Wullebolle
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #2.351
Afhankelijk van de snelheid komt dat bij mij toch regelmatig voor, als ik de fiets laat uitrollen in de richting van een stoplicht / stopbord / voorrangskruising enzovoort.
Zolang als het verkeerslicht op rood staat, schakel ik op de laatste meters naar neutraal en laat de koppeling los, mocht het rood blijven dan stop ik en met de laatste wiel-omwenteling schakel ik direct naar 1 (zonder bijgeluiden). Maar mocht het licht op groen springen dan heb ik, afhankelijk van de snelheid, de keuze tussen 1 of 2 om door te trekken.
Ik doe exact hetzelfde.
Vertragen in 2e, en op het laatste moment in de laatste meters met ingetrokken koppeling, zachtjes de bak in N klikken. Pas in de laatste halve meter doorklikken naar 1 en in zelfde beweging voet op de grond. Is het een korte stop , kruispunt, iemand voorlaten, korte file, kun je zo weer vertrekken. Is het een lange stop -rood licht, spoorweg, brug open, dan zet ik de bak weer in N.
Het feit dat de bak voordien al in 1ste zat maakt dat ie dan boterzacht terug van N in 1 klikt.
De meesten doen het zo wel zeker?