Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

uiteraard heb ik ook de veren besteld. Buiten het badje olie, nog meer tips voor dit klusje?
 
Nee ga er vanuit dat deze heel blijft... Bij Bensi bleef hij immers ook heel
Klopt, pakking was prima bij mij. Ik zou, als ik jou was, wel het druklagertje gelijk vervangen. Dat bleek bij mij ook nodig maar helaas kwam ik daarachter toen ik alles al weer in elkaar had zitten, kon het dus weer uit elkaar.
Op onderstaande tekening is het nummer 17 en de plaat 18

 
Bensi, hoe ben jij daarachter gekomen?
op een akelige manier hahahhaa
Toen ik de motor startte na montage van de koppeling hoorde ik gelijk een akelig soort schurend metaal geluid. Ik schrok me echt rot.
En dat bleek toen de zaak weer uit elkaar was dus dat druklager te zijn, dat kleine lagertje en de plaat vervangen en het probleem was over

TIP: vervang zeker ook dat plaatje als je het lagertje vervangt. De oude plaat is namelijk niet vlak meer en ingelopen op het oude lager.
 
Laatst bewerkt:
En als ik de oude druklager en plaat laat zitten, mits deze nog goed eruit zien, dan moet het ook goedkomen? Ik heb namelijk morgen gereserveerd voor deze klus en ben niet in de gelegenheid om de lager+plaat morgen te gaan halen.
 
En als ik de oude druklager en plaat laat zitten, mits deze nog goed eruit zien, dan moet het ook goedkomen? Ik heb namelijk morgen gereserveerd voor deze klus en ben niet in de gelegenheid om de lager+plaat morgen te gaan halen.
Ik zou het wel vervangen, maar goed dat is jouw keuze, maar pas dan heel goed op dat je de plaat met dezelfde kant weer op het lager monteerd omdat die waarschijnlijk ook bij jou echt niet vlak meer is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

De gashandel van mijn diversion bj 1995 draait door, ik ben steeds het 0 punt kwijt. Vandaag kwam het zelfs zover dat ik helemaal geen gas kon geven.

Nu wil ik er morgen mee aan de slag maar heb geen flauw idee hoe en wat.

De bedrading van de handverwarming is gisteren ook gebroken doordat het handvat te ver doordraaide.

De metalen dop aan het einde krijg ik ook niet los.

Zit hier dus ernstig te balen.

Wie weet raad hoe dit allemaal op te lossen/repareren.

Alvast bedankt.

Groetjes uit rotterdam
 
Als ik moet gokken dan is het rubberen handvat losgeschoten van het draaigeval daaronder. Eraf halen, nieuwe lijm erop (neem wel de hittebestendige vanwege de verwarming) en plaats het rubber terug.
 
Ik denk eerder dat er iets in het gashendel / handvat zelf kapot of afgebroken is, als je het hebt over het 0 punt kwijt en bedrading gebroken door te ver doordraaien. Zul je toch de zaak fff helemaal los moeten halen, is moeilijk te zeggen zo.
 
Laatst bewerkt:
Mario: De gashandel heeft TWEE kabels: een voor "open" en een voor "dicht". Ik gok dat er een gebroken is, bij de Div 600 zit de aansluiting onder de tank, boven de carburateurs. Even demonteren dus, en BEIDE kabels vervangen.
 
Mario: De gashandel heeft TWEE kabels: een voor "open" en een voor "dicht". Ik gok dat er een gebroken is, bij de Div 600 zit de aansluiting onder de tank, boven de carburateurs. Even demonteren dus, en BEIDE kabels vervangen.
Als één van de gaskabels breekt kun je toch het handvat niet door de aanslag heen draaien ? En dat is volgens mij bij Mario het geval.
 
De bedrading van de handverwarming is gebroken.

met een beetje heen en weer bewegen (gas dicht en gas open) krijg ik het handvat weer op de juiste plek bij het zgn 0 punt en kan weer voorzichtig gas geven, zolang ik voorzichtig gas open en dicht doe lukt het rijden.

Moet je even vol gas geven om bijvoorbeeld in te halen of op te trekken draai ik de handel helemaal naar me toe.
je zou dus zeggen dat de gaskabels nog heel moeten zijn.

Het probleem is nog steeds dat ik dat handvat er niet af krijg, ik moet toch eerst dat metealen uiteinddopje eraf halen met de inbus erin? het handvat kan daar nooit overheen.

Wie kan er een stap voor stap demontage hier neerzetten?
Hoe moet ik beginnen en waar eindig het? waar moet ik op letten? hoe krijg ik die K*ler# dop los.
 
Staat dat niet gewoon in het WPHB (zie de startpost)? Het stuurgewicht moet in ieder geval los, kleine moeite met een dikke imbus.
Om mijn handvatverwarming te installeren heb ik enorm hard aan het oude rubber handvat getrokken, het viel me toen mee dat het gashandvat heelbleef, dus het kan heel wat hebben.
 
stuurgewichten kunnen goed vastzitten

mijn dealer kon hem laatst ook bijna niet loskrijgen

hij heeft er een staaf aan gelast en toen los gedraaid

er kwam toch een nieuw gewicht op dus dat was geen probleem
 
Ik heb een vraag over het stellen van de kleppen voor mijn div 600. Motor heeft nu 40.000km gelopen en wil graag de kleppenstellen, ik heb begrepen dat je de nokkenassen eruit kan halen of met een speciaal tooltje. Weet iemand welk stukje gereedschap ik hier voor nodig heb? Of evt. een linkje bij louis/motorzoom
 
Laatst bewerkt:
Dat speciaal tooltje is iets van yamaha en heb ik bij andere firma's nog niet gezien, maar mensen die het eerder gedaan hebben konden zich ook met twee schroevendraaiers redden.
 
Dat speciaal tooltje is iets van yamaha en heb ik bij andere firma's nog niet gezien, maar mensen die het eerder gedaan hebben konden zich ook met twee schroevendraaiers redden.
Kun je online bij vele zaken vinden, bijvoorbeeld hier.


Posse Valve Shim Tools
Voor de aanpassing van de klepspeling op twin cam modellen
Houdt klepveer emmer neer, zodat aanpassing van vulplaatjes kan worden verwijderd
Geconstrueerd van uitharden gelegeerd staal
Honda CB750 past (alle) 79-83, CB750SC 83, CB900C / F 90-82, CB1000C 83, CB1100F 83, CBX 79-82
Suzuki past op alle 4-takt modellen met shim-type klepstoters
Yamaha XJ600 past Seca2

$14,95

Of op E-Bay bij deze leverancier.

For adjusting valve clearance on twin-cam models
Holds valve spring bucket down so adjusting shims can be removed
Manufactured from hardened alloy steel
Same design as the OEM tool
Replaces Suzuki tool 09916-64510 and Yamaha tool YM-04125
Fits all Suzuki 4-stroke models with shim-type valve tappets
Fits all Yamaha XJ600 Seca II models

$14,99
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog belangstelling voor een oudje, Ik heb net een XJ600 uit 1990 opgelapt.
Deze mag voor weinig weg. Goed lopende motor:
Nieuwe koppeling, grote beurt, nieuwe accu, goed in de banden en remmen, nog een nette motor.
Belangstellende graag even PM.
 
Bensi en Speedy76 Bedankt voor de reacties :D
Met 2 schroevendraaiers heb ik ook aangedacht, maar aangezien ik carb.en luchtfilterhuis ed er niet af wil/wou halen heb ik alleen de deksel opgetild en deze zit dus nog in de weg. alle uitlaatkleppen waren goed(.25) 1 inlaatklep nog goed(.10 ging er makkelijk dor .15 net niet) 1 inlaat zelfs de .05 er niet door!! en 2 de .10 net niet/ 0.05 wel...
mss probeer ik het eerst nog met de schroevendraaiers..
Iemand een idee hoe te bepalen welke shim ik moet gebruiken voor de klep die ik niet eens kon meten?
 
Voor de klep die je niet kon meten ff er vanuitgaan dat die "0" of zelfs al iets 0.05 ingedrukt wordt.
Als je dus de shim berekend dat hij naar de maximale grootte gaat zit je waarschijnlijk redelijk goed.
Ik heb liever een iets te ruime klepspeling dan een te nauwe.
 
Als ik het goed begrijp dan is die shim te dik en heb je een dunnere nodig waarbij je wel kunt meten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.