Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Nog een aantal oude bekenden hier zeg. Ik ben zelf al tijden niet meer hier geweest, maaarrr...

Na een rustige motorperiode omdat mijn 1995 diversion900 met een koppelingsprobleem zat heb ik vorig jaar een 'nieuwe' uit 2000 gekocht en van ben ik van beide motors samen een 'perfecte' toerbuffel gaan samenstellen.
Staalomvlochten remleidingen, rvs uitlaat, toffe spiegels, handvatverwarming, handkappen, onderkuipje, koffers die strak zitten, fris kleurtje enz.
En dat is afgelopen april eindelijk gelukt. Zie de foto van twee weken geleden in Tsjechië.

20230628_140552.jpg

Nou heb ik van de oude natuurlijk e.e.a. aan onderdelen beschikbaar. Mocht iemand hier iets nodig hebben. Ik hoef er echt geen hoofdprijs voor te vangen, maar als ik over een paar weken een nieuwe voorband en remschijven kan kopen ben ik tevreden.

Mochten er onderdelen zijn die je graag wil hebben dan kijk ik even voor je. Kleine onderdelen kan ik wel opsturen (tegen vergoeding) en grote onderdelen mogen hier thuis opgehaald worden.

Dingen die ik zeker niet verkoop zijn de RVS uitlaatset (reserve) en kappen (beschadigd).
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die een quadlock op de XJ600 heeft zitten?
Op mijn Diversion 900 had ik geen Quadlock zitten, nu wel op mijn FJR. Voor Quadlock heb je gewoon standaard RAM mount beschikbaar. Op mijn Diversion had ik de Garmin met RAM mount op het stuur zitten, paste normaal. Kijk anders eens op Alie onder RAM mount. Mijn Quadlock heb ik nu ook met RAM mountball 1 inch bevestigd. Voor jouw motor lijkt me ook dit totaal geen probleem.
 
Ik heb nu van een collega een oude binnenband gekregen. Bij de quadlock zaten 2 rubbers, de kleinste is zelfs nog te groot voor mijn stuur...wellicht dat het met een stukje binnenband ertussen wel voldoende is. Anders is de RAM mount ook zeker een interessante optie. Vandaag ook topkoffer rek en plaat binnengekregen voor Givi koffer, lekker knutselen dit weekend ;-)
 
Iemand in de buurt van Leiden die tegen vergoeding een Givi rek + plaat kan monteren op de XJ600? 😳 blijkt toch boven mijn sleutelervaring en kennis te liggen.. ik kan verplaatsen en zoals gezegd uiteraard tegen vergoeding.. graag PM indien optie 😇
 
Ik zit met een probleempje, donderdag wil ik de zwarte cross rijden op een diversion 600
Nu zijn alleen de rubbers helemaal verdroogd.
Is er iemand die mij het liefst vanavond nog aan een setje redelijke rubbers kan helpen?

Of zijn er andere oplossingen die het 3 dagen volhouden?
 
Ik zit met een probleempje, donderdag wil ik de zwarte cross rijden op een diversion 600
Nu zijn alleen de rubbers helemaal verdroogd.
Is er iemand die mij het liefst vanavond nog aan een setje redelijke rubbers kan helpen?

Of zijn er andere oplossingen die het 3 dagen volhouden?
Er zijn lui die overal ducttape voor gebruiken 😁
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben nu van plan om de achterbrug eraf te gaan halen, omdat er speling op de lagers zit. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Als de motor op de zijstandaard staat, en er is water gekomen in de buis van de achterbrug, dan kunnen de lagers wel eens gaan roesten.

Verstandig is als de boel los is een klein afwateringsgaatje te boren, op een taktische plek.
 
Ik zit met een probleempje, donderdag wil ik de zwarte cross rijden op een diversion 600
Nu zijn alleen de rubbers helemaal verdroogd.
Is er iemand die mij het liefst vanavond nog aan een setje redelijke rubbers kan helpen?

Of zijn er andere oplossingen die het 3 dagen volhouden?
Ik heb nog een setje van ali liggen
 
Heb de carburateurs nog maar eens in bad gedaan en alles na gedraaid.
Ondanks dat alles verdroogd is denk ik wel dat het voor 3 dagen goed gaat.

Bedankt voor het denken en aanbod Mr R.
 
Vandaag dacht ik mooi een paar beugels voor een topkoffer op te pikken voor m’n Diversion 600. Bij thuiskomt bleken ze alleen voor de 900 te zijn, past dus niet |(

Iemand belang bij een Givi rek voor topkoffer + zijkoffers voor de Diversion 900? Hoef er niet de hoofdprijs voor, als ik een eindje kom richting de goede beugels kopen ben ik al lang blij :+
 
Vandaag dacht ik mooi een paar beugels voor een topkoffer op te pikken voor m’n Diversion 600. Bij thuiskomt bleken ze alleen voor de 900 te zijn, past dus niet |(

Iemand belang bij een Givi rek voor topkoffer + zijkoffers voor de Diversion 900? Hoef er niet de hoofdprijs voor, als ik een eindje kom richting de goede beugels kopen ben ik al lang blij :+
Plaats eens een foto van het geheel.
 
Vandaag dacht ik mooi een paar beugels voor een topkoffer op te pikken voor m’n Diversion 600. Bij thuiskomt bleken ze alleen voor de 900 te zijn, past dus niet |(

Iemand belang bij een Givi rek voor topkoffer + zijkoffers voor de Diversion 900? Hoef er niet de hoofdprijs voor, als ik een eindje kom richting de goede beugels kopen ben ik al lang blij :+
Graag! Kun jij mij een privebericht sturen? Ik weet niet zo goed hoe dat werkt
 
Goedenmiddag,

ONlangs heb ik een XJ900S uit 1996 aangeschaft om te gebruiken voor woon-werk verkeer.

Na 2 weken gebruik, gaat de toerenteller vreemd doen.

Sporadisch slaat de toerenteller, tijdens het rijden, uit naar het rode zone en vervolgens naar 0 rpm. Kort erna geeft de toerenteller weer de correcte waardes aan. Dit gebeurde gisteravond meerdere malen. Moet ik dit gaan zoeken in een slechte stekker aansluiting?

Tevens moet ik nieuwe rubber schroefbusjes aanschaffen voor de bevestiging van het ruitje. (Zie foto)
Waar kan ik deze het beste bestellen?
Ik had 1 site gevonden, waar er 10 euro per schroefbusje werd gerekend.

B.v.d.
 

Bijlagen

  • 20230810_122738.jpg
    20230810_122738.jpg
    317,8 KB · Weergaven: 4
ik ben ook nog opzoek naar een topkoffer voor mijn div 900, als iemand wat weet graag.
Heb het via marktplaats gebporbeerd, maar wil nog niet echt lukken
 
Goedenmiddag,

ONlangs heb ik een XJ900S uit 1996 aangeschaft om te gebruiken voor woon-werk verkeer.

Na 2 weken gebruik, gaat de toerenteller vreemd doen.

Sporadisch slaat de toerenteller, tijdens het rijden, uit naar het rode zone en vervolgens naar 0 rpm. Kort erna geeft de toerenteller weer de correcte waardes aan. Dit gebeurde gisteravond meerdere malen. Moet ik dit gaan zoeken in een slechte stekker aansluiting?

Tevens moet ik nieuwe rubber schroefbusjes aanschaffen voor de bevestiging van het ruitje. (Zie foto)
Waar kan ik deze het beste bestellen?
Ik had 1 site gevonden, waar er 10 euro per schroefbusje werd gerekend.

B.v.d.
Deze heten wellnuts, kan je wel goedkoper vinden, of als je geduld heb via aliexpress bestellen.
 
idd bij alie zijn ze 20 voor 6 euro ofzo, uit welke regio kom je en hoeveel heb je nodig. Ik denk dat ik er nog wel een aantal heb
En uit welk boek komt die foto? Heb je die ook digitaal?
 
Goedenmiddag,

ONlangs heb ik een XJ900S uit 1996 aangeschaft om te gebruiken voor woon-werk verkeer.

Na 2 weken gebruik, gaat de toerenteller vreemd doen.

Sporadisch slaat de toerenteller, tijdens het rijden, uit naar het rode zone en vervolgens naar 0 rpm. Kort erna geeft de toerenteller weer de correcte waardes aan. Dit gebeurde gisteravond meerdere malen. Moet ik dit gaan zoeken in een slechte stekker aansluiting?

Tevens moet ik nieuwe rubber schroefbusjes aanschaffen voor de bevestiging van het ruitje. (Zie foto)
Waar kan ik deze het beste bestellen?
Ik had 1 site gevonden, waar er 10 euro per schroefbusje werd gerekend.

B.v.d.
Er is niks stuk Dit is een foutmelding. In de handleiding kan je opzoeken wat er mis is. Waarschijnlijk een sensor.
 
@stefanrs2 Bedankt, weer iets geleerd, wellnuts. Helaas moet ik gebruik maken van de motor i.v.m. een afsluiting van een tunnel. Hierdoor moet ik een heel stuk omrijden met een heleboel andere weggebruikers. Om nog een beetje vlot te kunnen verplaatsen (door de files te manoeuvreren)
maak ik gebruik van deze fiets.

@pmponer Ik kom uit de regio Hoekse Waard, net onder Rotterdam.
Ik had de foto gemaakt van en pagina uit het Haynes service & repair manual Yamaha XJ900S Diversion '94 to '01
 

Bijlagen

  • werkplaatsboek-haynes-yamaha-xj900s-diversion-94-01-motorxtreme-395-pi-yamaha-xj900s-diversion.jpg
    werkplaatsboek-haynes-yamaha-xj900s-diversion-94-01-motorxtreme-395-pi-yamaha-xj900s-diversion.jpg
    65 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan