Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja anders gaan ze raar doen deze een universeel relais
Duke 8-)
full
 
ik heb net even gekeken maar aan de voorkant kunnen de twee kappen aan elkaar en de bovenkant kan vast met de bout die er al in zit van de topkuip ( kan er achterlangs ).
De onderkant moet alleen vast aan het frame, een suggestie hoe ik dit vast kan maken? in de onderkuip zit een gat en hij moet vast aan een ronde buis dus.
 
ik heb net even gekeken maar aan de voorkant kunnen de twee kappen aan elkaar en de bovenkant kan vast met de bout die er al in zit van de topkuip ( kan er achterlangs ).
De onderkant moet alleen vast aan het frame, een suggestie hoe ik dit vast kan maken? in de onderkuip zit een gat en hij moet vast aan een ronde buis dus.
Met wat plaatjes is het waarschijnlijk makkelijker meedenken, ;) of iemand anders met een onderkuip moet het zo kunnen begrijpen.

Succes. ;) 8-) :]
 
ik heb net even gekeken maar aan de voorkant kunnen de twee kappen aan elkaar en de bovenkant kan vast met de bout die er al in zit van de topkuip ( kan er achterlangs ).
De onderkant moet alleen vast aan het frame, een suggestie hoe ik dit vast kan maken? in de onderkuip zit een gat en hij moet vast aan een ronde buis dus.


Misschien kan iemand die een volle kuip heeft wat foto's maken.

En het regende vandaag te hard om naar Veenendaal te gaan.
Volgende week zit ik in Spa dus zal iemand anders ff naar je motor moeten luisteren.
En de 30e is voor mij ook onzeker vanwege het werk.
 
Misschien kan iemand die een volle kuip heeft wat foto's maken.

En het regende vandaag te hard om naar Veenendaal te gaan.
Volgende week zit ik in Spa dus zal iemand anders ff naar je motor moeten luisteren.
En de 30e is voor mij ook onzeker vanwege het werk.

Ben zelf ook niet geweest, met die regen had ik er niet zo een zin meer in.
Kan inderdaad iemand met een volle kuip even een fototje sturen hoe hij aan de onderkant vast zit?
 
ik heb net even gekeken maar aan de voorkant kunnen de twee kappen aan elkaar en de bovenkant kan vast met de bout die er al in zit van de topkuip ( kan er achterlangs ).
De onderkant moet alleen vast aan het frame, een suggestie hoe ik dit vast kan maken? in de onderkuip zit een gat en hij moet vast aan een ronde buis dus.

Als het goed is, heb je er een drietal beugels bij: twee voor aan het frame "onder de steppies" en één om 'em boven-voor het blok vast te maken. Omcirkeld op de pic.

ForumpicDIV.jpg


Heb je ze niet erbij gekregen dan moet je zelf iets klussen wat erop lijkt. (zou het trouwens niet netjes vinden van de verkoper om te leveren zonder betreffende beugels.......)
 
Laatst bewerkt:
ik heb net even gekeken maar aan de voorkant kunnen de twee kappen aan elkaar en de bovenkant kan vast met de bout die er al in zit van de topkuip ( kan er achterlangs ).
De onderkant moet alleen vast aan het frame, een suggestie hoe ik dit vast kan maken? in de onderkuip zit een gat en hij moet vast aan een ronde buis dus.
Ik zou nog eens even bellen met diegene waar je die kuipdelen hebt gekocht.

Als het goed is, heb je er een drietal beugels bij: twee voor aan het frame "onder de steppies" en één om 'em boven-voor het blok vast te maken. Omcirkeld op de pic.
[afbeelding]
Heb je ze niet erbij gekregen dan moet je zelf iets klussen wat erop lijkt. (zou het trouwens niet netjes vinden van de verkoper om te leveren zonder betreffende beugels.......)

Zoals Jean al zegt, je hebt die bevestigingsbeugels echt wel nodig anders zit je met 2 mooie stukken tupperware waar je niets mee kunt.
 
Die beugels zaten er dus niet bij, ik zal morgen zelf eens kijken wat ik in elkaar kan zetten en anders gaatie gewoon weer terug......
 
Die beugels zaten er dus niet bij, ik zal morgen zelf eens kijken wat ik in elkaar kan zetten en anders gaatie gewoon weer terug......
Als je die kuipdelen hebt gekocht bij Motorparts-online, dat zijn heel redelijke mensen, misschien kunnen die je alsnog aan die beugels helpen als je dat gewoon even vraagt.
 
Als je die kuipdelen hebt gekocht bij Motorparts-online, dat zijn heel redelijke mensen, misschien kunnen die je alsnog aan die beugels helpen als je dat gewoon even vraagt.

Morgen maar eens bellen dan. als ik nou vraag of ze het als verjaardags kadotje willen doen........ :P
 
Morgen maar eens bellen dan. als ik nou vraag of ze het als verjaardags kadotje willen doen........ :P
Ik heb daar oa een middenbok gekocht, die werd geleverd zonder de benodigde bouten en veren. Na een mailtje is iemand daar gaan bellen met de (sloop)bedrijven waar ze mee werken en werd mij keurig alsnog de bouten en veren toegestuurd. Dus gewoon even netjes je probleem voorleggen.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad zeer prettige mensen daar: ik kocht daar een achterwiel met nieuwe lagers. Bij demontage bleek echter dat mijn "tandwielophangdingschijf" ook een gaar lager had. Een ander ding aldaar werd voorzien van een nieuw lager (dat grote) en naar mij verstuurd voor slechts de prijs van de verzendkosten. :}
Endus: als je de kuip daar kocht, heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt. :Y
(en neem ik mijn opmerking over de leverancier terug)
 
Laatst bewerkt:
Als je de bestelnummers wilt plaatsen voor de remleidingen: graag.

Weet ik tenminste zeker dat ik de goeie heb.

De meest voorkomende zaken voor een DIV900:
Remschijven 320mm 10043635 89,95
Stalen remleidingen 10045615 109,95
Loctite 10004897 3,95
Remblokjes Voor 10044352 24,95
Koper pasta 10004883 4,95
Spiegel 10028951 9,95
Wellnuts M5 (6x) 10003128 7,95
Wellnuts M6 (6x) 10003129 7,95
Trillings dempers 10003134 9,95
Remhandel 10019208 14,95
Koppelinghendel 10019307 14,95
Balhoofdlager 10051202 39,95

www.louis.de
 
Bedankt voor jullie reacties,

@ Bensi, Gelijk heb je, er staan wel div. 900 in de buurt te koop maar ik vind het lullig om een proefrit te gaan maken als ik niet serieus geïnteresseerd ben. Ze hebben of geen leuke kleur, te veel gelopen, of ze zien er slecht en verroest uit.

@Kees den haag, bedankt voor de tips, ik ga zeker de collector en de midden bok extra controleren.
p.s. toffe "how to"

Hebben jullie nog meer tips waar ik op moet letten voor de aanschaf van een div 900?

Alvast bedankt,

Jos
 
Van mij div 600 wil ik de remklauw voor ook reviseren, iemand enig idee waar (voor een nette prijs) een setje rubbers te bestellen is?

Volgende week komt er ook meteen een vers kettingsetje, voorvorkkeerringen en een verse slok olie op/in mijn div!
 
Gisteren een lekker toertje door de regen gemaakt ("dag veilig motorrijden" in antwerpen :] ).

Maar ineens begon mijn olielampje lichtjes te branden (vreemd, want ik heb LEDs en ik dacht dat die eerder aan/uit deden, maar nu brande dat lampje een beetje :? ). Ik ben dan maar even gestopt, motor op de bok, olie nagekeken. Blijkt dat het oliepijl prima is (ongeveer 3/4 op het pijlglaasje).

Dan toch maar weer verder gereden en toen merkte ik iets merkwaardigs: als ik mijn koppeling intrek, dan gaat het lampje uit. Laat ik mijn koppeling terugkomen, dan gaat het weer aan. Weet iemand wat er kan zijn?
 
Van mij div 600 wil ik de remklauw voor ook reviseren, iemand enig idee waar (voor een nette prijs) een setje rubbers te bestellen is?
Volgende week komt er ook meteen een vers kettingsetje, voorvorkkeerringen en een verse slok olie op/in mijn div!
Setje kost bij de dealer rond de 30 euro PER zuiger. Bij on2wheels kost een setje, afhankelijk van de diameter van de zuiger, € 7,95 of € 9,50 per zuiger.
 
Maar ineens begon mijn olielampje lichtjes te branden (vreemd, want ik heb LEDs en ik dacht dat die eerder aan/uit deden, maar nu brande dat lampje een beetje ). Ik ben dan maar even gestopt, motor op de bok, olie nagekeken. Blijkt dat het oliepijl prima is (ongeveer 3/4 op het pijlglaasje).

Dan toch maar weer verder gereden en toen merkte ik iets merkwaardigs: als ik mijn koppeling intrek, dan gaat het lampje uit. Laat ik mijn koppeling terugkomen, dan gaat het weer aan. Weet iemand wat er kan zijn?

Hoi Apie123,

Ik heb dit zelf ook problemen gehad met mijn olie. Ik weet niet van wanneer je motor is (mijne '93) het kan liggen aan je olie. Ik had veel te nieuwe olie in mijn motor (meer water dan olie) en dat vinden oudjes nooit zo leuk en dan maakt het niet uit oftie vol zit of niet.
en wat betreft koppeling intrekken dat had ik ook toen ik stil stond en er dus geen goede olie in zat. Nu zit er de goede olie in en doetie het weer prima.
 
Ik heb dit zelf ook problemen gehad met mijn olie. Ik weet niet van wanneer je motor is (mijne '93) het kan liggen aan je olie. Ik had veel te nieuwe olie in mijn motor (meer water dan olie) en dat vinden oudjes nooit zo leuk en dan maakt het niet uit oftie vol zit of niet.
en wat betreft koppeling intrekken dat had ik ook toen ik stil stond en er dus geen goede olie in zat. Nu zit er de goede olie in en doetie het weer prima.

Mijn motor is van 1996. Maar ik rij al zeker 4000 km met deze olie (half-synthetisch). Waarschijnlijk verbruikt mijn motor gewoon wat olie, dat is op zich niet vreemd. Maar dat van die koppeling vind ik wel raar.
Er zat ook een klein beetje schuim op de olie, maar dat moet ik eens beter bekijken. Jij spreekt ook van water in de olie. Hopelijk is het niet de koppakking. Ik heb gisteren wel veel trage maneuvers gedaan en de motor is zeker vrij warm geworden. Ik zal het later eens nakijken, maar momenteel zit ik met een ziek dochtertje thuis.
 
Het kan ook een lekstroompje zijn. LED's branden bij een veeeeeeel lager amperage dan gloeilampjes.
 
Er zat ook een klein beetje schuim op de olie, maar dat moet ik eens beter bekijken. Jij spreekt ook van water in de olie. Hopelijk is het niet de koppakking. Ik heb gisteren wel veel trage maneuvers gedaan en de motor is zeker vrij warm geworden. Ik zal het later eens nakijken, maar momenteel zit ik met een ziek dochtertje thuis.
Ik lees wel dat olie gaat schuimen als er te veel ingezeten heeft (door opkloppen zeg maar). Preventief vervangen?
 
Kunnen we trouwens niet een chatroom oprichten voor de div rijders? :P
Want volgens mij zitten veel mensen hier gewoon dag en nacht op :P
 
@Kees den haag, bedankt voor de tips, ik ga zeker de collector en de midden bok extra controleren.


Hebben jullie nog meer tips waar ik op moet letten voor de aanschaf van een div 900?

Alvast bedankt,

Jos
Bijgaand het onderhoudsschema van de 600, maar in feite te gebruiken voor iedere fiets en ook handig bij het beoordelen van een 2dehands exemplaar:

full




En tijdens of aan het einde van een goede proefrit met veel bochten en afwisselende toerentallen, zou ik ook eens de bougies bekijken, want deze geven een goed beeld van de momentele toestand van het motorblok:

full




Succes. ;) 8-) :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan