Fijn is dat ja
Ik hoef gelukkig maar 10 km naar mijn werk
Begin met nu alweer te irriteren aan mijn vizier trouwens, beslaat gelijk als ik hem dicht doe. En bij het kleinste kiertje komen er druppels naar binnen, die natuurlijk gelijk op mijn bril vallen
Wat zijn jullie ervaringen met Pin-Lock en fogcity en dat soort geneuzel
Mijn ervaring is dat Pinlock goed werkt. Maar na een jaar wordt het snel minder. Ik heb net een nieuwe helm, dan werkt de beschermende laag aan de binnenkant nog een beetje. Ik heb nu geen pinlock, maar zodra de winter aanbreekt zal er wel weer dubbelglas in komen.
Dat zijn rvs remleidingen neem ik aan? Wat is er te merken qua verschil?Pinlock werkt super, maar na een aantal jaar wordt het idd wel minder....
Ander iets ik heb nu rvs leidingen erop zitten, nou dit werkt super!!!! Verschil is echt te merken.
Wat betreft de vorkveren, mijn bussen zijn ingekort toen er nieuwe wp veren in kwamen.
Dank je wel voor deze uitleg, dit gaat me zeker helpen! En het scheelt me het bestellen van het vrij dure stuk Yamaha gereedschap voor het verwijderen van de plaatjes.Hier dan even wat info betreffende het kleppenstellen:
Benodigd speciaal gereedschap:
-setje voelermaten, liefst met wat tussenmaten (inlaat 0,11-0,15, en uitlaat 0,21-0,25mm)
-speciaal gereedschap om klepstelplaatjes te verwijderen, maar ik heb het gewoon met 2 schroevendraaiers en een punttangetje gedaan.
Pakking is gewoon opnieuw te gebruiken, ik zou wel wat vloeibare pakking (kit) gebruiken om er zeker van te zijn dat de boel oliedicht is.
Wat moet je demonteren:
-Tank
-Luchtfilterhuis
-Kuip
-Handboek zegt carbs verwijderen, ik heb alleen de bouten uit de spruitstukken verwijderd waarna je de carbs ver genoeg kunt wegkantelen om het kleppendeksel te verwijderen.
Vervolgens zoals het werkplaatshandboek voorschrijft alle klepspellingen opmeten en opschrijven. Afstelvolgorde 1, 2, 4, 3.
Desnoods 1x extra checken zodat je geen fouten maakt. Vervolgens uitrekenen hoeveel de kleppen gesteld moeten worden. Dit type staat normaal gesproken naar verloop van tijd krapper. Dus de plaatjes zullen iets dunner moeten. Ik heb ze aan de ruime kant gesteld. Dan kan ik voorlopig vooruit.
Als je veel kleppen opnieuw af moet stellen is het de beste methode om alle klepstelplaatjes te verwijderen en goed op te schrijven welke dikte (staat op onderzijde plaatje, anders meten met micrometer dus geen schuifmaat) waar zit. Ik weet alleen niet zeker of je de nokkenassen nog kunt draaien na het verwijderen van alle plaatjes. Even checken of dit wel goed gaat. Nok loopt namelijk niet meer tegen het plaatje maar zou rechtstreeks de stoterbus kunnen bedienen.
Nu kun je gaan kijken wat je met verplaatsen van de plaatjes onderling nog aan afstellingen kunt veranderen.
Bij mij waren 4 kleppen te krap, en heb ik 1 nieuw plaatje moeten halen.
Vervolgens nogmaals alles meten en weer dichtbouwen. Hierna carbs synchroniseren.
Als er vragen zijn, hoor ik het wel.
Hoi Midget,
Zijn deze veren voor een 900? en zo ja als ze niet passen op je 2000 model, ben ik er wel in geintereseerd. Ik wil namelijk mijn voorveren vervangen, deze winter.
De maatvoering van de oude klopt wel zo'n beetje, het verbaasd met dat de nieuwe korter zijn, dan heb je dus minder voorspanning en dat is al niet echt overdreven veel. Maar misschien kun je deze nieuwe veren nog minder makkelijk indrukken dan de oude en zou je ze anders niet kunnen monteren.Oude veren 400mm
Nieuwe veren 390mm
De afstandsbussen zijn 150mm
Klopt dat wel
Overigens zoek ik nog een orgineel getint ruitje voor een Div900, misschien kan ik ruilen met iemand
Die heb ik hier liggen. Die wil je ruilen voor een helder ruitje?
Dat zijn rvs remleidingen neem ik aan? Wat is er te merken qua verschil?
Een veel beter doseerbaar gevoel en je hoeft de handle veel minder ver in te knijpen om te remmen...
Ps dit lag niet aan de olie deze heb ik een half jaar geleden nog vervangen
En waar heb je deze leidingen besteld? En heb je ze zelf geïnstalleerd?
Wellicht iets om over na te denken als mijn divje weer toonbaar is.
En waar heb je deze leidingen besteld? En heb je ze zelf geïnstalleerd?
Wellicht iets om over na te denken als mijn divje weer toonbaar is.
Gaan er nog mensen van hier naar de MFMM as zondag?
Ja ik ben te herkennen aan een zwarte Diversion en de helm met Heidi staartjes die eraan hangt zondag!
Zal is kijken of ik zondag diversion zie staan. Wel grappig om de persoon achter de nickname te zien
Misschien. Ligt aan m'n sleutel-vooruitgang en aan m'n duoGaan er nog mensen van hier naar de MFMM as zondag?