gezet), en ik ben tevreden
Ik durf niet te zeggen of-ie nou beter loopt dan eerst, normaal heb ik oordoppen in, nu hoor ik alles. Ik weet wel dat het, gezien de klepspeling, hard nodig was. Howto volgt morgen
 
Laatst bewerkt:

Voor de verlichting zal je LED's nodig hebben met een grote stralingshoek. Een typische LED schijnt hoofdzakelijk recht vooruit. Een gloeilampje rondom. Dat maakt het erg lastig....

Het olie en benzine lampje zou ik ook niet vervangen. Een LED zal namelijk later gaan branden, waardoor je wellicht te laat gewaarschuwd wordt.

De knippers kan ik wel adviseren. Ik vergeet door de felle LED's zelden meer het knipperlicht uit te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.