Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Luitjes, hier 3 vragen (voor een vriend), die ik ook al hier: Uitlaat XJ600 heb gezet:
- heeft er iemand dempers voor de XJ600 1997-2003?
- passen de dempers van de XJ600 1992-1997 misschien ook? Zo ja, dan is er wat meer te vinden op marktplaats.
- weet iemand waar ik (semi) in de buurt van Deurne (NL) mijn uitlaten kan laten lassen?
 
Luitjes, hier 3 vragen (voor een vriend), die ik ook al hier: Uitlaat XJ600 heb gezet:
- heeft er iemand dempers voor de XJ600 1997-2003?
- passen de dempers van de XJ600 1992-1997 misschien ook? Zo ja, dan is er wat meer te vinden op marktplaats.
- weet iemand waar ik (semi) in de buurt van Deurne (NL) mijn uitlaten kan laten lassen?
Als de uitlaatdempers slecht zijn op de aansluiting met de bochten dan is het vaak klaar...

Volgens mij moeten die jaren wel passen.

Ik heb er 2 Bos dempers op zitten en als ik wil kan ik er zo een 2-1 Laser demper opzetten.
 
Zo de eerste meters heeft ie inmiddels erop zitten, niet op eigen kracht helaas. Iets met accu en oude benzine in de carbs en lekke ventieltjes. Wat roestplekjes, maar niets onoverkombaars :D
Staat nu lekker te wachten op zn beurt in de motorzaak die m rijdbaar voor me maakt, mooi maken doe ik later wel, kan niet wachten tot ik mee op pad kan. M'n eerste motor :D
 

Bijlagen

  • 20230916_134113.jpg
    20230916_134113.jpg
    395,4 KB · Weergaven: 6
Ik ben nog steeds opzoek naar een topkoffer / bagagerek voor mijn div 900 valt niet mee om 2e hands iets te vinden :(
 
Ik heb nog een topkoffer liggen, moet even kijken of ik er ook een plaat bij heb.
Heel erg bedankt, ik heb inmiddels een bagagerek en een goedkoop topkoffertje gehaald dus in die zin verminderde interesse
Ben wel benieuwd wat je hebt en hoe groot die koffer dan is.
 
Zow.

Afgelopen weekend de Diversion onderhoud laten geven.
Nieuwe olie en filter. Bougies ook nieuw, waren niet heel erg slecht.
Remblokken vóór, die waren echt op! Waarschijnlijk gezien de km stand nog origineel ook! De remsvloeistoffen waren echt slecht. Zeker die van de achterrem. Net koffie!

Ik schreef eerder dat t stationair niet helemaal lekker was, nou, de hele luchtfilter box lag gewoon los...Het filter was zwart en deels verteerd.

Carburateurs schoongemaakt, alleen de meest linkse was een beetje vuil, viel mee.

Heb helaas het koffertje achterop dr af moeten halen, want anders pas de hoes er niet over. Geen ramp, want als t nodig is kan het er zo weer op.

Tzt even kijken naar de voorband, zitten wat droogte scheurtjes in.

Verder rijdt de div heerlijk. Nou, niet supersnel of zo, ben na 25 jaar motor ervaring wel wat gewend. Ben begonnen op een KLE 500, jaar later een Fazer 600, toen een GSR-R 750 W, daarna een R1. Nu rijdt ik nog steeds op de KTM, een 2005 660 SMC, nog steeds eerste eigenaar.

Tussendoor nog wat Honda’s gehad: XR 600 en 250 (2x) en ook een Diversion 600 uit 1997.

Redelijke variatie aan motoren, en dus nog steeds de KTM, en weer een Diversion! Heb altijd een zwak voor de DIV gehad; eenvoud, betrouwbaarheid, lage rijkosten. En nee, het is geen kanon, maar merk (weer) dat je er heerlijk op zit, kan prima op de snelweg, redt zich goed genoeg op dijkweggetjes, kan nog iemand mee achterop nemen etc.

Kortom, ik vind het een brave veelzijdige eenvoudige betrouwbare allemansvriend! Nee het is geen exoot, maar het is gewoon goed.

Kortom, de Diversion mag wat mij betreft een lange tijd blijven!*O*

Grt Fred
Ik heb m nog hoor, de Diversion rijdt nog steeds prima!
 
Goedendag, ik ben Jan. Ik lees al een tijdje mee maar had tot nu toe geen vragen.
Op mijn xj600s 2002 wil ik graag kleinere knipperlichten. Ik had mooi metalen gevonden in het oosten en besteld.
Ik weet niet veel van electra. Wat ik wel wist, is dat je bij overgang naar led iets moet doen aan de weerstand en dat daar verschillende opties voor zijn. Omdat er dus geen kennis van heb wilde ik het originele systeem intact houden. Daarom heb ik gekozen om voor elke knipperlicht een losse weerstand bij te bestellen. Als het goed is kunnen jullie er een foto van zien. Ik heb eerst linksachter vervangen en getest. Eerst richting aangeven, ging goed. Daarna alarmlichten stand, ging goed. Daarna rechtsachter vervangen. Zelfde test, ook goed. Toen links voor vervanging. Zelfde test, zowel bij richting aangeven als alarmlichten stand knipperen de lampen nu te snel. Niet goed dus. Toen rechts voor ook vervangen. Nu gaat richting aangeven nog steeds te snel. Alarmlichten stand gaat nu wel goed.
Wil iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat de beste oplossing is en een link delen van wat ik nu moet bestellen? Al vast erg bedankt.
Screenshot_20231118-093933~2.png
 
Goedendag, ik ben Jan. Ik lees al een tijdje mee maar had tot nu toe geen vragen.
Op mijn xj600s 2002 wil ik graag kleinere knipperlichten. Ik had mooi metalen gevonden in het oosten en besteld.
Ik weet niet veel van electra. Wat ik wel wist, is dat je bij overgang naar led iets moet doen aan de weerstand en dat daar verschillende opties voor zijn. Omdat er dus geen kennis van heb wilde ik het originele systeem intact houden. Daarom heb ik gekozen om voor elke knipperlicht een losse weerstand bij te bestellen. Als het goed is kunnen jullie er een foto van zien. Ik heb eerst linksachter vervangen en getest. Eerst richting aangeven, ging goed. Daarna alarmlichten stand, ging goed. Daarna rechtsachter vervangen. Zelfde test, ook goed. Toen links voor vervanging. Zelfde test, zowel bij richting aangeven als alarmlichten stand knipperen de lampen nu te snel. Niet goed dus. Toen rechts voor ook vervangen. Nu gaat richting aangeven nog steeds te snel. Alarmlichten stand gaat nu wel goed.
Wil iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat de beste oplossing is en een link delen van wat ik nu moet bestellen? Al vast erg bedankt. Bekijk bijlage 1945334
Ik kan je niet helpen, heb gewoon mijn relais vervangen vond ik makkelijker
 
Terug
Bovenaan Onderaan