Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dat kan ook. Geen probleem. Maar API GL-4 80W90 is meer dan prima en goed verkrijgbaar. Er is geen reden om er duurdere synthetische olie in te gooien. Gewoon elk jaar vervangen (kost je dan 3 euro aan olie) en de cardan overleeft de motor.
De reden dat ik synthetische olie overweeg is omdat de 80W90 in de winter te stroperig is en tijdens het rijden via de ontluchting naar buiten sijpelt op de achterband.. Daarom vraag ik mij af of 75W90 en 75W140 geen extra slijtage veroorzaken?Ik zou ook gewoon de voorgeschreven olie gebruiken. Om de 10 tot 15K verversen. Er gaat maar een klein beetje in, met een literfles doe je best lang mee en kost niet echt veel.
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen ik ben heel de winter doorgereden.... Ik ga deze week de carburateurs maar eens reinigen.Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over de carburatie van een XJ 600 S met 4BR carburateurs, uit '91 of '92.
De motor had 5 jaar stilgestaan. De tank is van binnen gereinigd (loden bukskogels en dan in de cementmixer), carburateurs zijn ultrasoon gereinigd, vlotters zijn afgesteld, elektrische benzine pomp gemonteerd, kleppen gesteld. De motor start, ondertussen na veel werk, redelijk goed, niet direct, maar wel de 3e keer. Loopt ook goed op de choke, maar die is slecht regelbaar. 4.000 tpm of bijna afslaan.
Het blok loopt echter voornamelijk op cilinder 2 en 3. De uitlaten van 1 en 4 blijven aanmerkelijk kouder. Niet op de weg getest, nog geschorst. Originele uitlaten zitten er nog op. Bij het opwarmen ploft de uitlaat van 1 en 4 ook regelmatig. Die van 2 en 3 niet. Warm loopt het blok erg rauw en onregelmatig. Uitlaten 1 en 4 blijven relatief koud. Bij gasgeven pakt het blok wel op en hang dan ook goed aan het gas. Alle 4 cilinders lijken dan mee te doen.
Iemand ervaring met dit probleem of suggesties?
Welk bouwjaar is het?Wat is zoiets zonder kenteken nog waard tegenwoordig? Vedere staat nu nog onbekend. Volgens mij zijn ze er in overvloed maar eventueel mensen interesse in het geheel of in onderdelen?
Kijk eens in op. Maar de verbinding van de uitlaatbochten met dempers wilt nog weleens rot zijn. Verder normale zaken remmen, balhoofd lager, ketting, en kijk met een lampje tussen de bochten naar het blok of deze geen olie sporen heeft, dit kan lekkage zijn.Eerste post hier :-) Ik heb sinds januari mijn motorrijbewijs en heb besloten dat mijn eerste motor een XJ600 gaat worden. Nog tips in het bijzonder waar op te letten? Ik heb geen technische kennis, dus ik ben al snel bang dat ik een slechte motor koop. Ik ben nu aan het kijken naar een 2001 model, rond de 50.000 km op de teller.
Alvast dank :-)
Het is 1 knop om stationair te regelen, met je hand tussen carb 2 en 3 zit een gekartelde "schroef".Volgens mij moet hij op bedrijfstemperatuur rond de 1200/1300 tpm draaien.
Als je het handboek checkt, bij het sychroon stellen van de carbs, kun je zien welke schroeven/draaiknoppen je moet hebben om ze af te stellen.
Top. Morgen maar eens ff checkenHet is 1 knop om stationair te regelen, met je hand tussen carb 2 en 3 zit een gekartelde "schroef".
Bekijk bijlage 1878528
Ik heb nog wel poten weet alleen niet zeker voor dubbele schijf. En anders zijn ze voor enkele.. hou er rekening mee dat je de kroonplaat ook moet vervangen maar die hen ik ook nog.Weet er iemand of je een diversion 600 met de 41mm voorvork binnenpoten (dubbele schijf aan de voorkant) eigenlijk om kan bouwen naar een enkele schijf (volgens mij de 38mm poten).
Dus incl de kroonplaat vervangen?
Dat 't rem technisch misschien iets minder wordt snap ik wel, maar kan nergens een betaalbare vork vinden voor een dubbele schijf..
Ik zou 'm zeker niet lager dan 2 toeren zettenMijn xj 600 draait als hij warm is constant tussen de 2 en 3000 toeren. Als hij net loopt dan net onder de 1000 toeren. Iemand enig idee hoe het toerental bij warme motor naar beneden te krijgen?
Groet,
Ik verwacht dat die hetzelfde is, enkel die 2 zwarte platen waar je poten door heen gaan zullen een andere diameter hebbenHet enige wat beperkend is, is de diameter van die pen van de kroonplaat die door t balhoofd gaat denk ik? Zal 'm vanavond eens uit elkaar halen en opmeten