Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, een stuk mooier dan die joekels van knippers. Moet ik toch ook maar eens doen op mijn eveneens rooie (snelle) Div. ;)
 
Ik vind de zichtbaarheid van kleine knippers tegenvallen... Hoe meer en groter licht, hoe beter ze me zien.
 
Klinkt alsof er teveel verbrandingsafval in je olie terecht komt, oftewel versleten cilinder(s) en nog geen last van een of meer zwarte/vettige bougie(s) :?

Bij mijn div900 is hij binnen een paar ritten ook weer zwart, verder geen gek verbruik (1:15 / 1:16). Bougies zien er prima uit.
 
Hier nog de site van MDI met het motad uitlaatsysteem.

Wat kost hij in de UK maartenh?

Bij gear4bikes.com heb ik incl. verzendkosten 437 pond (~ 530eu) betaald. Een stuk goedkoper ja, dus ik ben benieuwd waar ik nat ga. Hoewel ze niet expliciet de xj900s uit 95 noemen is het typenr in ieder geval gelijk (MY9DK), hebben ze het op voorraad en doen ze er expliciet nog 4 gaskets voor aansluiting op de cilinder bij.
 
Zoho ElBarto!

Ze krijgt er een elegant kontje door! Ziet er goed uit!

RemcoNL, nog bedankt voor je uitleg/tips over die carburateur verwarming. Ik ga binnenkort maar eens voorbereidingen treffen om de boel te repareren volgens jouw "how-to" die ik inderdaad al gevonden had. Alhoewel ik er geen hoge prioriteit aan geef. Zoveel olie lekt 'ie niet en ik heb geen last van bevroren carburateurs gehad afgelopen winter. Nu heb ik tenminste een reden om m'n divje elke zaterdag te wassen :P
 
@ Foxtrotc, gefeliciteerd met je AVB-kunstjes-examen-resultaat! Op naar de AVD en nog van de nazomer genieten op de Div! :]

Rooie Divs zijn de snelsten, das is algemeen bekend natuurlijk. De mijne is weer wat sneller geworden. In het kader van: gewicht is je grootste vijand heb ik straatlantaarns-van-knipperlichten vervangen door kleintjes. Geen LED, vond er al zat verlichting uitkomen. Plaatje hieronder laat het verschil zien tussen de normale en de miniknipper.
[afbeelding]

Vind t zelf wel erg goed staan bij het apparaat. Helemaal happy weer, haha *O* *O*
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat kosten ze? Ziet er leuk uit hoor! :Y
 
Heeft iemand hier de dempers van Delkevic op zijn Div geinstalleerd? Ze zijn een stuk goedkoper dan de Jama versie, maar ze zijn er heel anders uit dan de originele dempers. Ik vroeg me af hoe dat er uit ziet. Heeft iemand fotootjes?
 
Heeft iemand hier de dempers van Delkevic op zijn Div geinstalleerd? Ze zijn een stuk goedkoper dan de Jama versie, maar ze zijn er heel anders uit dan de originele dempers. Ik vroeg me af hoe dat er uit ziet. Heeft iemand fotootjes?
'Iets' gemodificeerde DIV600, maar hier een plaatje: klik
 
'Iets' gemodificeerde DIV600, maar hier een plaatje: klik


Haha ja die ken ik, maar die is zo stoer!
Mijn Div is zo braaf dat ik die standaard brave dempers er goed bij vind passen.

Duke heeft trouwens heel veel zitten knutselen om die dempers te laten passen, dat ga ik sowieso niet doen (lees: kan ik niet).
 
Sinds mijn kettingavontuur is het oogje van de kettingbeschermer een paar graden naar buiten gebogen. Doet verder niets af aan de werking van de motor, maar de OSCO oiler die ik een week eerder heb gemonteerd druppelt er nu naast... Kan ik dat oogje eigenlijk terugbuigen zonder gevaar dat het afbreekt? Het is immers hard staal en geen aluminium...
 
Sinds mijn kettingavontuur is het oogje van de kettingbeschermer een paar graden naar buiten gebogen. Doet verder niets af aan de werking van de motor, maar de OSCO oiler die ik een week eerder heb gemonteerd druppelt er nu naast... Kan ik dat oogje eigenlijk terugbuigen zonder gevaar dat het afbreekt? Het is immers hard staal en geen aluminium...
Een paar graden is te proberen, maar zonder garantie. ;) 8-) :]
 
Sowieso verwacht ik weinig garantie op internet :+ :+, maar ben er toch wat huiverig voor om het erger te maken. Omdat ik nu (behalve het richten van de oiler) geen enkel probleem heb. :P
 
Ben ik over na aan het denken.. Ga er zondag eens goed voor zitten denk ik. Rustig even alles uitzoeken en bekijken, daar komen de beste ideeën uit voort. :)
 
Sinds mijn kettingavontuur is het oogje van de kettingbeschermer een paar graden naar buiten gebogen. Doet verder niets af aan de werking van de motor, maar de OSCO oiler die ik een week eerder heb gemonteerd druppelt er nu naast... Kan ik dat oogje eigenlijk terugbuigen zonder gevaar dat het afbreekt? Het is immers hard staal en geen aluminium...
Mijn OSCO nozzle zat na montage ook niet helemaal exact midden boven de ketting, ik heb met een waterpomptang het achterste bevestigingspunt van de kettingbeschermer zo gebogen dat die nozzle goed stond, geen probleem. Gewoon de kettingbeschermer erop laten zitten en iets richten.
Het is geen hard staal, gewoon normaal staal dat prima iets bij te buigen is.
 
Buigen terwijl je bang bent voor breuk : Geen scherpe tang (met scherpe rand ,dan buigt het erg plaatselijk )Geen waterpomptang ! (al die verschrikkelijke ribbels die krassen worden )
Blokje hout met zaagsnede ?
Gewoon blote doch sterke vingers ?
Staafje ijzer IN het oog (passend ) en dan wrikken .

Wel met aandelen disclaimer he
 
Buigen terwijl je bang bent voor breuk : Geen scherpe tang (met scherpe rand ,dan buigt het erg plaatselijk )Geen waterpomptang ! (al die verschrikkelijke ribbels die krassen worden ) Blokje hout met zaagsnede ? Gewoon blote doch sterke vingers ?
Staafje ijzer IN het oog (passend ) en dan wrikken .
Wel met aandelen disclaimer he
Kan prima met een waterpomptang, je hoeft er helemaal geen kracht of druk op uit te oefenen dus er krast / ribbelt niets ;)
 
Engerd ! Als er een stuk gereedschap is dat ik verfoei is het de waterpomptang !
En echt wel dat ie beschadigd .
Doe er dan een lappie leer tussen .

Maar wel in een keer goed he , niet dat je een paar keer heen en weer gaat wrikken .
Nu werk ik dagelijks met metaal , heel klein , en knikjes of verbuigingen gaan het beste weg door met een paraleltang (gepolijst !) op het buigpunt te knijpen . maar ik ga er van uit dat je die niet hebt
 
minder fijn nieuws.... Vrijdag heb ik de klapperrrr van de week gehad.

Rij lekker in Delft, rem af voor een voetganger die een zebrapad wij oversteken, rijdt er een BMW 3serie vol bij me achterin. KLAP! Motor onderuit, ik tuimel met de gratie van een ballet danser door de lucht om perfect op 2 voeten te landen. 10 punten van de jury voor de afsprong :)

De BMW bestuurder stapt uit zegt dat ie z'n auto ff naast m'n motor zet en stapt vervolgens uit. Na een korte kennismaking zegt hij een schade formulier uit de auto te gaan halen. Hij rijdt echter weg! Snel t kenteken genoteerd en politie gebeld.

Vervolgens maar met de toegesnelde omstanders wat restjes BMW opgeraapt om ff weg weer vrij te krijgen voor verkeer. Ook wat resten uit m'n div geplukt om m op te kunnen tillen en van de weg te rollen. Eerst de bumper eruit gevist, daarna m'n hugger (die had ik toch niet??) wat gewoon de kentekenplaat van de beemer bleek te zijn.

Morgen maar de verzekering bellen hoe of wat. Is officieel aangifte gedaan in ieder geval. De schade op n rijtje (t valt nog wel mee wat ik nu kan zien, alles aan de rechter kant)
> topkuip heeft schade op t hoekje
> spiegel is niet meer
> krassen rem hendel
> krassen stuurgewichtje
> rempedaal licht gebogen
> valbeugel aan gort, deed z'n werk perfect!
> desondanks toch wat krassen op t koppelingsdeksel
> krassen op t kontje links en rechts van de beemer bumper die erin klem zat
> spatbord gescheurd rond t knipperlichtje
> knippers rechts voor en rechts achter naar de snotver

Is toch nog wel een aardige lijst, een expert moet maar kijken of de achter ophanging nog strookt en netjes is, maar daar lijkt t vooralsnog wel op gelukkig!

Ikzelf heb alleen de moeder van alle blauwe plekken op m'n linker bovenbeen. Denk dat ik m'n linker handvat heb geraakt tijdens t schoonspringen :)

Goeie nacht nog!
 
Toch maar naar je dealer gaan en met een zeer kritisch oog de motor langs gaan .
Dat je echt niets over het hoofd ziet .
Goed knudde natuurlijk ,maar het is een beetje als de inbrekers die hun paspoort achterlaten op de plaats van het misdrijf .
 
Toch maar naar je dealer gaan en met een zeer kritisch oog de motor langs gaan .
Dat je echt niets over het hoofd ziet .
Goed knudde natuurlijk ,maar het is een beetje als de inbrekers die hun paspoort achterlaten op de plaats van het misdrijf .
:^

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat na die klap de achterbrug niet ontzet is. -O-

Succes met de afhandeling. ;) 8-) :]
 
De BMW bestuurder stapt uit zegt dat ie z'n auto ff naast m'n motor zet en stapt vervolgens uit. Na een korte kennismaking zegt hij een schade formulier uit de auto te gaan halen. Hij rijdt echter weg! Snel t kenteken genoteerd en politie gebeld.


Ai, zorg er voor dat je de adressen hebt van omstanders.
Niet 1, maar liever 3.

De verzekering is er om je te naaien zoals de BMW-rijder.

Sterkte! :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan