Klinkt goed, maar geen praatjes, wij willen plaatjes.Afgelopen zaterdag mijn nieuwe div opgehaald!! Een plaatje, kan niet anders zeggen. Midnight black, afgewisseld met mat kunststof. Helaas, nu al de eerste lichtje krasjes op de tank nadat vriendlief de sticker van mijn tank had verwijderd en hem toen nog lichtjes wou oppoetsen voor me. Heel lief bedoelt en hij is super voorzichtig te werk gegaan, maar waarschijnlijk toch stofdeeltjes onder het doekje, want ik heb nu allemaal lichtje rondjes op de tank zitten
Ik moet met de 1000 km weer terug naar de dealer. Misschien kan die nog wat voor me betekenen. Ben er goed ziek van , maar ja, hij deed het niet expres en als hij ergens zuinig op is, is het zijn en mijn motor.
Jammer van die krasjes, maar misschien is er nog iets aan te doen met een licht schurende was of iets dergelijks en dat zou ik eens navragen in een motor- of auto-zaak.
Succes en nog vele veilige kilometers gewenst.
Precies. Zelf heb ik hier hele goeie ervaring mee:
http://www.autoglym.nl/joomla/index.php?option=com_seyret&Itemid=73&task=videodirectlink&id=36
Deze zijn misschien breder verkrijgbaar:
http://www.turtlewaxuk.com/prod.asp?Partcode=FG3672
http://www.meguiars.nl/cgi-bin/specwd.pl?pc=M0916&tp=0
Mijn Div verraste me gisteren met een olielampje! Pas olie vervangen, paar druppels gelekt (voor de lekkage gefixt was), en het niveau zit nu net onder max. Ik wist dat Div's enthousiast zijn met de olieniveauwaarschuwing (ik kwam tegen dat het GEEN oliedruklampje is en dus in principe geen kwaad kan), maar dit sloeg alles!
In goed nieuws: gisteren tot m'n grote verbazing pas bij 353 km op reserve gegaan! Teller staat nu op 390, dus ik ga voor het eerst m'n 400 km halen
Moet sowieso bij een 900 makkelijker te halen zijn als bij een 600.Met een 900 gaat dat ook makkelijk hoor. 400km op 24 liter is slechts 1:16.7. Ik doe gemiddeld 1:18.3 dus dat haal ik makkelijk.
600 (zie m'n ondertitel)Div600 of 900? In het laatste geval vind ik dit knap.
Uitdaging voor een duurtocht? We tanken in Nieuwegein, en wie het verst in Frankrijk komt zonder te tanken wintMoet sowieso bij een 900 makkelijker te halen zijn als bij een 600.
Heeft weinig zin, want ik heb ook een 600 (zie onderschrift), maar ik heb al eens verteld dat ik met mijn vorige motor (GS 1000 S (100 PK)), makkelijk in het verkeer mee kon en voor kon blijven bij een gemiddelde van 1:20, maar diezelfde rijstijl met mijn xj 600 s zou heel wat meer benzine kosten.Uitdaging voor een duurtocht? We tanken in Nieuwegein, en wie het verst in Frankrijk komt zonder te tanken wint
Mooie prijs en kwam overeen met mijn inschatting.Nou laat hem nou net 700 geweest zijnnou dan vind ik hem wel goeie or, ik ben tevreden en kan mn vakantie betalen
Uitdaging voor een duurtocht? We tanken in Nieuwegein, en wie het verst in Frankrijk komt zonder te tanken wint
grapjas, dan sta ik bij de grens van nederland-belgie al stil
Met een 900 gaat dat ook makkelijk hoor. 400km op 24 liter is slechts 1:16.7. Ik doe gemiddeld 1:18.3 dus dat haal ik makkelijk.
Heeft weinig zin, want ik heb ook een 600 (zie onderschrift), maar ik heb al eens verteld dat ik met mijn vorige motor (GS 1000 S (100 PK)), makkelijk in het verkeer mee kon en voor kon blijven bij een gemiddelde van 1:20, maar diezelfde rijstijl met mijn xj 600 s zou heel wat meer benzine kosten.
Maar ik laat mij graag uitdagen, wat is de prijs
Edit: Met prijs bedoelde ik "Wat valt er te winnen", de verliezer betaald de terugreis (ik vertrek vanuit Zuid-Limburg).
Dat verbruik van mij is grotendeels woon-werk verkeer. Bij tourritjes gaat het heel snel richting de 1:20, alleen heb ik dan vaak ook een passagiere bij, waardoor het toch weer naar de 1:19 gaat ofzo.1 op 20
grapjas, dan sta ik bij de grens van Nederland-België al stil
Precies, en als je de benzine kraan niet ALTIJD op reserve zet, en de "normale" benzinestand is leeg, kun je ook de motor gewoon even langs de kant zetten, dan de kraan op PRI zetten, starten en als de motor weer loopt de kraan op reserve zetten.Lijkt me toch handig als je probeert om meer dan 10 liter te tanken.
Je zou een containertje met reserve benzine mee kunnen nemen.
Of probeer alvast te oefenen met het reserve kraantje. Vooraf ff kijken hoe je hem op reserve zet, vervolgens een stille rechte weg zoeken, en proberen rijdend het kraantje te draaien.In de praktijk heb je, als je weet hoe te draaien, tijd genoeg om 'm op reserve te zetten.
Als je echt alleen maar snelweg rijdt dan is dat wel weer logisch hoor. Heb ook een keer 1:14 gedaan, maar dat was met wind tegen op en neer naar Drachten.Mmm, mooi verbruik met de 900. Ik heb een verbruik van 1:15 tot 1:16
Ik ga vrijdagavond bij een VTR kijken en hoop ook niet zo lang meer op de Div rond te rijden!
OK, veel plezier met je ZZR ColinIk ben vanaf vanavond ook offiecieel div rijder af, hij word opgehaalt door het nieuwe baasje en dan ga ik lekker verder met mijn ZZR.