Ik heb in december de 4-1 besteld en gemonteerd. Prima prijs-kwaliteit verhouding!
Morgen krijg ik nieuwe koppelingsplaten van louis. Heb het idee dat de huidige versleten zijn. Als ik hard wil optrekken begint ie te slippen... Hopen dat het na de nieuwe platen verdwenen is.
Misschien een nieuwe pakking? Of heb je die ook al besteld?uiteraard heb ik ook de veren besteld. Buiten het badje olie, nog meer tips voor dit klusje?
Misschien een nieuwe pakking? Of heb je die ook al besteld?
Klopt, pakking was prima bij mij. Ik zou, als ik jou was, wel het druklagertje gelijk vervangen. Dat bleek bij mij ook nodig maar helaas kwam ik daarachter toen ik alles al weer in elkaar had zitten, kon het dus weer uit elkaar.Nee ga er vanuit dat deze heel blijft... Bij Bensi bleef hij immers ook heel
op een akelige manier hahahhaaBensi, hoe ben jij daarachter gekomen?
Ik zou het wel vervangen, maar goed dat is jouw keuze, maar pas dan heel goed op dat je de plaat met dezelfde kant weer op het lager monteerd omdat die waarschijnlijk ook bij jou echt niet vlak meer is.En als ik de oude druklager en plaat laat zitten, mits deze nog goed eruit zien, dan moet het ook goedkomen? Ik heb namelijk morgen gereserveerd voor deze klus en ben niet in de gelegenheid om de lager+plaat morgen te gaan halen.
Dat was ik inderdaad van plan maar bedankt voor het meedenkenKlopt, ik zag ook dat die site flink veranderd is.Stuur ze gewoon een mailtje met je vragen, nee heb je maar ja kun je (misschien) krijgen.
Als één van de gaskabels breekt kun je toch het handvat niet door de aanslag heen draaien ? En dat is volgens mij bij Mario het geval.Mario: De gashandel heeft TWEE kabels: een voor "open" en een voor "dicht". Ik gok dat er een gebroken is, bij de Div 600 zit de aansluiting onder de tank, boven de carburateurs. Even demonteren dus, en BEIDE kabels vervangen.
Dat speciaal tooltje is iets van yamaha en heb ik bij andere firma's nog niet gezien, maar mensen die het eerder gedaan hebben konden zich ook met twee schroevendraaiers redden.Ik heb een vraag over het stellen van de kleppen voor mijn div 600. Motor heeft nu 40.000km gelopen en wil graag de kleppenstellen, ik heb begrepen dat je de nokkenassen eruit kan halen of met een speciaal tooltje. Weet iemand welk stukje gereedschap ik hier voor nodig heb? Of evt. een linkje bij louis/motorzoom
Kun je online bij vele zaken vinden, bijvoorbeeld hier.Dat speciaal tooltje is iets van yamaha en heb ik bij andere firma's nog niet gezien, maar mensen die het eerder gedaan hebben konden zich ook met twee schroevendraaiers redden.
Als ik het goed begrijp dan is die shim te dik en heb je een dunnere nodig waarbij je wel kunt meten.Bensi en Speedy76 Bedankt voor de reacties :D
Met 2 schroevendraaiers heb ik ook aangedacht, maar aangezien ik carb.en luchtfilterhuis ed er niet af wil/wou halen heb ik alleen de deksel opgetild en deze zit dus nog in de weg. alle uitlaatkleppen waren goed(.25) 1 inlaatklep nog goed(.10 ging er makkelijk dor .15 net niet) 1 inlaat zelfs de .05 er niet door!! en 2 de .10 net niet/ 0.05 wel...
mss probeer ik het eerst nog met de schroevendraaiers..
Iemand een idee hoe te bepalen welke shim ik moet gebruiken voor de klep die ik niet eens kon meten?