Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mede div-rijders,

Voor de technisch wat meer begaafde personen in dit topic heb ik een vraagje. Ik heb een onderdeel op mijn xj600s (1994) zitten waarvan ik niet weet wat het is en waar het voor dient.

Het zit vast aan mijn motorblok (achterkant cilinders) aan de linkerkant van de fiets. Ik heb het op geen andere diversions gezien. Daarnaast "zweet" het onderdeel enigszins waardoor ik met regelmaat wat olie van mijn blok moet halen.

Er komen elektriciteitskabeltjes uit die verschillende kanten op mijn motor ingaan (waarheen kan ik niet zien zonder dingen te verwijderen. Er gaat ook een kabel van het onderdeel naar mijn cilinders. Het voorste zwarte dopje lijkt me een afdicht-kapje wat los/open kan. Omdat ik niet weet wat het onderdeel is, heb ik het nog niet los durven maken.

Bovenstaande is vrij vaag ben ik bang maar ik hoop dat jullie er iets uit kunnen halen.

See for yourself:
[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk even langs de viezigheid van mijn blok...de foto's zijn genomen aan het einde van 3300 km toeren door Scandinavië...

Alvast bedankt!


Ook bij mij zit het erop (bouwjaar '92) maar geen enkel idee wat het is
 
ben al tijden opzoek naar een led achterlicht en heb er vorige week 2 gevonden, een witte en een smoke die ik wel wilde!!

internetwinkel in Duitsland... dinsdag besteld, vandaag in huis! superservice!!

ben er zo blij mee dat ik jullie ook graag laat meegenieten..

[afbeelding]

en remlicht (en een stuk draad om de remhandle)

[afbeelding]


zijn die van ebay voor 56 euro zoiets..???
of wat heb je er voor betaald

bedankt
 
Terug uit Ardennen-Luxemburg-Eifel! :W

GroteFoto-3CVPCKJU.jpg

GroteFoto-7NS3QNEG.jpg

GroteFoto-4VAVURGR.jpg
 
Hallo div rijders,

ik heb sinds vorige week een trotse bezitter van een yamaha xj6 diversion uit 2010 *O*
en gelukkig :W ingeruild een yamaha xt660x uit 2008 (was nix un 1 cilinder :] )
maar ik zie hier alleen maar oudere modellen ,zit ik hier wel goed ? met mijn nieuwe model ?


Gr Snarf
full
 
Hallo Tjeerd,
ik heb dat ook niet op mijn Divje, ik denk dat de enige die daar misschien inmiddels iets over kan zeggen RemcoNL is, die heeft het ook op zijn Div 600. Ik heb werkelijk geen idee wat het zou kunnen zijn. Wellicht heeft het iets te maken met later gemonteerde carburateur verwarming, maar dat is een pure gok.
Remco had trouwens ook last van wat olie lekkage uit dat ding.

Ik heb RemcoNL een PM gestuurd (ookal is hij op vakantie geloof ik). Maar met deze tip ben ik al een stuk verder gekomen. Google stuurde mij met "carburateurverwarming diversion" gelijk naar het topic van RemcoNL! (http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/273183/0/Carburateurverwarming-lekt-olie-1.html)

Het is dus carburateurverwarming en hij lekt ook. RemcoNL had hetzelfde probleem en heeft het opgelost, met uitleg op MF! Alle kennis is al voor me vergaard *D :P

In ieder geval bedankt voor de tip! Nu even uitvinden hoe het werkt (en of hij werkt :) ) en of er voorverwarming op zit (geen idee of dit uberhaupt mogelijk is).
 
Hallo div rijders,

ik heb sinds vorige week een trotse bezitter van een yamaha xj6 diversion uit 2010 *O*
en gelukkig :W ingeruild een yamaha xt660x uit 2008 (was nix un 1 cilinder :] )
maar ik zie hier alleen maar oudere modellen ,zit ik hier wel goed ? met mijn nieuwe model ?


Gr Snarf[afbeelding]

Zijn echt mooie fietsen die nieuwe div's! Ik heb er gisteren even op zitten dromen bij een motorzaak (zit goed qua houding, wel hard zadel!) :)

Gefeliciteerd met je aankoop en vele gelukkige km's toegewenst!

Of je goed zit...geen idee. Het is een div dus volgens mij wel. Maar ik ben zelf geen actief MF'er (ik lees bijzonder veel maar reageer vrijwel niet) dus weet niet hoeveel waarde je aan mijn woorden moet hechten :P


Mooie foto's Sandertjer!
 
Welkom snarf61!
Ontzettend mooie motor zeg!
De meesten hebben hier volgens mij inderdaad het oude model diversion, maar het nieuwe model is hier wat mij betreft ook meer dan welkom...:p
 
Hallo div rijders,

ik heb sinds vorige week een trotse bezitter van een yamaha xj6 diversion uit 2010 *O*
en gelukkig :W ingeruild een yamaha xt660x uit 2008 (was nix un 1 cilinder :] )
maar ik zie hier alleen maar oudere modellen ,zit ik hier wel goed ? met mijn nieuwe model ?


Gr Snarf[afbeelding]

Welkom!
Tuurlijk zit je hier goed. Er zijn alleen nauwelijks mensen met het nieuwe model Diversion. Ik heb er ook een dagje op mogen rijden, en hij rijdt erg lekker. En je kan je niet meer branden aan de uitlaat. Want die heeft 'ie nauwelijks viel mij op. Veel plezier er mee!
 
Hee, Wubbo, ik zie dat jij ook die uitlaten van Sandy's bikeparts hebt.
Ik heb nu het hele systeem en alleen de dempers lijken te passen. :(

Hoe zijn jouw ervaringen hiermee?

Maar belangrijker, de recensie van de Div900, toch maar gekocht.
Ik ben hier onthand op de pc van mijn ouders, sorry voor de slechte kwaliteit:

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]

De Diversion 900 wordt met 3 motoren vergeleken die geen cardanaandrijving hebben. Daarmee slaan ze de plank mis wat mij betreft.
 
Hallo div rijders,
ik heb sinds vorige week een trotse bezitter van een yamaha xj6 diversion uit 2010 *O*
en gelukkig :W ingeruild een yamaha xt660x uit 2008 (was nix un 1 cilinder :] )
maar ik zie hier alleen maar oudere modellen ,zit ik hier wel goed ? met mijn nieuwe model ?
Gr Snarf[afbeelding]
Hallo Snarf

gefeliciteerd met je prachtige nieuwe Diversion, heel mooie motor :Y. En welkom bij de (oudere) Diversions.
Er is volgens mij geen ander topic voor mensen met een nieuwe XJ6, dus ben je hier uiteraard van harte welkom.
 
De Diversion 900 wordt met 3 motoren vergeleken die geen cardanaandrijving hebben. Daarmee slaan ze de plank mis wat mij betreft.

idd, en ik kan me ook niet vinden in een slechte versnellingsbak als minpunt.
Dit is puur iets wat die ene eigenaar in dat stukje riep.

Je kan natuurlijk ook geen diepgravende recensie voor een occasion verwachten natuurlijk.
 
Snarf, welkom met een heel mooie fiets. Er is wel een topic met XJ6 rijders hier op MF:
Staat onder het kopje naked, maar ook de gekuipte jongens delen daar hun kennis!
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/228443/Yamaha-XJ6-Naked-1.html

@TjD, dus je hebt wat te klussen nu aan dat motorblok-blokje? Lekte daar die vieze smeer steeds uit?

Klopt...olie lekt... Maar ik moet me eerst eens verdiepen in hoe het apparaatje werkt. Ik kan er niet achter komen wat er achter dat zwarte rubberen dopje aan de buitenkant zit. En waarvoor er elektrakabels alle kanten uit gaan...
 
In de Motor Magazine van 12 aug. staat onder de titel 'Vriendelijk werkpaard' een artikel over de Div 600. Als plussen wordt genoemd: betrouwbaar, gemakkelijk rijden, wendbaar, goedkoop, gemakkelijk zelf te onderhouden, laag verbruik, geschikt voor beginners.
Ben ik het helemaal mee eens.
Als minnen: weinig vermogen,
Met 61 PK kom je goed mee in het verkeer, maar als je 100 PK of meer gewend bent dan is het even slikken. -O-
rijdt niet fijn met duo,
Geen last van. ;)
trillingen rond de 4000 tpm,
Ook geen last van. ;)
te zachte vering.
De voorvering is inderdaad minnetjes.
Bridgestone BT 45 als meest gebruikte band,
Ik rij al 30 jaar met Metzeler en ben uiterst tevreden.
roestende collector een algemeen probleem.
Dat klopt, standaard heeft ze RVS-bochten en dempers, maar de collectors zijn van pisbakkenstaal. ;)
De gemiddelde leeftijd van de Div rijders die hadden gereageerd op een lezersoproep is 45.
Alles herkenbaar?
Is al beantwoord. ;) ;) 8-) 8-) :] :] :]
 
Beste mede div-rijders,

Voor de technisch wat meer begaafde personen in dit topic heb ik een vraagje. Ik heb een onderdeel op mijn xj600s (1994) zitten waarvan ik niet weet wat het is en waar het voor dient.

Het zit vast aan mijn motorblok (achterkant cilinders) aan de linkerkant van de fiets. Ik heb het op geen andere diversions gezien. Daarnaast "zweet" het onderdeel enigszins waardoor ik met regelmaat wat olie van mijn blok moet halen.

Er komen elektriciteitskabeltjes uit die verschillende kanten op mijn motor ingaan (waarheen kan ik niet zien zonder dingen te verwijderen. Er gaat ook een kabel van het onderdeel naar mijn cilinders. Het voorste zwarte dopje lijkt me een afdicht-kapje wat los/open kan. Omdat ik niet weet wat het onderdeel is, heb ik het nog niet los durven maken.

Bovenstaande is vrij vaag ben ik bang maar ik hoop dat jullie er iets uit kunnen halen.

See for yourself:
[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk even langs de viezigheid van mijn blok...de foto's zijn genomen aan het einde van 3300 km toeren door Scandinavië...

Alvast bedankt!
Dit onderdeel verzorgd de carburateurverwarming. ;) 8-) :]
 
Hallo div rijders,

ik heb sinds vorige week een trotse bezitter van een yamaha xj6 diversion uit 2010 *O*
en gelukkig :W ingeruild een yamaha xt660x uit 2008 (was nix un 1 cilinder :] )
maar ik zie hier alleen maar oudere modellen ,zit ik hier wel goed ? met mijn nieuwe model ?


Gr Snarf[afbeelding]
Je bent natuurlijk van harte welkom in het Diversion-topic, maar ik denk dat je meer informatie zult vinden in Yamaha XJ6 Naked ;)

Succes. ;) 8-) :]
 
Mooie lamp inderdaad!
Welke winkel was het? Ik heb er al weleens één gevonden, maar die kostte 55 euro...vind ik best veel voor een achterlampje... :P
Hebben ze toevallig ook een lamp waarvan het plastic ook rood is?

ik heb nog eens zitten prakkezeren en ik denk dat je ook het oude rode glas op de nieuwe led behuizing kunt zetten als je dit bedoelt.
 
Vraagje....

Gister na een uurtje op de snelweg in Duitsland met continue regen(totaal 3 uur en 220km) had ik geen voorrem meer, tenminste niet gelijk wel als even de remhendel iets inhield dan kwam het terug..

Is dit van de grote hoeveelheid water op de remblokken en remschijf? Als ik flink doorremde en hij pakte hem ineens blokkeerde men voorwiel.

Iemand een idee? Achter niks geen last gehad.... :)
 
Mooi weekend gehad ? Ik heb je andere foto's via de link in het Newbie topic ook gezien, erg leuk allemaal, lijkt heel gezellig te zijn geweest ;)
Maar waren jullie maar met 5 motoren op pad ?

Ja was heel gezellig, totaal met 10 man. 2 groepen van 5 :)

De Diversion 900 wordt met 3 motoren vergeleken die geen cardanaandrijving hebben. Daarmee slaan ze de plank mis wat mij betreft.
:^

Dat zag ik inderdaad ook.... ;)
 
Ik heb nog een vraag m.b.t. het spannen van de ketting waar laatst over gesproken is hier. Volgens het WPH moet de as-bout en moet die zgn. 'cotter pin' vervangen worden naderhand. Maar, is die dus niet nogmaals te gebruiken? en waar haal ik zo'n ding vandaan? of doet niemand dit?
 
Ik heb nog een vraag m.b.t. het spannen van de ketting waar laatst over gesproken is hier. Volgens het WPH moet de as-bout en moet die zgn. 'cotter pin' vervangen worden naderhand. Maar, is die dus niet nogmaals te gebruiken?
Als je geluk hebt misschien wel, maar meestal is het zo dat bij het terug buigen van de pootjes er een knik achter blijft, die wel los te trekken is maar niet meer terug te duwen. Daarnaast al eens van metaalmoeheid gehoord :? Een paar maal buigen en de pootjes breken af. ;)
en waar haal ik zo'n ding vandaan?
Motorzaak/bromfietszaak/autozaak/gereedschapwinkel.
of doet niemand dit?
Is wel verstandig, die splitpen borgt de asmoer zodat dat deze niet kan los trillen.

Maar als je een passende R-vormige vindt, die kun je altijd blijven gebruiken.
(De derde op het volgende plaatje.)

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan