Wullebolle
MF veteraan
- Onderwerp starter
Ach, een diversion kost al gauw meer dan een tientje, en dan wordt motorrijden toch wel erg duur.....
deze niet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ach, een diversion kost al gauw meer dan een tientje, en dan wordt motorrijden toch wel erg duur.....
ik bied 30, inclusief aanhanger^^
In dat geval; 15 geboden!
Bedankt voor het meteen posten van mijn en Mad Scientists div JesTadaa!
[afbeelding]
ps Wulle; moet je het volgende topic ook maar openen
YW! Ik dacht: 3 vliegen in 1 klap...Bedankt voor het meteen posten van mijn en Mad Scientists div Jes
ps Wulle; moet je het volgende topic ook maar openen
... Ik dacht: 3 vliegen in 1 klap...
ik bied 30, inclusief aanhanger
als we zo doorgaan is deel 6 zo vol
Sorry Verzinnen wel wat anders...
Zijn er hier veel mensen lid van de YDCN?
Heb wel eens op de site gekeken en zie ze ook iedere MBU weer staan met een stand.
Ben benieuwd naar meningen over de YDCN
meer een gezinsclub?
Zij die al een beetje kunnen rijden doen het beter dan zij die het nog niet kunnen
Statistiekjes ...
Deel 1: 19/04/2005 > 30/08/2006 = 498 dagen = 5/dag
Deel 2: 30/08/2006 > 22/09/2007 = 388 dagen = 6/dag
Deel 3: 22/09/2007 > 22/07/2008 = 304 dagen = 8/dag
Deel 4: 21/07/2008 > 17/02/2009 = 210 dagen = 11/dag
Deel 5: 17/02/2009 > 21/07/2009 = 154 dagen = 16/dag
Na wat trendanalyse ... is de voorspelling
Deel 6: 21/07/2009 > 11/11/2009 = 113 dagen = 22/dag
Wie is hier wiskundig genoeg om de onderlimiet bij de reeks te berekenen?
en toch zijn er (onzin) topics die de 2500 posts vullen in minder dan 72 uur ...
Mijn '94-er nog geen druppel, bij de laatste controle.Heeft iemand ervaring met het olie verbruik van een '94-er (of omstreeks dat bouwjaar)?
Ik rij al bijna 33 jaar met 10W40, nooit problemen geconstateerd en goed genoeg voor ons klimaat (zie het plaatje).Heb er nu 10W40 olie in gedaan bij de laatste verversing, maar na amper 4000 km (na verversing) zag ik niets meer achter het glaasje zitten
Nee, die 20W50 is een viscositeit voor mooiweerrijders boven de 0 graden (zie het eerdere plaatje).Zou 20W50 een wat lager olie verbruik opleveren?
Laten wij bij het begin beginnen:of moet ik gewoon rustiger rijden?
Goed idee, als je dat nog niet gedaan had en houdt zeker in het begin oliestand en bougiebeeld minimaal wekelijks in de gaten, maar liever iets vaker gezien de snelheid waarmee de olie verdween.@ Speedy76,
Bedankt voor je tekst en uitleg.
Uiteraard zorg ik ervoor dat de motor goed warm gereden is voordat het gas goed open gaat. Bij een koude motor kom ik bijna nooit boven de 3500 toeren. Als de motor warm is wil ik hem echter weleens open trekken tot aan het rode gebied . Betreffende de tip om de bougies te vervangen; dit was ik (stiekem) al van plan .
Het lijkt me alleen wat vreemd als de zuigers (of de zuigerveren o.i.d.)gaar zijn, gezien de km stand van nog geen 30.000. Neemt natuurlijk niet weg dat dat geen garantie is. Voor zover ik weet heeft de vorige eigenaar ook altijd rustig gereden. Toen ik hem er bij de aankoop naar vroeg zij hij dat hij nooit last heeft gehad van olieverbruik. Daarnaast had hij alle onderhoudsbonnen van de laatste 6 jaar keurig bewaard.
Ga hoe dan ook de bougies even verversen...... Wie weet biedt dat de oplossing.
Ik ben nu aan het afstuderen, ben een jaar of vijf geleden begonnen met BMW in Nijmegen, heb nog een tijdje geneeskunde gedaan, toen een tijdje in de States onderzoek gedaan, weer gestopt met geneeskunde en verdergegaan met BMW, en nu ben ik alweer bijna klaar. Ik zit nog wel maar een paar weekjes in Utrecht, ik ben hier bijna klaar en dan moet ik nog even wat afronden in Nijmegen. In januari begin ik in A'dam met mijn promotie. Ben jij ook een beetje goed terecht gekomen na BMW?
pose doos,
Je hebt de motor wel goed horizontaal staan? anders wijkt de aflezing ERG snel af. Ikzelf controleer altijd gewoon bij koude motor of het gehele glaasje gevuld is. makkelijker dan de officiele methode met warmdraaien en 5 minuten rusten en nauwkeurig genoeg om tijdig groot verbruik te kunnen constateren.Heeft iemand ervaring met het olie verbruik van een '94-er (of omstreeks dat bouwjaar)?
Heb er nu 10W40 olie in gedaan bij de laatste verversing, maar na amper 4000 km (na verversing) zag ik niets meer achter het glaasje zitten
Zou 20W50 een wat lager olie verbruik opleveren, of moet ik gewoon rustiger rijden?
olie controleren als deze rechtop, op beide wielen staat. Ja, dat maakt uit@ magnamaniac,
ik controleer de olie sowieso als ie opgebokt staat. Heb een kwartiertje moeten wachten vandeweek (was net de wijk uit) voordat de olieboer (vaders ) was gearriveerd. Na die 15 minuten was er nèt aan een klein streepje olie te zien achter het glaasje.
@ Speedy,
Uiteraard zal ik even een fototje maken van één van de bougies (en deze uiteraard posten hier op het mf.