Dat is de theorie achter het verhaal, maar van x-ring kettingen is bij mijn weten nog niet zoveel bekend.Als je de verschillende fora leest is het enig verschil tussen een O- en een X ring dat de X ring beter afdicht, beter beschermt tegen vuil en dus een langere levensduur van je ketting.
Verder kies ik persoonlijk voor het merk DID puur om de kwaliteit, niet zozeer om de X ring, alhoewel dat dus wel zorgt voor een langere levensduur.
Dat is de theorie achter het verhaal, maar van x-ring kettingen is bij mijn weten nog niet zoveel bekend.
Maar er zijn mensen die verslijten hun o-ring kettingen in dezelfde frequentie als hun banden en anderen rijden er wel 30-50.000 Km mee & daarmee ben ik tevreden.
Ik heb altijd geleerd dat je een ketting zo af en toe eens flink schoon moet maken om al het vuil (niet-vet) weg te halen. Uiteraard daarna weer lekker invetten!
Lampenolie is trouwens ook een goede kettingreiniger (dun vet lost dik vet op) en vaak goedkoper dan die commerciele flessen.
Dan zal ik je een ander voorbeeld geven: Mijn eerste motoren waren maar 250 cc en ik had in het begin ieder 2 maanden een nieuwe achterband of ketting nodig, maar dat werd te gek en toen ben ik me erin gaan verdiepen.Na 20K kilometer had ik op mijn Tuono al drie keer een ketting versleten. Ik denk dat de Div het een stuk langer volhoud met de ketting. Zoveel vermogen zit er nu ook weer niet in.
Wat dacht je van doodgewone diesel
Er bestaat geen kettingreiniger met een betere prijs-kwaliteitverhouding!
Mooi speeltje zeg!
Tip: pas op met magnetische tanktassen die muntjes/schroefjes/staalsplintertjes verzamelen
Weten jullie dat daar een oplossing voor is? Als je de tank wil beschermen, kan er een doorzichtige folie op geplakt worden die je niet ziet, en toch ontzettend goed beschermd! (vraag maar aan Mikoyan).
bij the way! gefeliciteerd Jasperrss met de aanwinsten ook Taruka met de nieuwe aanwinst.
Gisteren de Div weer uit stal gehaald,en eerst gewassen en in de was gezet. Ook heb ik er weer een paar km op gezet, heerlijk weer even sturen!
Maar aangezien mijn Divje niet zo jong meer is was ik de kuipruit aan het eraf halen, om hem goed schoon te maken, en tot mijn verbazing waren een paar van de rubbes waar hij mee vast zat aan de kuip stuk.weet iemand of je deze rubbers met erin een boutje zo los kan kopen, en zo ja waar?
\Maar aangezien mijn Divje niet zo jong meer is was ik de kuipruit aan het eraf halen, om hem goed schoon te maken, en tot mijn verbazing waren een paar van de rubbes waar hij mee vast zat aan de kuip stuk.weet iemand of je deze rubbers met erin een boutje zo los kan kopen, en zo ja waar?
Die well-nuts kun je bij de dealer kopen voor maar liefst 3 euro per stuk.
Bij Louis.de koop je een set van 8, jawel.... 8 well-nuts, inclusief de bijbehorende boutjes en kunststof onderleg ringen voor 7,95 euro. En dan kun je de boutjes ook nog in kleuren rood, blauw of zwart kiezen.
Ik had hier misschien wel een P.S. aan toe moeten voegen:Dan zal ik je een ander voorbeeld geven: Mijn eerste motoren waren maar 250 cc en ik had in het begin ieder 2 maanden een nieuwe achterband of ketting nodig, maar dat werd te gek en toen ben ik me erin gaan verdiepen.
Dat waren dan beste vakanties, zo'n slordige 50k Km. Blijft er niet veel tijd over om te genieten van een terrasje, een strandje etc.Ik had hier misschien wel een P.S. aan toe moeten voegen:
Ik reed in het begin ongeveer 1000 Km per week en inclusief de vakanties bijna de klok rond per jaar.
Oh jawel hoor, in de pauzes.Dat waren dan beste vakanties, zo'n slordige 50k Km. Blijft er niet veel tijd over om te genieten van een terrasje,
Op het strand kun je niet fatsoenlijk rijden en dat was het enigste wat mij interesseerde, plus het genieten van de omgeving, in zoverre als je het als chauffeur meekrijgt.een strandje etc.
\Inderdaad, perfecte folie op de tank! ben er nog steeds blij mee Creators!Mooi speeltje zeg!
Tip: pas op met magnetische tanktassen die muntjes/schroefjes/staalsplintertjes verzamelen
Weten jullie dat daar een oplossing voor is? Als je de tank wil beschermen, kan er een doorzichtige folie op geplakt worden die je niet ziet, en toch ontzettend goed beschermd! (vraag maar aan Mikoyan).
Ook de remvoering gecontroleerdHey ik had een tijdje geleden vertelt over het rare piepende geluid dat ik hoorde tijdens het rijden, maar ik heb geprobeert of de achterrem ( daar kwam het geluid dacht ik vandaan ) aanliep als ik hem op de middenbok zette maar dat was niet het geval.
Ik hoor het ook niet de hele tijd af en toew maar.....iemand nog ideeen wat dit kan zijn?
Hey ik had een tijdje geleden vertelt over het rare piepende geluid dat ik hoorde tijdens het rijden, maar ik heb geprobeert of de achterrem ( daar kwam het geluid dacht ik vandaan ) aanliep als ik hem op de middenbok zette maar dat was niet het geval.
Ik hoor het ook niet de hele tijd af en toew maar.....iemand nog ideeen wat dit kan zijn?
[...]
Ook de remvoering gecontroleerd
Kan bij nieuwe en versleten remvoering, maar niet altijd.En als die remvoeringen aan vervanging toe zijn dan gaatie af en toe zomaar piepen?
Hier kun je een digitaal werkplaatshandboek downloaden, voor de XJ600S en N, daar staat alles keurig in beschreven.Owkej en waar kan ik dat soort dingen vinden zoals jij hierboven hebt gepost komt dat uit een online werkplaatshandboek?
thanks allemaal
Ik heb eerst eens alle div.-topics doorgespit & meer op MF en kwam daarbij de volgende sites tegen met veel informatie (wel op type en bouwjaar letten):Owkej en waar kan ik dat soort dingen vinden zoals jij hierboven hebt gepost komt dat uit een online werkplaatshandboek?