Sandertjer
MF veteraan
Da valt allemaal reuze mee ons onderhoud, je heb trouwens wel je framenummer + Kenteken hierbij staan Ben....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In ''OP3 Tips & trucs'' vind je een verwijzing naar de How-To's van Louis.de en MF.Dankje voor de overzichtjes Remco en Jeltel!
@Jeltel
Ok de grote beurten laat je bij de motorzaak doen en dan geef je aan wat ze wel een niet doen? De kleine dingen wil ik inderdaad allemaal zelf gaan doen, krijg nu nog hulp om het een beetje te leren maar dat gaat steeds beter. Trouwens wat doen ze bij een rembklauw revisie, ik wil ze de winterstop eraf halen en dan helemaal schoonmaken voor het volgende seizoen....
In ''OP3 Tips & trucs'' vind je een verwijzing naar de How-To's van Louis.de en MF.De eerste grote beurt heb ik bij de dealer laten doen en ze hun gang laten gaan. Ik wilde de motor even op een goed niveau hebben zodat ik er daarna verder zelf mee kon klooien. Het is en blijft mijn eerste motor en ik heb/had veel te leren van motor(onderhoud)en.
Remklauw rivisie is ze goed schoonmaken, nieuwe ringen monteren en wat dingetjes. Precies weet ik het niet, dat heb ik laten doen omdat ik voor de achterrem geen tijd had (ging op weekend met een bijrijdster). Maar volgens mij is het best een klusje dat je zelf kunt doen, staat op het forum vast wel ergens en algemene how-to. Zorg alleen voor het juiste rivisiesetje voor je remklauw(en).
Verversen jullie allemaal de olie elke 6000km?
Toegevoegd aan ''OP3 Tips & trucs'' en ik weet dat er nog heel wat interessante dingen in eerdere topics staan, maar tot op heden nog niet de zin en de tijd gevonden om alles nog eens door te spitten, maar iedere tip blijft welkom.Misschien is deze Howto handig?
Kees Den Haag in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)"
Die staat volgens mij nog niet bij de openingspost.
Nee, met de olie zelf zal zo snel niets aan de hand zijn, maar ik houd mij aan twee regels:Verversen jullie allemaal de olie elke 6000km?
Ik wel. Voor die krap 2 tientjes hoef ik het niet uit te stellen, olie verversen is weinig werk en het belangrijkste wat je aan onderhoud voor het motorblok kan doen.Verversen jullie allemaal de olie elke 6000km?
1 ritje na het verversen is-ie zwart1. Ik ververs de olie als deze begint te verkleuren van de troep die er uiteindelijk in komt.
De Div. is niet zo veeleisend en ik pak gewoon de 10W40 van de Shell bij mij om de hoek, waar ik ook de olie kan wisselen zonder troep thuis en ben dan ook voor ongeveer € 20,- klaar.Welke olie gebruiken jullie dan, ik betaal 50 euries. Altijd gezegd dat op olie besparen je beter niet kunt doen
Welke olie gebruiken jullie dan, ik betaal 50 euries. Altijd gezegd dat op olie besparen je beter niet kunt doen
Ziet er inderdaad goed uit, maar 4 liter Dan heb je een liter teveel, of gebruikt de jouwe zoveel dat je regelmatig moet bijvullen[afbeelding]
10038451
MOTORENOEL PROCYCLE 4-T.
TEILS., SAE 10W-40, 4 L.
€22,95
Louis.de
Prima olie, en een stuk goedkoper
De mijne gebruikt niet veel, wel heel af en toe een klein scheutje bijvullen, ik schat dat ik met een liter een jaar lang kan bijvullen en ik heb het afgelopen jaar bijna 10.000 km gereden.Ziet er inderdaad goed uit, maar 4 liter Dan heb je een liter teveel, of gebruikt de jouwe zoveel dat je regelmatig moet bijvullen
Dan zit je wel goed, maar mijn 94-er gebruikt nog geen druppel en vandaar de vraag.De mijne gebruikt niet veel, wel heel af en toe een klein scheutje bijvullen, ik schat dat ik met een liter een jaar lang kan bijvullen en ik heb het afgelopen jaar bijna 10.000 km gereden.
Welnee, oude olie is zwart, en er blijft zeker 0,4 liter oud in zitten. Met 2,5 liter nieuw er bij is dat al snel zwart...Klinkt alsof er teveel verbrandingsafval in je olie terecht komt, oftewel versleten cilinder(s) en nog geen last van een of meer zwarte/vettige bougie(s)
De 10W40 halfsyntheet huismerk van Louis.de, zelfde als Bensi hierboven noemt. Afhankelijk van de aanbieding die ze hebben kost dit ergens tussen de 13,95 en 23,95 per 4 liter.Welke olie gebruiken jullie dan, ik betaal 50 euries. Altijd gezegd dat op olie besparen je beter niet kunt doen
Zijn er ook 'gewone' (niet Diversion) XJ900's dan? Of bedoelen ze het oude (F) model?Ze hebben zich dus wel vergist: beide opties gelden voor 'de gewone' XJ900. Voor de Diversion hebben ze een losse voorbochtenset en een demperset in RVS voor nog geen 900 euro...
Heb vandaag m'n AVB gehaald. Dit weekend voor 3 weken op vakantie naar de USA en dan snel mn AVD halen.
Dan ben ik eindelijk officieel lid van de diversion clan en kan ie eindelijk bereden worden!
Zijn er ook 'gewone' (niet Diversion) XJ900's dan? Of bedoelen ze het oude (F) model?
€900,- is inderdaad wel heul veul geld... dan is een paar uur klooien met een aftermarket setje zeker wel de moeite waard, en Jeltel kan natuurlijk tips en tools geven hoe je het jezelf makkelijker kunt maken