Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De bedoeling is dat er halverwege volgend jaar een vfr800 komt (maar ben er nog niet helemaal over uit, vind een Vstrom1000 ook geweldig, maar aangezien ik af en toe ook graag het circuit op wil...). Als ik de Diversion dit jaar nog kan verkopen, dan komt er waarschijnlijk een cbr600
 
hallo
ik rijd sinds juli ook met een yamaha diversion 600, maar een naked
en ik moet zeggen.. ni leuk voor mijne nek; maar wel ne leuke moto om terug te beginnen.( ik had over 7 jaar een kawa gpz 500)
 
Hoi atlaske, welkom hier.
Inderdaad een div is een prachtige motor om terug mee te beginnen.
Ik zie dat je uit Belgie komt, de MFers aldaar hebben morgen een tour gepland.
Als je niets te doen hebt, kan je misschien nog mee. Zelf kan ik spijtig genoeg niet mee rijden. :]
 
ja ik heb het gelezen. maar ik zal ook niet kunnen meegaan.
maar als er nog ritten zijn in de toekomst zal ik het hier wel horen zeker..
:Y
 
Sinds twee weken heb ik ook een bordeaux rode diversion.
96'met 25000 wel 25 kw maarja :]

Zijn der trouwens nog hogere ruitjes?
130/140 schud je wel aardig heen en weer :P

foto komt nog iets met water en een laptop O-)
 
Laatst bewerkt:
Sinds twee weken heb ik ook een bordeaux rode diversion.
96'met 25000 wel 25 kw maarja :]

Zijn der trouwens nog hogere ruitjes?
130/140 schud je wel aardig heen en weer :P

foto komt nog iets met water en een laptop O-)

Gefeliciteerd! Ik ben ook slachtoffer van het licht rijbewijs (nog n paar maandjes). Setje is er binnen 15min uit te halen, mocht je dat willen.. ;)
Er zijn zeker hoge ruitjes te krijgen, kijk maar eens op Marktplaats of Ebay
 
Hoi Geerd,

Ook welkom hier natuurlijk.

Mijn bevindingen met een hoge ruit zijn niet zo goed.
Er was een hoge ruit bij toen ik mijn div kocht, en heb met de hoge ruit een tijdje gereden, en vond dit niet zo heel veel verschillend met het standaard ruitje. En persoonlijk vind ik ook dat de div mooier staat met een laag ruitje, maar dat is natuurlijk een kwestie van wat je leuker vind natuurlijk.
Vorige maand nog een paar dagen in Frankrijk gezeten (in Normandie :9~ ) en dit ook met het standaard ruitje.
He is natuurlijk wat je er van verwacht, maar het verschil was mijn inziens te klein (ik ben 1m86).
Dit zijn natuurlijk mijn bevindingen, en vinden alle andere diversion rijders dat ik ongelijk heb hé. :+
 
ik rijd nu zonder ruitje en da is echt ni houdbaar op lange stukken. je kan nooit eens het kot openzetten e.. gisteren gereden gelijk de wielrenners,zo met mijn hoofd tegen mijn tank,en zo haalde ik 150.
maar geen zicht natuurlijk en lang hou je da ook ni uit! :]
 
150 langere tijd op een d600? ... efkes ja, maar niet tot aan de cote d'azur hé.
Op een d900 met standaardruit is 150 prima te doen voor een paar uurkes. Bij lange snelwegritten plak ik de gleuf van men ruit dicht, dat scheelt in turbulentie op de helm.

Atlaske: ik zou al die macho's die wel es langdurig sneller dan 100 (!) rijden op een naked willen zien ... geen enkele! Kan ook niet, je nek houdt het niet.
dus is echt geen schande hoor om op je naked je te beperken tot -kzeg maar wat- 90 max ... Een klein deflectorke bovenop je tellers/koplamp kan wel een groot verschil maken ...

@ Geerd: kijk es na of je GEEN flapperende jas / mouwen / etc hebt ... Zeer nefast voor je stabiliteit as je wa sneller wil rijen ... Een nauwsluitenbd glad leren combi pak is nu eenmaal aerodynamischer dan een flapperwapper textiel jas, en je "zit stabiliteit" bij hogere snelheden is er dan ook naar ..
 
Laatst bewerkt:
hallo
ik rijd sinds juli ook met een yamaha diversion 600, maar een naked
en ik moet zeggen.. ni leuk voor mijne nek; maar wel ne leuke moto om terug te beginnen.( ik had over 7 jaar een kawa gpz 500)

Misschien een optie? Klein windschermpje monteren. Heb ik ook gedaan op de GS500 van mij vriendin, en het helpt best wel iets

full
 
Yep, wil je hem via de mail?

Edit: heb een link gevonden, ff rechtermuisknop, en doel opslaan als

KLIK

 
Laatst bewerkt:
Heey, ik heb een vraag?

Doen jullie de motor s'winters op een acculader zetten, halen jullie de accu dan eruit, want met de klemmen van een druppelaar kom je er moeilijk bij,
ik heb wel eens gehoord van iemand die bij halfords of zo een sigeratteaansteker
kocht en de plug hiervan op de accu aansloot, zo kon hij de druppelaar aansluiten.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
 
Doen jullie de motor s'winters op een acculader zetten, halen jullie de accu dan eruit, want met de klemmen van een druppelaar kom je er moeilijk bij,
ik heb wel eens gehoord van iemand die bij halfords of zo een sigeratteaansteker
kocht en de plug hiervan op de accu aansloot, zo kon hij de druppelaar aansluiten.

Acculader?
Ik ben doorrijder behalve die paar dagen per winter dat het ijzelt, en doe elke maand zowat 1000km. Das voldoende om de accu goed opgeladen te houden. Elke veertiendagen zet ik hem wel een nachtje op de druppelaar als voorzorg.

Sigaretteaansteker: 2 oogklemmen kopen, die via een kabel aan een stekker (vrouwtje) koppelen. Oogklemmen permanent op je div900 accu bevestigen. De stekker net boven het gat in de linkerhandgreep (deze die je moet vastpakken om je fiets op de middenbok te zetten) onder het zadel vastzetten met wat silicone. Zodanig dat je met je vingers doorheen het handgreepgat die stekker er kan uithalen zonder het zadel te moeten lossen. Stekkertje past presies op de plastiekribbel aan de binnekant boven het gat: altijd droog ook tijdens de felste regenbuien. Die stekker sluit je dan aan op je acculader. Een zekering tussen oogklemmen en stekker is handig ....
Aansluiten via sigarettaansteker in je kuip is ook goed, maar das wat meer werk ;)
 
Mijn div gaat in de winter ook aan de lader.
Die 2 oogklemmen zaten bij mijn lader toen ik hem kocht, heb ze alleen nog niet gemonteerd, maar met de beschrijving van Wullebolle ga ik binnenkort ff aan de gang!!
 
Even wat anders, ik kreeg net een mailtje van iemand die interesse had in mijn onderkuip. Hij vroeg of de kuip ook op een Div600 uit 1999 past (die van mij is uit 1992). Heeft iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Toen ik mijn motor een jaar geleden kocht had ik de mazzel dat er al een soort aansluitbus zat gemonteerd. Op mijn motor zat ie aan de rechterzijde onder de buddy in dat zwarte kapje.

Ik ben daarna via de dealer in contact gekomen met de vorige eigenaar en heb van hem de bijbehorende acculader gekocht en het is inderdaad heel erg handig om de motor af en toe aan de "stekker" te zetten met een soort sigarettenaanstekerplug.

Laatst heb ik een verhoogd ruitje gekocht en kan inmiddels zeggen dat het eigenlijk niet echt veel scheelt. Bij mij gaat het om een MRA vario toering ruitje en qua windgeruis en geluid maakt het niet veel uit in vergelijking met het originele ruitje. En het lijkt wel of de turbulentie rond mijn hoofd is toegenomen en het lijkt wel of de laagste stand van het "fliptop".

Het was trouwens nog een hele klus om dat ruitje te monteren. |(
De originele bouten van plastic waren na één keer los- en vastdraaien al bijna dol dus moest ik zoeken naar andere. Na veel zoekwerk heb ik een set lichtmetalen bouten gekocht bij motozoom.
Deze bleken net iets korter en daardoor veel moeilijker vast te krijgen. Vooral omdat ik als "resonantiedempers" stukjes fietsbinnenband wilde monteren. Uiteindelijk kreeg ik na veel duw- en trekwerk het geheel weer in elkaar en hoop ik maar dat het goed vast blijft zitten.

Ik ga morgen naar mijn werk op de motor en zal dan wel merken of het allemaal goed en resonatieloos vastzit en ik hoop dat een ander nog wat aan deze info heeft.

Groeten,

Paulus :]
 
Hai Paul, ik heb ook een MRA ruitje en ik heb daar toe besloten omdat ik, met het originele ruitje, enorme turbulentie rond mijn hoofd kreeg bij het rijden met duo.Ik kreeg bij snelheden, harder als 130km, mijn hoofd niet meer stil.Met het MRA ruitje is dat helemaal over en ik rij nu ook altijd met mijn vizier open, waarbij ik dan minder windruis heb als met vizier dicht(kan ook aan type helm liggen).
Moet eerlijk zeggen ik wil niet meer zonder, mijn lengte is 1.76m (ook niet onbelangrijk)

Gr Magnaatje :]
 
Atlaske: ik zou al die macho's die wel es langdurig sneller dan 100 (!) rijden op een naked willen zien ... geen enkele! Kan ook niet, je nek houdt het niet.
dus is echt geen schande hoor om op je naked je te beperken tot -kzeg maar wat- 90 max ... Een klein deflectorke bovenop je tellers/koplamp kan wel een groot verschil maken ...

Op m'n vespa rij ik dikwijls 95 en hou dat toch een 20 minuten vol elke dag :)
Ik hoop binnenkort ook op een naked 600 te rijden. Ben nog aan het twijfelen of ik er zo'n klein ruitje op wil. Voert dat dan niet alle wind recht op je helm?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan