Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Gister er achter gekomen dat mijn motor last heeft van de shimmy's. Stuur trilt enorm als ik het los laat, dat doe ik zelden daarom heb ik het niet eerder gemerkt vermoed ik.
Vanmiddag even uitgeprobeerd, maar hij blijft t rustig (div xj600). Heb voorop een Dunlop Streetsmart, misschien dat dat uitmaakt?
 
Dank voor de info, denk dat ik het weet. Eerst nog voor de zekerheid wiellagers controleren voor. Weet alleen niet of die een shimmy kunnen veroorzaken.
 
Voor de shimmy discussie: mijn Div 600 deed het ook meestal rond de 70. Nam geen extreme vormen aan, maar dan was er die shimmy. Banden waren Michelin Pilot Activ.

En ik spreek in verleden tijd omdat ik hem onlangs (14 juni) heb verkocht aan een kersverse motorrijder. In dit deel niet echt actief geweest helaas, druk met allerlei andere zaken geweest in 2018 en nu nog... Ga der wel missen, het was een fijne motor.
 
Ik vind het ook een fijne motor en ben er zeker blij mee, veel mee geleerd ook in beide rijden en sleutelen. Maar een shimmy met een voorband van nog geen 7000km oud, en nu weer m'n voorvorkkeering lek na anderhalf jaar zinkt de moed af en toe. Maar goed, met goede moed verder en weer repareren. Heb er ook zin in om eind van het jaar die begrenzer er uit te trekken.
 
Ik vind het ook een fijne motor en ben er zeker blij mee, veel mee geleerd ook in beide rijden en sleutelen. Maar een shimmy met een voorband van nog geen 7000km oud, en nu weer m'n voorvorkkeering lek na anderhalf jaar zinkt de moed af en toe. Maar goed, met goede moed verder en weer repareren. Heb er ook zin in om eind van het jaar die begrenzer er uit te trekken.

Tja....wat verwacht je van een "goedkope" motorfiets, alle waar naar zijn geld. Lekkende vorkkeerringen is gewoon onderhoud / slijtage punt...
 
Tja....wat verwacht je van een "goedkope" motorfiets, alle waar naar zijn geld. Lekkende vorkkeerringen is gewoon onderhoud / slijtage punt...
Jawel, dat snap ik. Maar had gehoopt op een langere levensspan dan 1,5jaar. Maar niet dus.
 
Iemand die zeker weet wat voor een olie in het cardan moet ?

10w30 vind ik via polo motorrad terwijl ik dacht 75w90
 
1406861
 
Uiteindelijk 75w90 gl4/5 erin gegooid en gelijk even 4 bougies vervangen.
Alleen nog remvloeistof doen en kijken dat het windscherm nog wat hoger kan en dan is die ver klaar 👌
 
Afgelopen weekend maar eens nieuwe knipperlichten op mijn Div gezet. Hij is een hele tijd geleden eens omgevallen (stilstaand). Daarbij beide knipperlichten aan de rechterkant beschadigd. Die van linksachter naar rechtsvoor gezet en voor achter had ik nog een setje goedkope led's liggen. Maar nu toch maar weer eens 4 dezelfde, ziet er veel beter uit!! Voor aangesloten als raw en dagrij verlichting (aangesloten op stadslicht) en achter als raw en extra remlichten.


 
Afgelopen weekend maar eens nieuwe knipperlichten op mijn Div gezet. Hij is een hele tijd geleden eens omgevallen (stilstaand). Daarbij beide knipperlichten aan de rechterkant beschadigd. Die van linksachter naar rechtsvoor gezet en voor achter had ik nog een setje goedkope led's liggen. Maar nu toch maar weer eens 4 dezelfde, ziet er veel beter uit!! Voor aangesloten als raw en dagrij verlichting (aangesloten op stadslicht) en achter als raw en extra remlichten.
Kijk aan dat ziet er tof uit! Ik heb die knaloranje originele kijk-mij-eens dikke knippers nog en ze storen me niet, maar dit is toch wel echt een stuk netter! :+ Ook een LED lamp in de koplamp gezet zo te zien? En heb je nu dus ook alarmlicht?
 
Afgelopen weekend maar eens nieuwe knipperlichten op mijn Div gezet. Hij is een hele tijd geleden eens omgevallen (stilstaand). Daarbij beide knipperlichten aan de rechterkant beschadigd. Die van linksachter naar rechtsvoor gezet en voor achter had ik nog een setje goedkope led's liggen. Maar nu toch maar weer eens 4 dezelfde, ziet er veel beter uit!! Voor aangesloten als raw en dagrij verlichting (aangesloten op stadslicht) en achter als raw en extra remlichten.


Ik heb deze.....

Afgelopen weekend maar eens nieuwe knipperlichten op mijn Div gezet. Hij is een hele tijd geleden eens omgevallen (stilstaand). Daarbij beide knipperlichten aan de rechterkant beschadigd. Die van linksachter naar rechtsvoor gezet en voor achter had ik nog een setje goedkope led's liggen. Maar nu toch maar weer eens 4 dezelfde, ziet er veel beter uit!! Voor aangesloten als raw en dagrij verlichting (aangesloten op stadslicht) en achter als raw en extra remlichten.




Ik heb deze;
 
Hallo,

Nieuw op dit forum maar al een heleboel gelezen. Heb 12 jaar een Div600 gehad. Sedert mei in het bezit van een 900.

Heb nu een probleempje met de elektriek. Als ik de motor start kan ik het knipperlicht naar links gewoon bedienen. Geef ik richting aan naar links dan zie ik een " dip" in de verlichting maar rechts werkt niet.. Links werkt daarna ook niet meer. Motor van contact, weer op contact en links werkt weer, rechts niet. Ik ben de kabelboom al langs gelopen en kwam een verrotte stekker tegen (vorige eigenaar gebruikte de fiets ook als pekelfiets). Dit probleem is verholpen en de knipperlichten werkten weer normaal. Echter na 1 ritje was de storing weer terug.

Om de kabelboom goed langs te lopen heb ik eigenlijk een kleurenschema van de bedrading nodig. Ik heb van dit grote topic al diverse doorgelezen maar ben hem niet tegen gekomen (wel van de 600).

Iemand die een kleuren schema heeft van de 900?
 
@magnamaniac : heb al diverse malen gezocht maar ik kan hem niet vinden. Er wordt wel ergens iets aangeboden maar dat is op een site die ik niet vertrouw.


Op deze site moet je een account maken waarbij je de eerste maand "gratis" hebt. In onder andere het programma RADAR is voor zulke sites gewaarschuwd omdat deze zich met oplichting bezig houden. Vandaar dat mijn hoop op dit forum is gevestigd....
 
@magnamaniac : heb al diverse malen gezocht maar ik kan hem niet vinden. Er wordt wel ergens iets aangeboden maar dat is op een site die ik niet vertrouw.


Op deze site moet je een account maken waarbij je de eerste maand "gratis" hebt. In onder andere het programma RADAR is voor zulke sites gewaarschuwd omdat deze zich met oplichting bezig houden. Vandaar dat mijn hoop op dit forum is gevestigd....


Check het hier eens....

 
Terug
Bovenaan Onderaan