Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja supermooi dat achterlicht! Yamaha had divjes origineel zo moeten leveren.

Mijn vraag: wat voor spiegels heb jij er op zitten? Ziet er ook wel netjes uit!
 
Zo nu en dan komen hebben mensen complete carburateurs te koop.
Dan heb je gelijk de juiste sproeier bezettingen.
Ik denk trouwens dat er bij je huidige set wat kanalen verstopt zitten

Ik heb idd de complete sets gezien..vaak zien die er roestig uit ed..
Waarom denk je dat er kanalen verstopt zitten?
 
Op de eerste vraag over die afgebroken nippel heb ik geen antwoord bij de hand, maar bij het knijpen van een div.600 werden alleen de inlaatrubbers vervangen en verder geen modificaties aan de carburateurs.

Dat is in eerste instantie ook gebeurd. Alleen plofte de motor extreem..soms flinke knallen. daarom is er IETS aan de afstelling veranderd, maar wat is niet boven tafel te krijgen. Ik denk dat de naalden versteld zijn, zeker weten doe ik dit niet.
Vandaar mijn vraag of het zin heeft om evt. lang een revisie bedrijf te gaan om naar alles orgineel te gaan? of idd 2e hands carb. monteren en proberen.

En ik ben erg nieuwschierig hoe het nu gaat als ik hem zou wegbrengen om de afstelling te veranderen..

Eerst ff de kleppen voor elkaar.. de carb. repareren of vervangen.. even synchroonstellen en kijken hoe die dan loopt.
Iemand enig idee wat het nut is van vlotterniveau af te stellen??
 
Ja supermooi dat achterlicht! Yamaha had divjes origineel zo moeten leveren.

Mijn vraag: wat voor spiegels heb jij er op zitten? Ziet er ook wel netjes uit!


Komen van Louis, zitten 26 ledjes in voor de knippers.... ca. 19,95 per stuk. Zicht naar achter is iets minder dan origineel maar ze zien er een stuk beter uit.
 
Verschillende malen forte door heen gegooit. Vlottelbakje er net af(die van die nippel) 0,0 aan vuil in..
Voor de duidelijkheid motor orgineel gekocht beurt met kleppenstellen ed(goedlopend) gelijk op 25kw(slechtlopend) er mee terug gegaan(iets minder slecht lopend)
Inlaatrubbers vervangen en gesynchroon gezet (weer iets beter)
Nu dus kleppenstellen alles schoon weer even synchroon stellen en evt naar de afstelboer..nu is dat laatste mss in de verkeerde volgorde, maar volgens mij bijt dit ook niet. Ook krijgt de motor ondertussen een beurt (bougies, luchtfilter, brandstoffilter olie/oliefilter en andere dingen als remblokken achter nieuwe kettingset ed)
 
Ik ben ook blij dat Yamaha de Divjes niet origineel met zo'n achterlicht hebben uitgerust
 
Ik heb idd de complete sets gezien..vaak zien die er roestig uit ed..
Waarom denk je dat er kanalen verstopt zitten?


Volgens mij las ik dat hij zowel met als zonder de 25kw restrictie slecht loopt.

" Motor loopt niet mooi nu (op 25 kw al helemaal niet!)"

Vandaar mijn voorzichtige conclusie.
Maar ik zou zeker sproeier ,naaldhoogte weer op fabrieks afstelling zetten.

En vlotterhoogte is zeker van invloed op het mengsel.
Te hoog is een te rijk mengsel
 
Laatst bewerkt:
mooi achterlicht

hoe kom je daar nou weer aan..?

is dit van een ander motor type..???
en wat kost dat geintje nou..?
waar koop je die..?

ziet er wel cool uit
 
Laatst bewerkt:
mooi achterlicht

hoe kom je daar nou weer aan..?

is dit van een ander motor type..???
en wat kost dat geintje nou..?
waar koop je die..?

ziet er wel cool uit


Komt van een R6, een mededivver heeft de zijne ook al vervangen door een rood exemplaar, mij leek het wel leuk om door een "witte" te vervangen.

Kosten zijn ik dacht € 25 voor de lamp en voor de leds $ 8,95... en dan voor ca. € 5,-- een aluminium strip (1 meter) voor het maken van 3 beugeltjes en wat boutjes.
 

Voor de set liep ie goed..na de aanpassingen slecht..vandaar dat ik er een beetje vanuit ga dat het schoonig is...
Maar die fabrieksinstellingen wat zijn die:D
 
kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kom wat mijn kleurcode is, staat dat ergens op de motor?

 
kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kom wat mijn kleurcode is, staat dat ergens op de motor?

[afbeelding]
Niet in duidelijke letters, maar een dealer moet je kunnen helpen, want er zijn maar beperkte kleuren per jaar verkrijgbaar.

Een andere mogelijkheid: Bekijk eens OP5 en neem contact op (Japarts.nl).
 
Laatst bewerkt:
kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kom wat mijn kleurcode is, staat dat ergens op de motor[afbeelding]
Ja, dat kunnen de mensen bij Japarts je vertellen. Even een berichtje sturen met die vraag met vermelding van je Framenummer (staat op je kentekenbewijs) en ze geven je de exacte kleurcode door. Berichtje kun je sturen via hun website.
 
Vandaag proefrit gereden na installatie van nieuwe platen en veren. 200 KM gereden met duo en ik kan alleen concluderen dat het allemaal weet perfect werkt! Ik heb nog een aantal klussen op de planning staan:
Nieuwe ketting
Kleppen stellen en carbs syncen
Nieuwe banden (nieuwe 140 achterband ivm duo en bagage)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.