Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Excuses voor de simpele helpdeskvraag, maar ik zit op mijn werk en kan lastig iets opzoeken of de WPH downloaden. Ik zoek de aanbevolen bandenspanning voor een XJ600S '98 op Metzler Lasertec's.

Vanochtend al met het achterwiel een goede glijder gehad terwijl ik de (schone) bocht rustig en beheerst nam. Ik kwam zelfs met mijn rechtervoet op de grond, terwijl ik juist nauwelijks hoef over te hellen in die flauwe trage bocht. Gelukkig ben ik met de glimmende kant boven gebleven. Misschien heb ik de de grip overschat, maar ik wil ook de bandenspanning controleren. Dus wat moet het zijn? In het instructieboekje (in de motor) heb ik het vreemd genoeg niet kunnen vinden.
 
Oja, de newbie-Ardennen-rit! Veel plezier! En als ik 2 blonde staartjes op een Div zie rijden met 5 man aanhang zal ik zwaaien

Ik laat men staartjes thuis, die zijn voor de mega-meeting.

Kun je trouwens wel merken die staartjes aan je helm hoor
 

Diesel op de weg? Lage bandenspanning zorgt alleen maar voor meer grip!

Ik heb dat ook wel 's... met een slakkengangetje over een minirotonde, en dan voel je de achterband glijden. Toch vaak na een regenbui met daarvoor een lange droogte.
 
Laatst bewerkt:
Lage bandenspanning zorgt alleen maar voor meer grip!
Is ook mijn ervaring, als het maar niet veel te laag is.
Ik heb dat ook wel 's... met een slakkengangetje over een minirotonde, en dan voel je de achterband glijden. Toch vaak na een regenbui met daarvoor een lange droogte.
Mijn laatste rot-ervaring met een minirotonde:

Ik moest rechtdoor en wilde die minirotonde zo snel mogelijk nemen, maar dankzij wat losse steentjes schoof eerst het voorwiel en daarna het achterwiel.

Gelukkig zonder problemen rechtop gebleven, maar met knikkende knieën mijn weg vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest rechtdoor en wilde die minirotonde zo snel mogelijk nemen, maar dankzij wat losse steentjes schoof eerst het voorwiel en daarna het achterwiel.

Het jammere is dat minirotondes juist zo leuk zijn.
(triest dat we het in NL van minirotondes moeten hebben )

Probleem van te snel nemen van zo'n rotonde is ook dat automobilisten ervoor schieten omdat ze nooit verwachten dat je zo snel rond gaat.
 
Laatst bewerkt:

Haastige spoed is zelden goed
 
In het WPH zoeken op een telefoon is niet heel praktisch, evenals googlen. Vandaar dat ik het even schaamteloos hier vroeg zonder het op te zoeken.

Conclusie: Mijn banden staan goed op spanning. Blijkbaar heb ik de grip van het wegdek in die specifieke bocht toch overschat. Geen idee of het nou door vocht, olie, diesel of iets anders kwam. Maar ik zal wel beter uitkijken in het vervolg.



Over minirotondes: Deze zijn niet primair bedoeld om de snelheid te drukken. Ze functioneren beter dan een ongeregeld kruispunt op drie punten. 1) Het zijverkeer heeft veel kortere wachttijden als er een richting veel drukker is en 2) de capaciteit is hoger dan bij een ongeregeld kruispunt. Daarnaast 3) is het ook nog eens veiliger, vooral als er langzaam verkeer (fietsers en/of voetgangers) bij zitten.
 
Laatst bewerkt:
Nu in Poznan, ongeveer halverwege Warschau en Berlijn.
Vanochtend bij de Yamaha dealer in Warschau geweest om nieuwe remblokjes voor achter te halen. De oude remblokjes waren echt bijna helemaal op. Precies op tijd dus. Het verwisselen ging gelukkig erg makkelijk. (Op de parkeerplaats bij de dealer!) Wel zag ik dat een lager van de achterbrug kapot is. Er zit iets te veel speling. Het is het lager aan de kant van de achterrem. Het lijkt me geen kwaad te kunnen. Iemand enig idee of er voordelig aan te komen is? Iemand al ervaring met het vervangen van deze lagers. Of ben ik de enige die dit lager kapot heeft weten te krijgen? (Dat zou me overigens niets verbazen)

Tesamen met de lekkende keerring van de voorpoot heb ik straks weer veel werk. Een oliewissel na deze vakantie zal ook geen kwaad kunnen ben ik bang...
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je aan de voorzijde van de achterbrug, dat lijken mij niet de grootste bedragen:

Yamaha - XJ S DIVERSION 900 - 1998 - REAR ARM - Parts

Als de boel erg vast zit moet dat met een binnentrekker/lagertrekker te verwijderen zijn.

Maar zelf nog even op bouwjaar controleren.
 



Een koude band kan ook zorgen dat je wat glijd.
 
http/www.leerlooier.nl/
Suc6!

Thanx!

Jij had het ook over leer wat zowel in de lengte als de breedte rekbaar is. Waar haalde jij die info vandaan? Het staat er namelijk niet bij.

~[edit]

Jij bent waarschijnlijk bij de winkel langsgegaan?
 
Laatst bewerkt:
Thanx!

Jij had het ook over leer wat zowel in de lengte als de breedte rekbaar is. Waar haalde jij die info vandaan? Het staat er namelijk niet bij.

\[edit]

Jij bent waarschijnlijk bij de winkel langsgegaan?

Euhhh Ja. Was voor mij niet zo heel ver...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.