Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da valt allemaal reuze mee ons onderhoud, je heb trouwens wel je framenummer + Kenteken hierbij staan Ben.... :)
 
Dankje voor de overzichtjes Remco en Jeltel!

@Jeltel
Ok de grote beurten laat je bij de motorzaak doen en dan geef je aan wat ze wel een niet doen? De kleine dingen wil ik inderdaad allemaal zelf gaan doen, krijg nu nog hulp om het een beetje te leren maar dat gaat steeds beter. Trouwens wat doen ze bij een rembklauw revisie, ik wil ze de winterstop eraf halen en dan helemaal schoonmaken voor het volgende seizoen.... :)
In ''OP3 Tips & trucs'' vind je een verwijzing naar de How-To's van Louis.de en MF. ;) 8-) :]
 
De eerste grote beurt heb ik bij de dealer laten doen en ze hun gang laten gaan. Ik wilde de motor even op een goed niveau hebben zodat ik er daarna verder zelf mee kon klooien. Het is en blijft mijn eerste motor en ik heb/had veel te leren van motor(onderhoud)en.

Remklauw rivisie is ze goed schoonmaken, nieuwe ringen monteren en wat dingetjes. Precies weet ik het niet, dat heb ik laten doen omdat ik voor de achterrem geen tijd had (ging op weekend met een bijrijdster). Maar volgens mij is het best een klusje dat je zelf kunt doen, staat op het forum vast wel ergens en algemene how-to. Zorg alleen voor het juiste rivisiesetje voor je remklauw(en).
In ''OP3 Tips & trucs'' vind je een verwijzing naar de How-To's van Louis.de en MF. ;) 8-) :]
 
Eum, je kunt ook gewoon kijken door je glaasje of die echt smerig is. Mijn olie de laatste keer had nog wel even mee gekunt!
 
Laatst bewerkt:
Verversen jullie allemaal de olie elke 6000km?
Nee, met de olie zelf zal zo snel niets aan de hand zijn, maar ik houd mij aan twee regels:

1. Ik ververs de olie als deze begint te verkleuren van de troep die er uiteindelijk in komt.

2. De toevoegingen (dopes) aan de olie hebben maar een beperkte houdbaarheid van een a twee jaar en die tijd houd ik wel in de gaten. ;) 8-) :]
 
Verversen jullie allemaal de olie elke 6000km?
Ik wel. Voor die krap 2 tientjes hoef ik het niet uit te stellen, olie verversen is weinig werk en het belangrijkste wat je aan onderhoud voor het motorblok kan doen.
Ik kan het ongetwijfeld langer uitstellen, maar doe het gewoon niet. Scheelt uiteindelijk ongetwijfeld op de levensduur van het blok.

1. Ik ververs de olie als deze begint te verkleuren van de troep die er uiteindelijk in komt.
1 ritje na het verversen is-ie zwart :+
Volgende week krijgt m'n Div z'n 3e oliewissel binnen een jaar :)
 
Welke olie gebruiken jullie dan, ik betaal 50 euries. Altijd gezegd dat op olie besparen je beter niet kunt doen :)
 
Welke olie gebruiken jullie dan, ik betaal 50 euries. Altijd gezegd dat op olie besparen je beter niet kunt doen :)
De Div. is niet zo veeleisend en ik pak gewoon de 10W40 van de Shell bij mij om de hoek, waar ik ook de olie kan wisselen zonder troep thuis en ben dan ook voor ongeveer € 20,- klaar. ;) 8-) :]
 
Welke olie gebruiken jullie dan, ik betaal 50 euries. Altijd gezegd dat op olie besparen je beter niet kunt doen :)
full


10038451
MOTORENOEL PROCYCLE 4-T.
TEILS., SAE 10W-40, 4 L.
€22,95
Louis.de

Prima olie, en een stuk goedkoper :Y
 
Laatst bewerkt:
Ziet er inderdaad goed uit, maar 4 liter :? Dan heb je een liter teveel, of gebruikt de jouwe zoveel dat je regelmatig moet bijvullen :?
De mijne gebruikt niet veel, wel heel af en toe een klein scheutje bijvullen, ik schat dat ik met een liter een jaar lang kan bijvullen en ik heb het afgelopen jaar bijna 10.000 km gereden. :}
 
Laatst bewerkt:
De mijne gebruikt niet veel, wel heel af en toe een klein scheutje bijvullen, ik schat dat ik met een liter een jaar lang kan bijvullen en ik heb het afgelopen jaar bijna 10.000 km gereden. :}
Dan zit je wel goed, maar mijn 94-er gebruikt nog geen druppel en vandaar de vraag. ;) :]
 
Klinkt alsof er teveel verbrandingsafval in je olie terecht komt, oftewel versleten cilinder(s) en nog geen last van een of meer zwarte/vettige bougie(s) :?
Welnee, oude olie is zwart, en er blijft zeker 0,4 liter oud in zitten. Met 2,5 liter nieuw er bij is dat al snel zwart...

Welke olie gebruiken jullie dan, ik betaal 50 euries. Altijd gezegd dat op olie besparen je beter niet kunt doen :)
De 10W40 halfsyntheet huismerk van Louis.de, zelfde als Bensi hierboven noemt. Afhankelijk van de aanbieding die ze hebben kost dit ergens tussen de 13,95 en 23,95 per 4 liter.
Die 4 liter is niet te veel, laatste keer heb ik zelfs 2 kannen besteld (scheelt op de verzendkosten), wat over blijft gebruik ik de volgende vulbeurt, en totaal staat het toch niet meer dan een jaar op de plank.
 
Ze hebben zich dus wel vergist: beide opties gelden voor 'de gewone' XJ900. Voor de Diversion hebben ze een losse voorbochtenset en een demperset in RVS voor nog geen 900 euro... :N
Zijn er ook 'gewone' (niet Diversion) XJ900's dan? Of bedoelen ze het oude (F) model?
€900,- is inderdaad wel heul veul geld... dan is een paar uur klooien met een aftermarket setje zeker wel de moeite waard, en Jeltel kan natuurlijk tips en tools geven hoe je het jezelf makkelijker kunt maken ;)
 
Heb vandaag m'n AVB gehaald. Dit weekend voor 3 weken op vakantie naar de USA en dan snel mn AVD halen.

Dan ben ik eindelijk officieel lid van de diversion clan en kan ie eindelijk bereden worden!
 
Heb vandaag m'n AVB gehaald. Dit weekend voor 3 weken op vakantie naar de USA en dan snel mn AVD halen.

Dan ben ik eindelijk officieel lid van de diversion clan en kan ie eindelijk bereden worden!

fijne vakantie alvast, en succes! :)


@all Dankt voor de reacties op de olie ;)
 
Zijn er ook 'gewone' (niet Diversion) XJ900's dan? Of bedoelen ze het oude (F) model?
€900,- is inderdaad wel heul veul geld... dan is een paar uur klooien met een aftermarket setje zeker wel de moeite waard, en Jeltel kan natuurlijk tips en tools geven hoe je het jezelf makkelijker kunt maken ;)

Ze bedoelen de oude XJ900, het model voor de Diversion. Ik heb zojuist een compleet Motad systeem besteld in de UK. De Delkevic website heeft geen complete kit meer voor de XJ900, en de losse onderdelen bij elkaar zijn duurder dan de Motad.

Nu nog 5-8 werkdagen wachten voor ik weer kan rijden...
 
Zo vandaag even de nodige spullen besteld. Aangezien een voorpoot lek is en de boel toch open moet heb ik progressieve voorveren besteld en nieuwe seals. Bij Louis.eu nieuwe olie en cardan olie. Ik kon bij Louis niet de juiste boutjes voor de remschijven vinden. (Vreemd voor zo'n bedrijf) De dealer had er echter 12 op voorraad voor 90 cent per stuk! In orginele Yamaha zakjes. Voor het eerst dat ik de onderdelen van Yamaha zelf goedkoop vindt!

Denk er volgende week mee aan de slag te kunnen. Ik zal weer wat foto's maken.
 
@ Foxtrotc, gefeliciteerd met je AVB-kunstjes-examen-resultaat! Op naar de AVD en nog van de nazomer genieten op de Div! :]

Rooie Divs zijn de snelsten, das is algemeen bekend natuurlijk. De mijne is weer wat sneller geworden. In het kader van: gewicht is je grootste vijand heb ik straatlantaarns-van-knipperlichten vervangen door kleintjes. Geen LED, vond er al zat verlichting uitkomen. Plaatje hieronder laat het verschil zien tussen de normale en de miniknipper.
mini-pinkers1.jpg


Vind t zelf wel erg goed staan bij het apparaat. Helemaal happy weer, haha *O* *O*
mini-pinkers2.jpg

mini-pinkers3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan