Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.


Sorry ik ben een hele slechte Forumer..wat is een PB?
 
PB = prive bericht

ik zie dat je die functie uit hebt staan

even aanzetten in je profiel voorkeuren
 
Laatst bewerkt:
Ik had trouwens ook voornamelijk de inlaatkleppen te krap, en ook 2 en 3. Misschien omdat die cilinders minder gekoeld worden dan de buitenste.
Dit klinkt heel logisch

Wat in theorie kan is dat iemand de plaatjes dunner heeft geslepen
Zou kunnen, met m'n schuifmaat zag het er goed uit, maar die is uiteraard niet nauwkeuriger dan 1/20 mm. Maar de monteur bij de motorzaak pakte ze zo uit de bak, ik neem aan dat hij wel zou weten of controle op slijpen nodig is.
In ieder geval ga ik morgen nog even langs, m'n laatste plaatje inruilen, dan alles nogmaals controleren, en hopelijk is-ie dan weer klaar om dicht te maken.

[me="RemcoNL"]maakt zich altijd enorm zorgen als er iets met sleutelen niet geheel goedgaat...[/me]
 
Zo eindelijk een elektrische benzinepomp besteld.
Een universele die ze op Volkswagen Kevers monteren.
Ik ben benieuwd zodra ik hem binnen heb horen jullie van me.
Ik heb ooit ergens eens gelezen dat die elektrische pomp vanaf een bepaald jaar standaard is. Iemand enig idee vanaf welk jaar dat is?
 
Zo eindelijk een elektrische benzinepomp besteld.
Een universele die ze op Volkswagen Kevers monteren.
Ik ben benieuwd zodra ik hem binnen heb horen jullie van me.


He RonK ik weet niet wat je betaalt voor zo'n pomp, maar ik had hem 2e hands (kwam van een Div900) voor € 35,-- via MP. De mijne slaat af als ie op druk is....

En ik denk dat het model 2003 hem idd al standaard heeft.
 
Ik heb net met de Div 600 een behoorlijke tijd gereden in een gigantische regen / hagel / onweersbui maar de rem bleef het prima doen. Ik denk dus toch dat het met type remblok te maken heeft dat je hebt gemonteerd.
 
Hagel? Gaat lekker! Hier schijnt de zon gelukkig
Mijn Div600 heeft ook al heel wat regen gehad, en remt dan gewoon goed.
 
Heb sinds een paar weken een nieuwe xj600, bj 2000 en 13.000km op de teller, de vorige had erinmiddels 85.000 op zitten.
Grootste verschil de dubbele schijfremmen voor, echt een verbetering.
De eerste keer tanken, terwijl hij nog net niet op reserve stond kwam op 16 liter, maar dat kan dus niet, paar keer getest voor dat ik weer op reserve durfde te vertrouwen, moet dus dure lucht zijn geweest van de Shell express pomp.
Trouwens bij mijn eerste xj 600 stond hij vanaf de garage ( nooit meer terug gegaan ) op reserve en op een regenachtige donkere nacht stond ik naast de A7 zonder benzine, er is nooit een probleem geweest wat betreft vuiligheid wat in de leidingen kon komen.
 
Vandaag begonnen met de achterbrug te demonteren om de lagers te vervangen.

Prijsvraag: Welk lager is nieuw en welk lager is oud?
















 
He RonK ik weet niet wat je betaalt voor zo'n pomp, maar ik had hem 2e hands (kwam van een Div900) voor € 35,-- via MP. De mijne slaat af als ie op druk is....

En ik denk dat het model 2003 hem idd al standaard heeft.


Ik heb een nieuwe universele gekocht voor €29,95 die slaat ook af als hij op druk staat.
Wordt gebruikt bij restauratie van VW Kever ook als vervanging van de mechanische pomp.

2e hands kon ik ze niet vinden , daar had als eerste naar gezocht tot ik deze tegen kwam.
 
Zo dit was geen overbodige luxe Kees om de achter brug lagers te vervangen
ik hoop dat het een beetje mee zat allemaal
ik heb het twee jaar geleden bij een Honda CX500E gedaan en dat heeft me een voole dag gekost
Er zat een rubber gewoon vast gebrand op een as
Ik heb ook met veeel plezier je reis verslag gelezen van je reis met je zoon
Ik ga volgend jaar met mijn zoon naar de noord kaap
deze heeft afgelopen woensdag zijn rijbewijs gehaald
en maar gelijk een Kawasaki Z750 gekocht
groeten daar
 
Klinkt interessant en ik hoop dat je nog een foto post van de pomp en de manier van monteren.
 


Nee, inderdaad geen overbodige luxe. Ik had niet verwacht het lager zo slecht aan te treffen. Voor vertrek had ik nergens speling, maar toen ik de remblokjes achter ging wisselen in Warschau zag ik dat er teveel speling was. In het rijgedrag was overigens niks te merken. Het zal mij wel iets langer kosten dan een dag, maar ik heb de tijd. Ik heb de motor maandagavond pas weer nodig. Dan hoop ik de boel weer in elkaar te hebben. Voorlopig zit de lagerschaal muurvast en van de achterkant kan ik er niet bij. Mijn enige optie is om 'em voorzichtig door te slijpen met een dremmel.

Ik maak ook direct van de gelegenheid gebruik om de achterbrug weer even te spuiten. Hij ligt er nu toch af. En diverse onderdelen even goed schoon te maken. Aan de onderkant is het behoorlijk vies geworden.

Het verslag is behoorlijk goed gelezen aan al de reacties te zien die ik heb gekregen. Het was leuk om te doen. Het zal nog wel even duren voordat mijn zoon zelf kan rijden. Als je nog tips nodig hebt voor wat betreft de route laat het me dan maar even weten!

Zorg wel dat je remblokjes voor je achterwiel mee neemt. Door het gewicht van de bagage en de vele bergweggetjes slijten die veel harder dan normaal. En het is altijd handig als je die kan wisselen onderweg.
 
Wow! En hoe moeilijk waren de werkzaamheden?

De achterbrug er uit halen is nog geen eens zo heel veel werk. De kappen en de kofferbeugels hoeven er niet af. Maar het oude lager er uit krijgen is erg lastig. Daar ga ik morgen maar weer mee verder....
 
Zorg wel dat je remblokjes voor je achterwiel mee neemt. Door het gewicht van de bagage en de vele bergweggetjes slijten die veel harder dan normaal. En het is altijd handig als je die kan wisselen onderweg.
En houdt rekening met de lagers, op slechte wegen, snelheid, vakantie-bepakking en twee personen, krijgen die meer te verduren als jarenlang in ons kikkerlandje.
 
Voorlopig zit de lagerschaal muurvast en van de achterkant kan ik er niet bij. Mijn enige optie is om 'em voorzichtig door te slijpen met een dremmel.
Heb je "mijn methode" al geprobeerd, met een afbreekmesje? Neem zo'n smal mesje (ruim 1 cm hoog), neem een stukje van 2 of 3 mesjes lang, zet die aan de binnenkant in de "kier" tussen lager en achterbrug, en knijp het mesje er met een waterpomptang tussen (wel het metaal aan de buitenkant beschermen met een doek). Hiermee kreeg ik "een beginnetje", met een Dremel lukt het (mij) niet zonder het metaal te beschadigen.

De achterbrug er uit halen is nog geen eens zo heel veel werk. De kappen en de kofferbeugels hoeven er niet af. Maar het oude lager er uit krijgen is erg lastig. Daar ga ik morgen maar weer mee verder....
Ik neem aan dat je mijn balhoofdlager-howto had gezien? Daar heb ik al mijn ervaringen met lagers vermeld. Conclusie is dat het ronduit zwaar kl*te is zonder het juiste gereedschap, maar wel te doen als je een dagje de tijd hebt
 
Laatst bewerkt:

Ik zal dat eens proberen inderdaad. Maar het lager is wel een stuk kleiner dan het balhoofdlager.
 
Heeft iemand hier iets gehoord over een aanstaande herfstnachtrit op 15 oktober?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.