Het grote Yamaha Diversion topic deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand of er verschil in zit met de zadels van de oudere en nieuwere modellen.
Ik rij zelf met een div uit '95 vind zelf het zadel iets te glad zeker als het vrouwtje achterop zit schuift ze snel naar voren met remmen.

Wou dus weten of de zadels van de nieuwere modellen dus met de ribbels minder glad zijn en of de zadels 1 op 1 over te zetten zijn.
 
Ik ben er weer bij :) Wellicht een idee om die link naar dat mooie 4-1 uitlaat systeem op ebay in de openingspost te zetten? Ik raak namelijk zulke dingen altijd kwijt op het moment dat ik het nodig heb :P
 
Ook weer aanwezig :+ Hallo Divvers, *O*

Vandaag nog heerlijk getourd, :] :+ (Kees) ben echt super tevreden over de Div 900S, :9 stuurt geweldig, hyperpro vering, echt een geweldige verbetering, duikt niet bij stevig remmen.
Rijdt toch totaal anders als mijn 600S, veel meer motor, trilt totaal niet, ondanks alle rubbers die ik bij de 600S tussen de kuipdelen heb gezet.
Echt een wereld fiets.
Ongemerkt rij ik vele malen harder dan toegestaan.
Vanavond bij het naderen van een strooiwagen, toch maar even het gas iets terug.
Mis wel mijn handvatverwarming, ijzige vingers van de kou.
En ook de verlichting laat te wensen over.
Morgenvroeg (straks) maar een ritje :] naar Osnabruck Louis om verse olie, filter etc., en handvatverwarming te gaan halen.
En op zoek naar een kofferset.



Jaap1976 Mis toch wel één glanzende spiegelende demper :Y, ziet er verder heel mooi uit.
 
Weet iemand of er verschil in zit met de zadels van de oudere en nieuwere modellen.
Ik rij zelf met een div uit '95 vind zelf het zadel iets te glad zeker als het vrouwtje achterop zit schuift ze snel naar voren met remmen.

Wou dus weten of de zadels van de nieuwere modellen dus met de ribbels minder glad zijn en of de zadels 1 op 1 over te zetten zijn.

Heb geprobeerd om het (ik noem het maar het geblokte) zadel van de Div 600 op mijn 92er te zetten pastte dus niet. Je kunt het zadel niet voldoende naar beneden drukken, grijpt daardoor niet achter de haak van het slot. Denk zelf dat met een kleine aanpassing,vulring o.i.d. dat probleem wel op te lossen is.
Hoe het met de 900 versie zit, geen idee, nog niet naar gekeken.
 
misschien een idee om het op met de linkjes eens een keer bij te werken.
aangezien een gedeelte ervan zoals de link naar stickers het niet meer doet.
:)
 
hallo,
ook terug van de partij.... :W
Gisteren nieuwe nummerplaat ontvangen en verzekering terug geactiveerd. Mijn Div 900 is dus officieel terug in het verkeer. Zo kan ik hem regelmatig eens "uitlaten", zodat hij in vorm blijft totdat we een nieuw baasje voor hem hebben gevonden :]

PS: staat nu in de vernieuwde versie van TKM
Motorshopper: Yamaha Diversion XJ900, Touring
 
@Remco
Mooi verzorgd nieuw topic met mooie (vertrouwde) openingsposts. :}
 
hallo,
ook terug van de partij.... :W
Gisteren nieuwe nummerplaat ontvangen en verzekering terug geactiveerd. Mijn Div 900 is dus officieel terug in het verkeer. Zo kan ik hem regelmatig eens "uitlaten", zodat hij in vorm blijft totdat we een nieuw baasje voor hem hebben gevonden :]

PS: staat nu in de vernieuwde versie van TKM
Motorshopper: Yamaha Diversion XJ900, Touring

Heb wel interesse in alleen je complete kofferset en corbinzadel.
 
** Ook meldt! **

Op verzoek enkele foto's van het 4-in-1 systeem
Je foto's doen het niet. Ik heb je post wel gelinkt vanuit OP2: Tips & trucs, onderhoud en onderdelen, dus met werkende foto's wordt dit vereeuwigd in het Diversion-topic.

Ik ben er weer bij :) Wellicht een idee om die link naar dat mooie 4-1 uitlaat systeem op ebay in de openingspost te zetten? Ik raak namelijk zulke dingen altijd kwijt op het moment dat ik het nodig heb :P
Done!

misschien een idee om het op met de linkjes eens een keer bij te werken.
aangezien een gedeelte ervan zoals de link naar stickers het niet meer doet.
:)
Ik doe stukje bij beetje :)
Het nadeel van die links is dat ik niet veel meer kan doen dan deleten, en iets nieuws toevoegen als het hier in het topic langskomt.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Kan iemand mij misschien vertellen of de tank van een diversion 900 ook op een 600 past?

Mvg, Theo
 
Beste mensen,

Kan iemand mij misschien vertellen of de tank van een diversion 900 ook op een 600 past?

Mvg, Theo

Helaas, ben ook op zoek naar een goede 600 tank, past niet.Tot nu alleen roestige tanks gevonden, of vol met deuken.
 
Je foto's doen het niet. Ik heb je post wel gelukt vanuit OP2: Tips & trucs, onderhoud en onderdelen, dus met werkende foto's wordt dit vereeuwigd in het Diversion-topic.

Hoe bedoel je? Ik zie ze namelijk wel gewoon en als ik de reacties lees zien anderen ze ook?

(nog beetje foto upload n00b)

PS RemcoNL goed bezig met de OP's en het bijhouden van de info
 
Laatst bewerkt:
MP76.......Present......

@Jaap, ziet er gelikt uit.
 
@peterzaph: het gewicht verplaatst zich inderdaad naar voren bij gebruik achterrem. Beide manieren van remmen bij normale omstandigheden zijn prima. Bij een noodstop blijf je echter van de achterrem af. Misschien heb je dit zo aangeleerd bij de theorie en praktijk, maar een VRO leert je heel iets anders dat veel logischer in mijn oren klinkt.
 
Ook present in deel 13! Morgen eindelijk eens tijd om de remmen van mn div weer eens te installeren na de schoonmaakbeurt. Wellicht zelfs een stukje rijden, als ze wil starten :)
 
Ik liep vandaag langs een 900 in Nijmegen.. (tegenover Broodje Horeca, zijstraat van de Burchtstraat) Ik kom daar regelmatig langs en word altijd een beetje verdrietig van de staat waarin die fiets verkeert.. Vol met roest, knippers liggen eraf, een rek zonder koffers, gaten in de seat, etc...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan