@ Bensi: Bij een nieuwe motor (2ehands) zou ik persoonlijk alle vloeistoffen + filters vervangen en in jouw geval dus oliefilter + olie.Welke olie gebruiken jullie eigenlijk voor de Diversion, in het Haynes handboek wordt gesproken over;
onder de 15 gr C. SAE 10W30
Boven de 5 gr C. SAE 20W40
En moet dat dan Minerale of Syntetische olie zijn ivm de natte koppeling.
Ik ook, en over 700 km (2 weken in het huidige tempo) gaat er nieuw inIk heb in ieder geval 10W40 en volgens mij half-syntetisch
Wat verstaan jullie in hemelsnaam onder kappen of klappen tijdens het schakelenIk ook, en over 700 km (2 weken in het huidige tempo) gaat er nieuw in
Mijn Div600 kapt ook wat op de koppeling, bij stationair draaien valt het heel erg mee, maar bij 3000 toeren (choke aan bij het wegrijden) is het wel harder.
Het hierboven omschreven koppelgedoe bij mijn Div heb ik trouwens alleen als ik bij stilstand van vrij naar 1e versnelling ga.Een felle klap (harde tik) tijdens het schakelen, net of er niet helemaal ontkoppeld wordt, maar dat is ie wel. Het is wel erg afhankelijk bij welk toerental je schakelt.
Dus als ik het goed begrijp hoor je dat kappen/klappen alleen als je met een te hoog toerental probeert te schakelen,Een felle klap (harde tik) tijdens het schakelen, net of er niet helemaal ontkoppeld wordt, maar dat is ie wel. Het is wel erg afhankelijk bij welk toerental je schakelt.
Maar ik begrijp dat jij daar dus geen last van hebt
Maar ik zal komende week eerst eens de olie en het oliefilter vervangen, ik heb nog een nieuwe 5 ltr 20W40 Minerale olie staan, kan ik dat gebruiken of moet ik beter 10W40 gaan halen.
Ik heb sinds een week een Yamaha XJ 600 S Diversion van '94 gekocht, foto in bericht hierboven.
Heeft nieuwe ketting / tandwielen, dempers vervangen door Jama RVS dempers.
Loopt perfect, stuurt strak, kortom, heerlijke motor voor mij.
één minpunt, de koppeling klapt geweldig, zowel bij op - als bij terugschakelen. Nu heeft deze Diversion wel erg lang stilgestaan en moet dus eerst weer lekker loskomen. Kan het zijn dat dit ook van die koppeling een oorzaak is? Kan de koppeling "kleven" en daardoor zo klappen of is dit "normaal" bij de DIVI's
Ik heb deze vraag ook al in het Techniek topic gesteld en daar raadde men mij aan hem ook hier te plaatsen, bij de experts :-)
Zie hier de reacties in dat topic;
Koppeling Yamaha XJ 600 S
Een felle klap (harde tik) tijdens het schakelen, net of er niet helemaal ontkoppeld wordt, maar dat is ie wel. Het is wel erg afhankelijk bij welk toerental je schakelt.
Maar ik begrijp dat jij daar dus geen last van hebt
Maar ik zal komende week eerst eens de olie en het oliefilter vervangen, ik heb nog een nieuwe 5 ltr 20W40 Minerale olie staan, kan ik dat gebruiken of moet ik beter 10W40 gaan halen.
De juiste km stand is: 93693 het is een knalgele[Ik zou 'm kopen met deze km.stand,
echt een record!!!!
Echte Div.600 kwalen zijn mij niet bekend en ben ik nog niet tegen gekomen in alle Div.-topics, behoudens normale slijtage zoals bij iedere andere fiets.Hallo diversionrijders
Ik zit erover te denken om mijn GS500 te verkopen, en ben nu aan het rondkijken naar een 600div. Zouden jullie mij kunnen vertellen waar ik allemaal op moet letten bij aankoop/testrit van zo'n fiets? Ook of er typische kwaaltjes e.d. aanwezig zijn?
Wil natuurlijk zo min mogelijk voor verassingen komen te staan
Oh, en ik wil graag weten hoe de 600jes begrenst worden, i.v.m. 25kw
De bak van een div klakt net zoals elke yamaha nogal luid.Een felle klap (harde tik) tijdens het schakelen, net of er niet helemaal ontkoppeld wordt, maar dat is ie wel. Het is wel erg afhankelijk bij welk toerental je schakelt.
20W40 is voor als je rijdt terwijl het niet vriest.Maar ik zal komende week eerst eens de olie en het oliefilter vervangen, ik heb nog een nieuwe 5 ltr 20W40 Minerale olie staan, kan ik dat gebruiken of moet ik beter 10W40 gaan halen.
P.S. Niet wetende in welke bouwjaren je geïnteresseerd bent, had ik erbij moeten vermelden dat niet voor alle bouwjaren er een officiële knijpvergunning is. Ik denk wel voor de 600-S en 600-N, maar eerdere bouwjaren niet.Speedy, bedankt voor de uitgebreide toelichting!
Zal het e.e.a. even opslaan voor als ik er naar eentje ga kijken.
Bedankt en wellicht dat ik hier over een tijdje terugkom, met een div
Zoals ik al schreef had ik geen persoonlijke ervaring en de foto's kwamen uit eerdere topics van anderen, want mijn rijbewijs is van voor het 25 KW-tijdperk.Idd vernauwing in de inlaat maar deze lijkt er niet op!..De inlaatrubbers worden simpelweg vervangen..daarna wel afstellen!
[afbeelding]
... want mijn rijbewijs is van voor het 25 KW-tijdperk.
...
De juiste km stand is: 93693 het is een knalgele
Nee, ik weet niet wanneer ze rijexamens hebben ingevoerd in Nederland, maar het volgende verhaal hebben wij al een jaar eerder besproken in een ander topic:Ook van voor het examentijdperk??
[me="Wullebolle"]zen rijbewijs is ook van voor het examen tijdperk (=1984)[/me]
Damn.... het volgende verhaal hebben wij al een jaar eerder besproken in een ander topic...
Aan deze kant van de lijn nog geen kennis gemaakt met Altzheimer of geriatrische aandoeningen.Damn.
Dat jij je dat nog herrinnert ..
hihi
nog even en we mogen het topic herdopen in "Het grote geriatrisch Diversion topic"
Spreek voor je zelf, dan lach ik mee.of het ouwe lullen topic