Beste mede div-rijders,
Voor de technisch wat meer begaafde personen in dit topic heb ik een vraagje. Ik heb een onderdeel op mijn xj600s (1994) zitten waarvan ik niet weet wat het is en waar het voor dient.
Het zit vast aan mijn motorblok (achterkant cilinders) aan de linkerkant van de fiets. Ik heb het op geen andere diversions gezien. Daarnaast "zweet" het onderdeel enigszins waardoor ik met regelmaat wat olie van mijn blok moet halen.
Er komen elektriciteitskabeltjes uit die verschillende kanten op mijn motor ingaan (waarheen kan ik niet zien zonder dingen te verwijderen. Er gaat ook een kabel van het onderdeel naar mijn cilinders. Het voorste zwarte dopje lijkt me een afdicht-kapje wat los/open kan. Omdat ik niet weet wat het onderdeel is, heb ik het nog niet los durven maken.
Bovenstaande is vrij vaag ben ik bang maar ik hoop dat jullie er iets uit kunnen halen.
See for yourself:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk even langs de viezigheid van mijn blok...de foto's zijn genomen aan het einde van 3300 km toeren door Scandinavië...
Alvast bedankt!
ben al tijden opzoek naar een led achterlicht en heb er vorige week 2 gevonden, een witte en een smoke die ik wel wilde!!
internetwinkel in Duitsland... dinsdag besteld, vandaag in huis! superservice!!
ben er zo blij mee dat ik jullie ook graag laat meegenieten..
[afbeelding]
en remlicht (en een stuk draad om de remhandle)
[afbeelding]
Hallo Tjeerd,
ik heb dat ook niet op mijn Divje, ik denk dat de enige die daar misschien inmiddels iets over kan zeggen RemcoNL is, die heeft het ook op zijn Div 600. Ik heb werkelijk geen idee wat het zou kunnen zijn. Wellicht heeft het iets te maken met later gemonteerde carburateur verwarming, maar dat is een pure gok.
Remco had trouwens ook last van wat olie lekkage uit dat ding.
Hallo div rijders,
ik heb sinds vorige week een trotse bezitter van een yamaha xj6 diversion uit 2010
en gelukkigingeruild een yamaha xt660x uit 2008 (was nix un 1 cilinder )
maar ik zie hier alleen maar oudere modellen ,zit ik hier wel goed ? met mijn nieuwe model ?
Gr Snarf[afbeelding]
Hallo div rijders,
ik heb sinds vorige week een trotse bezitter van een yamaha xj6 diversion uit 2010
en gelukkigingeruild een yamaha xt660x uit 2008 (was nix un 1 cilinder )
maar ik zie hier alleen maar oudere modellen ,zit ik hier wel goed ? met mijn nieuwe model ?
Gr Snarf[afbeelding]
Hee, Wubbo, ik zie dat jij ook die uitlaten van Sandy's bikeparts hebt.
Ik heb nu het hele systeem en alleen de dempers lijken te passen.
Hoe zijn jouw ervaringen hiermee?
Maar belangrijker, de recensie van de Div900, toch maar gekocht.
Ik ben hier onthand op de pc van mijn ouders, sorry voor de slechte kwaliteit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi weekend gehad ? Ik heb je andere foto's via de link in het Newbie topic ook gezien, erg leuk allemaal, lijkt heel gezellig te zijn geweest
Hallo SnarfHallo div rijders,
ik heb sinds vorige week een trotse bezitter van een yamaha xj6 diversion uit 2010
en gelukkigingeruild een yamaha xt660x uit 2008 (was nix un 1 cilinder )
maar ik zie hier alleen maar oudere modellen ,zit ik hier wel goed ? met mijn nieuwe model ?
Gr Snarf[afbeelding]
De Diversion 900 wordt met 3 motoren vergeleken die geen cardanaandrijving hebben. Daarmee slaan ze de plank mis wat mij betreft.
Snarf, welkom met een heel mooie fiets. Er is wel een topic met XJ6 rijders hier op MF:
Staat onder het kopje naked, maar ook de gekuipte jongens delen daar hun kennis!
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/228443/Yamaha-XJ6-Naked-1.html
@TjD, dus je hebt wat te klussen nu aan dat motorblok-blokje? Lekte daar die vieze smeer steeds uit?
Ben ik het helemaal mee eens.In de Motor Magazine van 12 aug. staat onder de titel 'Vriendelijk werkpaard' een artikel over de Div 600. Als plussen wordt genoemd: betrouwbaar, gemakkelijk rijden, wendbaar, goedkoop, gemakkelijk zelf te onderhouden, laag verbruik, geschikt voor beginners.
Met 61 PK kom je goed mee in het verkeer, maar als je 100 PK of meer gewend bent dan is het even slikken.Als minnen: weinig vermogen,
Geen last van.rijdt niet fijn met duo,
Ook geen last van.trillingen rond de 4000 tpm,
De voorvering is inderdaad minnetjes.te zachte vering.
Ik rij al 30 jaar met Metzeler en ben uiterst tevreden.Bridgestone BT 45 als meest gebruikte band,
Dat klopt, standaard heeft ze RVS-bochten en dempers, maar de collectors zijn van pisbakkenstaal.roestende collector een algemeen probleem.
Is al beantwoord.De gemiddelde leeftijd van de Div rijders die hadden gereageerd op een lezersoproep is 45.
Alles herkenbaar?
Dit onderdeel verzorgd de carburateurverwarming.Beste mede div-rijders,
Voor de technisch wat meer begaafde personen in dit topic heb ik een vraagje. Ik heb een onderdeel op mijn xj600s (1994) zitten waarvan ik niet weet wat het is en waar het voor dient.
Het zit vast aan mijn motorblok (achterkant cilinders) aan de linkerkant van de fiets. Ik heb het op geen andere diversions gezien. Daarnaast "zweet" het onderdeel enigszins waardoor ik met regelmaat wat olie van mijn blok moet halen.
Er komen elektriciteitskabeltjes uit die verschillende kanten op mijn motor ingaan (waarheen kan ik niet zien zonder dingen te verwijderen. Er gaat ook een kabel van het onderdeel naar mijn cilinders. Het voorste zwarte dopje lijkt me een afdicht-kapje wat los/open kan. Omdat ik niet weet wat het onderdeel is, heb ik het nog niet los durven maken.
Bovenstaande is vrij vaag ben ik bang maar ik hoop dat jullie er iets uit kunnen halen.
See for yourself:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk even langs de viezigheid van mijn blok...de foto's zijn genomen aan het einde van 3300 km toeren door Scandinavië...
Alvast bedankt!
Je bent natuurlijk van harte welkom in het Diversion-topic, maar ik denk dat je meer informatie zult vinden in Yamaha XJ6 NakedHallo div rijders,
ik heb sinds vorige week een trotse bezitter van een yamaha xj6 diversion uit 2010
en gelukkigingeruild een yamaha xt660x uit 2008 (was nix un 1 cilinder )
maar ik zie hier alleen maar oudere modellen ,zit ik hier wel goed ? met mijn nieuwe model ?
Gr Snarf[afbeelding]
zijn die van ebay voor 56 euro zoiets..???
of wat heb je er voor betaald
bedankt
Mooie lamp inderdaad!
Welke winkel was het? Ik heb er al weleens één gevonden, maar die kostte 55 euro...vind ik best veel voor een achterlampje...
Hebben ze toevallig ook een lamp waarvan het plastic ook rood is?
Mooi weekend gehad ? Ik heb je andere foto's via de link in het Newbie topic ook gezien, erg leuk allemaal, lijkt heel gezellig te zijn geweest
Maar waren jullie maar met 5 motoren op pad ?
De Diversion 900 wordt met 3 motoren vergeleken die geen cardanaandrijving hebben. Daarmee slaan ze de plank mis wat mij betreft.
Dat bedoelde ik inderdaad! Bedankt!ik heb nog eens zitten prakkezeren en ik denk dat je ook het oude rode glas op de nieuwe led behuizing kunt zetten als je dit bedoelt.
ja.... was deze winkel...
http://www.lights4all.com/YAMAHA/LE...HT-YAMAHA-XJ-900-S-DIVERSION-95-03::1702.html
inderdaad was 55 euro..
mooi ding met stukje kabelboom wat bij het achterlicht hoort.
Als je geluk hebt misschien wel, maar meestal is het zo dat bij het terug buigen van de pootjes er een knik achter blijft, die wel los te trekken is maar niet meer terug te duwen. Daarnaast al eens van metaalmoeheid gehoordIk heb nog een vraag m.b.t. het spannen van de ketting waar laatst over gesproken is hier. Volgens het WPH moet de as-bout en moet die zgn. 'cotter pin' vervangen worden naderhand. Maar, is die dus niet nogmaals te gebruiken?
Motorzaak/bromfietszaak/autozaak/gereedschapwinkel.en waar haal ik zo'n ding vandaan?
Is wel verstandig, die splitpen borgt de asmoer zodat dat deze niet kan los trillen.of doet niemand dit?