Als ik er niets mee kan kun je ze wel van me overnemen, laat anders even pb achter dan mail ik je wel als het niets wordt.
Overigens zoek ik nog een orgineel getint ruitje voor een Div900, misschien kan ik ruilen met iemand?De maatvoering van de oude klopt wel zo'n beetje, het verbaasd met dat de nieuwe korter zijn, dan heb je dus minder voorspanning en dat is al niet echt overdreven veel. Maar misschien kun je deze nieuwe veren nog minder makkelijk indrukken dan de oude en zou je ze anders niet kunnen monteren.
Ben benieuwd of er ook iemand met een Diversion van 1995 zijn afstandbussen al eens heeft los gehaald en de lengte ervan heeft opgemeten.
PB = prive bericht
ik zie dat je die functie uit hebt staan
even aanzetten in jeprofielvoorkeuren
Dit klinkt heel logischIk had trouwens ook voornamelijk de inlaatkleppen te krap, en ook 2 en 3. Misschien omdat die cilinders minder gekoeld worden dan de buitenste.
Zou kunnen, met m'n schuifmaat zag het er goed uit, maar die is uiteraard niet nauwkeuriger dan 1/20 mm. Maar de monteur bij de motorzaak pakte ze zo uit de bak, ik neem aan dat hij wel zou weten of controle op slijpen nodig is.Wat in theorie kan is dat iemand de plaatjes dunner heeft geslepen
Ik heb ooit ergens eens gelezen dat die elektrische pomp vanaf een bepaald jaar standaard is. Iemand enig idee vanaf welk jaar dat is?Zo eindelijk een elektrische benzinepomp besteld.
Een universele die ze op Volkswagen Kevers monteren.
Ik ben benieuwd zodra ik hem binnen heb horen jullie van me.
Zo eindelijk een elektrische benzinepomp besteld.
Een universele die ze op Volkswagen Kevers monteren.
Ik ben benieuwd zodra ik hem binnen heb horen jullie van me.
Ik heb net met de Div 600 een behoorlijke tijd gereden in een gigantische regen / hagel / onweersbui maar de rem bleef het prima doen. Ik denk dus toch dat het met type remblok te maken heeft dat je hebt gemonteerd.Met regen rijd ik ook niet, als het weer zo slecht is als in Duitsland doet men voorrem het niet
Wie heeft dat probleem met een Div 900 nog meer trouwens? Geen voorrem bij veel langdurige regen.... Heb gehoord dat het met de remblokken te maken kan hebben?
He RonK ik weet niet wat je betaalt voor zo'n pomp, maar ik had hem 2e hands (kwam van een Div900) voor € 35,-- via MP. De mijne slaat af als ie op druk is....
En ik denk dat het model 2003 hem idd al standaard heeft.
Klinkt interessant en ik hoop dat je nog een foto post van de pomp en de manier van monteren.Ik heb een nieuwe universele gekocht voor €29,95 die slaat ook af als hij op druk staat.
Wordt gebruikt bij restauratie van VW Kever ook als vervanging van de mechanische pomp.
2e hands kon ik ze niet vinden , daar had als eerste naar gezocht tot ik deze tegen kwam.
Wow! En hoe moeilijk waren de werkzaamheden?Vandaag begonnen met de achterbrug te demonteren om de lagers te vervangen.
Prijsvraag: Welk lager is nieuw en welk lager is oud?
[afbeelding]
Klinkt interessant en ik hoop dat je nog een foto post van de pomp en de manier van monteren.
Zo dit was geen overbodige luxe Kees om de achter brug lagers te vervangen
ik hoop dat het een beetje mee zat allemaal
ik heb het twee jaar geleden bij een Honda CX500E gedaan en dat heeft me een voole dag gekost
Er zat een rubber gewoon vast gebrand op een as
Ik heb ook met veeel plezier je reis verslag gelezen van je reis met je zoon
Ik ga volgend jaar met mijn zoon naar de noord kaap
deze heeft afgelopen woensdag zijn rijbewijs gehaald
en maar gelijk een Kawasaki Z750 gekocht
groeten daar
Wow! En hoe moeilijk waren de werkzaamheden?
En houdt rekening met de lagers, op slechte wegen, snelheid, vakantie-bepakking en twee personen, krijgen die meer te verduren als jarenlang in ons kikkerlandje.Zorg wel dat je remblokjes voor je achterwiel mee neemt. Door het gewicht van de bagage en de vele bergweggetjes slijten die veel harder dan normaal. En het is altijd handig als je die kan wisselen onderweg.
Heb je "mijn methode" al geprobeerd, met een afbreekmesje? Neem zo'n smal mesje (ruim 1 cm hoog), neem een stukje van 2 of 3 mesjes lang, zet die aan de binnenkant in de "kier" tussen lager en achterbrug, en knijp het mesje er met een waterpomptang tussen (wel het metaal aan de buitenkant beschermen met een doek). Hiermee kreeg ik "een beginnetje", met een Dremel lukt het (mij) niet zonder het metaal te beschadigen.Voorlopig zit de lagerschaal muurvast en van de achterkant kan ik er niet bij. Mijn enige optie is om 'em voorzichtig door te slijpen met een dremmel.
Ik neem aan dat je mijn balhoofdlager-howto had gezien? Daar heb ik al mijn ervaringen met lagers vermeld. Conclusie is dat het ronduit zwaar kl*te is zonder het juiste gereedschap, maar wel te doen als je een dagje de tijd hebtDe achterbrug er uit halen is nog geen eens zo heel veel werk. De kappen en de kofferbeugels hoeven er niet af. Maar het oude lager er uit krijgen is erg lastig. Daar ga ik morgen maar weer mee verder....
Heb je "mijn methode" al geprobeerd, met een afbreekmesje? Neem zo'n smal mesje (ruim 1 cm hoog), neem een stukje van 2 of 3 mesjes lang, zet die aan de binnenkant in de "kier" tussen lager en achterbrug, en knijp het mesje er met een waterpomptang tussen (wel het metaal aan de buitenkant beschermen met een doek). Hiermee kreeg ik "een beginnetje", met een Dremel lukt het (mij) niet zonder het metaal te beschadigen.Ik neem aan dat je mijn balhoofdlager-howto had gezien? Daar heb ik al mijn ervaringen met lagers vermeld. Conclusie is dat het ronduit zwaar kl*te is zonder het juiste gereedschap, maar wel te doen als je een dagje de tijd hebt