Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een nieuwe topkuip! ElBarto bedankt voor de tip!
De juiste kleur, het juiste model (ook al had de verkoper het over "div 900", het is gewoon de 4BR), en zonder scheuren. Wel zonder de "gaasjes" aan de onderkant, maar die zet ik wel over. En een grotere schuur-plek aan de rechterkant dan m'n eigen kuip had, plus een diepe kras aan de voorkant, dus misschien t.z.t. toch eens bijtippen. Maar voorlopig ben ik klaar met mijn zoektocht, in maart (na de gladheid...) gaat-ie er op.
En dan is m'n Div weer zo goed als toonbaar!

Vandaag na 2 maand ongv weer gereden 1 keer op de startknop en het divje liep! Schijnbaar had die er zin aan. Ook handvatverwarming is ideaal!

Wel 1 probleem met waarschijnlijk de gaskabel, die deed nogal vreemd op de laatste paar km morgen maar es naar kijken, miss moet er wel een nieuwe op....

Met een beetje geluk een paar druppels olie.

japarts heeft snel gereageerd mijn kleurcode is DVC1

nu kan mijn onderkuip straks mooi in kleur worden gespoten

bedankt voor de tip

Zit mij een beetje jaloers te maken.
Zit voorlopig nog 3 weken met voet in gips. Dus van mij mag alle sneeuw die er nog zou vallen deze winter er nu uitkomen
Wat heb je gedaan dan Ron??? Op wintersport geweest ? Sterkte met het gips pootje !!

Vanmorgen ook weer voor het eerst op de motor gegaan. Gisteren onder de afdekhoes gehaald en ik schrok me kapot... Flinke roestplekken op de einddempers. Stomstomstom, niet goed genoeg afgespoeld na het laatste ritje door de pekel (6 december).

Iemand tips over hoe ik dit toch enigszins kan wegpoetsen?

Al diep ingevreten of oppervlakkig

In het tweede geval chroompoets.

En in het vervolg het chroom inspuiten met WD40, lekker vet laagje erop leggen.

Laatst bewerkt:
Nou....ik zou voor wat anders kiezen, sinds ik dit heb bekeken:
http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm
Mooi testje Karin.
Maar ik heb het ook niet over bescherming tegen pekelrijden, daar is weinig tegen opgewassen.

foxtrotc schreef, na een tijd niet gereden te hebben de motor onder de hoes uit gehaald. En niet goed afgespoeld na rijden in pekel.

Ik bedoelde met mijn berichtje, UITERAARD goed afspoelen na een pekelrit. Daarna voor je hem buiten onder een hoes wegzet inspuiten met WD40. Natuurlijk helpt dat niet tegen pekelrijden, maar het geeft wel bescherming tegen weersinvloeden als je zo je motor stalt.

Laatst bewerkt:
Iemand wilde niet meer dan 1000 euro voor mn Div geven
Dus toen ik zei dat ik dat écht te weinig vond niet eens meer een 'dan niet' gehad: complete stilte

Iemand wilde niet meer dan 1000 euro voor mn Div geven
Dus toen ik zei dat ik dat écht te weinig vond niet eens meer een 'dan niet' gehad: complete stilte
Met stomheid geslagen
Verder nog geen interessante biedingen voor je Div gehad ???? Is toch een prachtige fiets !

Hoezo heeft een diversion geen bruut geluid?

Jaren geleden een tijdje een ruil yamaha gehad die ongeveer het zelfde geluid produceerde. Op weg naar m,n werk moets ik door een tunneltje heen, soms ging ik wel 6 keer naar m,n werk op een dag

Status
Niet open voor verdere reacties.