Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb je daar geen foto van, dat zegt vaak meer als vele woorden.Ik heb zoiets ook gemaakt kolomen gemaakt van dun luchtslangetjes en gevuldt met lamp olie (rode) en de uiteinden dicht gemaakt
Je hoeft niet te weten hoeveel vacuum je hebt als ze maar gelijk zijn en dan is een kolom van 50 cm voldoende
Waar heb je die vandaan gehaald?
@RemcoNL: "Met glimmende uitlaatbochten"
Is dat overdreven of is dat echt? Als ik mij niet vergis rijd jij ook best veel toch? Want in dat geval heb ik een vraag: Hoe heb je ze mooi glanzend gekregen en hoe houd je dat zo?
Mijn uitlaatpijpen zijn na een half ritje alweer dof aan het worden, dat is toch geen doen aan dan?
Ik ben net bij motorport geweest om mijn ketting te laten spannen...
Daar ben ik ook erg benieuwd naar...Mag ik vragen wat motoport daar voor rekent?
Grapjas
Ik wacht inderdaad nog steeds
Verzenden binnen 3 werkdagen, ze mailen niet als-ie op de post is, en bezorging "binnen 10 werkdagen"... Ik ben aanzienlijk sneller gewend vanuit Engeland!Was wel de bedoeling
Maar als jij een CarbTune hebt liggen, heb je hem dan nog nooit gebruikt o.i.d.?
Haynes geeft kleppen stellen trouwens een lagere moeilijkheidsgraad dan bijvoorbeeld het reviseren van een remklauw. Terwijl hier volgens mij veel meer mensen wel zelf remklauwen doen, maar niet de kleppen.
Voor de liefhebbers: Louis.de geeft alleen aanstaand weekend 15% korting (code 136) op een niet-afgeprijsd artikel ("mijn" doppenset bijvoorbeeld heb je dan voor 93 euro incl. verzenden in huis - minder dan ik er voor betaalde).
Sorry, overheen gelezen.
Rood gespoten remklauwen.
Die sticker zat er bij mij ook al op daar heeft de eerste eigenaar hem gekocht.Sorry, overheen gelezen.
Heb niets betaald, want het was het naspannen na het plaatsen van de kettingset. Maar toen ik de opmerking maakte dat ik kwam kijken hoe het moest zodat ik het volgende keer zelf kon doen zei hij dat ik gerust langs mag komen om hem het te laten doen. Hij impliceerde heel duidelijk dat het gratis is. Geen idee of het is omdat ik klant ben en hij de ketting geplaatst heeft of niet? Ik heb overigens wel een Motoport (Druten) sticker op het voorspatbord.
Sorry, overheen gelezen.
Heb niets betaald, want het was het naspannen na het plaatsen van de kettingset. Maar toen ik de opmerking maakte dat ik kwam kijken hoe het moest zodat ik het volgende keer zelf kon doen zei hij dat ik gerust langs mag komen om hem het te laten doen. Hij impliceerde heel duidelijk dat het gratis is. Geen idee of het is omdat ik klant ben en hij de ketting geplaatst heeft of niet? Ik heb overigens wel een Motoport (Druten) sticker op het voorspatbord.
Het is heel goed zelf te doen en een DID set (pure kwaliteit) is nu nog steeds in de aanbieding bij Louis van 142,95 voor 99,95. Dan heb je topkwaliteit voor nog geen €100.ah ok, dan uiteraard gelijk de volgende voor de hand liggende vraag
Wat kostte het vervangen van de kettingset? Is bij mij namelijk ook nodig binnenkort (volgens mij) en twijfel nog tussen het laten doen, of zelf doen.
Howto van Bensi in de OP
Die "for another 6 days" op de aanbieding bij Louis heb ik vaker zien verlopen, daarna was-ie nog steeds in de aanbieding.
Je besparing op arbeidsloon kan je dan (zo nodig) uitgeven aan een doppenset/momentsleutel. Voordeel van zelf doen is dat je het aanzienlijk mooier schoon kan maken dan zo'n motorzaak ooit zal doen, en dat je een eindloze ketting hebt (iets zegt me dat een motorzaak de achterbrug laat zitten).
Voor de statistieken: Mijn motor is van begin 1994, kettingset is begin 2005 vervangen bij 15.169 km, en nu nogmaals bij 43895 km.
1e ketting: 15.169 km
2e ketting: 28.726 km (waarvan ruim de helft door mij)
Dit geeft te denken of de eerste ketting gewoon slecht werd onderhouden, of dat de kilometerstand toen niet klopte. Ik hoop/gok op slecht onderhoud in 11 jaar
Het is heel goed zelf te doen en een DID set (pure kwaliteit) is nu nog steeds in de aanbieding bij Louis van 142,95 voor 99,95. Dan heb je topkwaliteit voor nog geen €100.
Howto van Bensi in de OP
Die "for another 6 days" op de aanbieding bij Louis heb ik vaker zien verlopen, daarna was-ie nog steeds in de aanbieding.
Je besparing op arbeidsloon kan je dan (zo nodig) uitgeven aan een doppenset/momentsleutel. Voordeel van zelf doen is dat je het aanzienlijk mooier schoon kan maken dan zo'n motorzaak ooit zal doen, en dat je een eindloze ketting hebt (iets zegt me dat een motorzaak de achterbrug laat zitten).
Voor de statistieken: Mijn motor is van begin 1994, kettingset is begin 2005 vervangen bij 15.169 km, en nu nogmaals bij 43895 km.
1e ketting: 15.169 km
2e ketting: 28.726 km (waarvan ruim de helft door mij)
Dit geeft te denken of de eerste ketting gewoon slecht werd onderhouden, of dat de kilometerstand toen niet klopte. Ik hoop/gok op slecht onderhoud in 11 jaar
Of een bagger kwaliteit kettingset, dat was bij mij het geval.Die kilometerstand bij kettingwissel had bij mijn motor ongeveer dezelfde verhouding, alleen is mijn motor van 2003. Kilometerstand was ongeveer 14500 kilometer toen de ketting is vervangen in 2010.
Ook ik gok bij mij op slecht onderhoud .
Ik doe het juist ZEKER weer de volgende keer (duurt nog heeeel lang) je kunt dan gelijk alles goed schoonmaken, de lagers van de achterbrug controleren etc etc. Zeker de (kleine) moeite waard.Set had ik inderdaad al gevonden. Maar twijfel vooral nog aan mijn eigen kunnen in dit geval. Is toch een vrij cruciaal onderdeel waar je mee bezig bent.
Zowiezo ga ik als ik het zelf doe niet aan de gang met een eindloze ketting, dat is me zeker teveel gedoe.