Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vindt het van mijne ook een beetje.
Hoe kan je zoiets nagaan, of de voorvorkvering aan vervanging toe is?


Het is ook een kwestie van smaak. Die voorvork was al slap bij de introductie. Die zachte voorvering is ook duidelijk niet de oorzaak van Shimmyen, want ik heb nu zo'n strak exemplaar.

Je zou tijdens de MF-Diversiontoertocht even kunnen rijden op mijn motor om te kijken of je het kan waarderen. (...wel handen aan het stuur houden )
 
k, net naar de dealer geweest.
Het shimmyen ligt aan de voorband.

De BT45 heeft om-en-om verhoogde profieltekening wat duidelijk de oorzaak is van de instabiliteit.
Profiel is alleen nog veel te goed dus ik doe het er maar mee.
 
Laatst bewerkt:
als je inderdaad je veren gaat vervangen regel dan progressieve van Wilbers (te koop bij HK suspension Tiel) of Hyperpro. Gaat je div in ieder geval beter van rijden.

Ik ga het binnenkort ook doen.

edit: Hmm mijn achterrem doet het niet meer. Pedaal kan ik helemaal naar beneden duwen en komt niet meer vanzelf omhoog. Kortom geen druk. Dat wordt even onderzoeken.
 
Laatst bewerkt:
hallo mensen even over het shimmyen? ik heb me laten vertellen dat je het ook wel weg kan halen met van die gewichten aan je stuur.. ik heb het nog niet geprobeerd, misschien iemand anders?

Bij mij was het helemaal weg met nieuwe banden en mijn achtervering op stand 4.
Ik heb overigens BT45's, dus daar ligt het zeker niet aan. Ik pomp ze wel op tot 2.5 en 2.8 bar. Dan liggen ze goed in de bochten.
 
Bij mij was het helemaal weg met nieuwe banden en mijn achtervering op stand 4.
Ik heb overigens BT45's, dus daar ligt het zeker niet aan. Ik pomp ze wel op tot 2.5 en 2.8 bar. Dan liggen ze goed in de bochten.


Ik heb een tijdje met te lage bandenspanning voor gereden.
Onverklaarbaar snel leeg want ik controleer minimaal 1 keer per maand.

Ik denk dat de BT45 daardoor "gemold" is.
 

Slappe voorvering is van de 900 een kwaaltje.
Andere veren er in is een goede oplossing.

En achterem is ook een Yamaha kwaal.
De klauw loshalen blokken er uit en alles reinigen met remmen reiniger.
Eventueel de hele klauw reviseren.

Heb je weer wat te doen
 
Voordeel is dat je best met een niet functionerende achterrem kunt rijden. Dus het heeft niet heel erg haast. Maar zal het van het weekend wel gaan doen.
 
Voordeel is dat je best met een niet functionerende achterrem kunt rijden. Dus het heeft niet heel erg haast. Maar zal het van het weekend wel gaan doen.
Op mijn 600 deed de achterrem ook weinig, ik heb de klauw gereviseerd en dat werkt nu prima. De schijf achter is ook aan de minimale maat, daar heb ik nu ook een ander voor liggen in de garage, die komt er dus ook nog op, dan moet het ook met de achterrem weer tip-top in orde zijn
 
Voordeel is dat je best met een niet functionerende achterrem kunt rijden. Dus het heeft niet heel erg haast. Maar zal het van het weekend wel gaan doen.
Let er wel op dat je remlicht niet blijft branden als het pedaal niet meer omhoog komt.
 
Andere voorvorkveren is een aanradertje!

Ik heb er nu WP in zitten, deze heb ik bij Van Laar Suspension vandaan.

Alleen kreeg ik eerst de verkeerde (nieuwer type) en die ik nu heb daarvan moest ik de bussen op maat maken....
 
hub jullie hulp weer een nodig

hier staat een mooie uitlaat te koop voor een diversion
hij komt van een xj600 af (bouwjaar 1989)

mijn diversion is van 1997 zal dit gaan passen ?
als de voor bochten maar op de cilinders passen zonder aanpassingen
dat de demper een extra ophangpunt nodig heeft of een op een andere plaats moet nog wel te doen zijn

het gaat om deze demper TK: Yamaha XJ 600 onderdelen

graag jullie hulp dan neem ik hem over als hij past anders kunnen andere gegadigen toeslaan
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal wat is de k waarde van de voor wiel van een xj600 om dat ik een km tellerv kan kopen te koop km teller K= 1,0 ZGAN
Gr David
 
Dat is een XJ maar geen diversion
Een Div heeft van die mooi gekronkelde bochten.
Niet doen, bochten lopen heel anders, zoals Ron al zei, Diversion heeft van die gekronkelde, gekruisde bochten en de stand van de cilinders is HEEL anders, heel andere hoek.
Dit is een XJ600 van 1989
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje met te lage bandenspanning voor gereden.
Onverklaarbaar snel leeg want ik controleer minimaal 1 keer per maand.

Ik denk dat de BT45 daardoor "gemold" is.

Hey Bert, ik lees het allemaal net even te laat... maar het probleem waar jij het over hebt, noemen ze 'Cupping'. Komt vaak voor bij Bridgestone banden, en ik geloof vooral bij zwaardere motoren. Zelf heb ik het gehad met een Bridgestone onder mijn Div600 (die dus juist niet zwaar is )

Volgens mij heb je het niet veroorzaakt door te lage spanning, maar heeft het te maken met de vorm van het profiel en de samenstelling van de band.
....dus niets aan te doen, behalve een ander merk banden kiezen. Om deze reden heb ik tegenwoordig Metzelers Z6, op aanraden van de dealer.
En de afgelopen winter hebben ze me ook perfect door de sneeuw/ijs bende geholpen, en zomers doen ze het ook uitstekend.
 
Ik ben deze berekening tegen gekomen en al het ik het goed berekend heb gaat het
David

K= 1,0 ZGAN
K = 10 x aantal omwentelingen van de km.tellerkabel / bandomvang in cm 110/80-17
 
Ik ben deze berekening tegen gekomen en al het ik het goed berekend heb gaat het
David
K= 1,0 ZGAN
K = 10 x aantal omwentelingen van de km.tellerkabel / bandomvang in cm 110/80-17
Van die K waarde snap ik helemaal niets, maar over welke motor hebben we het eigenlijk. Is het een XJ600 of een XJ600 S/N Diversion (bouwjaar) ?
 
Van die K waarde snap ik helemaal niets, maar over welke motor hebben we het eigenlijk. Is het een XJ600 of een XJ600 S/N Diversion (bouwjaar) ?
Uit het Yamaha XV Virago Topic:

Dit verhaal staat er bij motozoom bij als je een teller wil bestellen.:

md® Km-teller 220km/u, zwart

Ø 48 mm, K=1,4, 220km/u, zwart
Bereken de K-waarde van je motor en kies de juiste teller uit. De tellers worden geleverd incl. houder en stroomkabel (voor de verlichting).
t/m 220KM/H
zwart/wit
K=1,4
De K-waarde moet je zelf uitrekenen:

K = 10 x aantal omwentelingen van de km.tellerkabel / bandomvang in cm
Het aantal omwentelingen van de km.tellerkabel kun je zo vaststellen: haal de kmtellerkabel los van de kmteller. Doe een paperclip op de vierkante binnenkabel en draai het wiel precies 10 keer rond (even aantekenen op de band). Tel ondertussen het aantal omwentelingen dat de paperclip/ km.tellerkabel maakt.
Bijvoorbeeld : 10 x 27,5 omwentelingen / 202 cm = 275 / 202 = 1,36 wordt afgerond 1,4
LET OP: De tellerkabel moet apart worden meebesteld. Welke tellerkabel je moet hebben is afhankelijk van het merk/type motor. Zie categorie accessoires >> sturen >> kabels >> kilometerteller.

WEER WAT GELEERD !!!!
 
nee ik zal even een look geven vam mijn 600 ik moet even de foto iets kleiner maken
 
nee het lukt niet maar ik zal mijn camera in moeten stellen voor kleinere foto1s zal ik morgen even doen ik laat je het weten
Gr Duke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.