Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mijn weten wel:

Aan de voorzijde aan het bestaande frame en aan de onderzijde (achteren), via een strip aan bestaande bevestigingspunten.

Bij een 900 werkt de bevestiging met klemmen op het frame. Goed in de verf zetten want ze zitten op plekken waar veel vuil en vocht komt.
 
Ben voorzichtig met proefritjes bij slecht licht, want officieel mag men met stadslicht niet rijden, dat wordt tegenwoordig alleen nog als parkeerlicht gebruikt.
nee, weet ik. maargoed, de agenten die me inhaalden op de snelweg nadat ik 'm gekocht had, met mist, mèt slechts stadslicht :') deden alleen maar :} *D *D :} toen ze me zagen rijden.. dus ik :o owh shit, straks zien ze m'n stadslicht :') maar ze reden gewoon door _O- :$

Reed de hele tijd achter Wolve aan en 't was rustig dus 't kon net, maar fijn was 't niet :P
 
Jessssss, morgenvroeg om 8 uur gaat de accu er weer in...
Dan tuf ik richting Nijmegen...
Ga het wagen op 2 wielen ipv het OV gebeuren.
Het heeft weer lang genoeg geduurd die sneeuw en gladheid.
 
Jessssss, morgenvroeg om 8 uur gaat de accu er weer in...
Dan tuf ik richting Nijmegen...
Ga het wagen op 2 wielen ipv het OV gebeuren.
Het heeft weer lang genoeg geduurd die sneeuw en gladheid.

bij mij kriebelt t ook weer behoorlijk. Van t weekend maar even de div van stal halen voor een paar ritjes!
Dat OV ben ik namelijk ook weer aardig zat, het missen van aansluitingen en met 1000 man op het balkon van de trein staan maakt me niet vrolijker in de ochtend :N
 
de wegen hier zijn prima te doen, alleen eenmaal in Groesbeek kom ik de weg niet af: kan niet parkeren :') !
 
Hallo Diversion rijders :W

De inschrijving voor de KiKa sponsor rit is gestart, je kunt je dus nu inschrijven op de website van de sponsor rit

Ik heb me ook al ingeschreven, ja ja .... ook de mensen van de organisatie moeten zich inschrijven en betalen, daar gaat het tenslotte allemaal om;

Voor de deelnemers een mooie dag
Voor KiKa een mooi bedrag


Ik hoop velen van jullie te zien op de 5e juni :Y

Wou het net gaan posten :]
 
Het ergste zijn de binnenwegen nog tot je op een hoofdweg bent.
Je moet daar nog goed uitkijken voor gladheid.
Alleen dat winterbanden gedoe in DLD daar baal ik van..
Heb een nieuwe achterband erop...(70 km ingereden) maar goed zolang je geen ongeluk maakt etc.
 
Even een vraagje aan de 900 rijders.

Wat vinden jullie van een km stand van 159000 :?

Hou oud wordt zo'n blok gemiddeld? Van een BMW R1100RT zeggen ze dat ie bij zo'n stand net ingelopen is :P


Ben nog steeds op zoek naar een 900, en voor 1200 € is dit wel een potentiële optie.
Van de 3 foto's die er bij stonden kon ik alleen maar afleiden dat ie goed gepoetst was, maar voor de rest niet.

Stond wel bij de dat de uitlaatdempers net vernieuwd zijn.

Het is een div met volledig kuip trouwens
 
Met 159.000 kom je ze niet veel tegen. Maar er is ook een exemplaar dat volgens mij de 400.000 al heeft gepasseerd.

Ben wel benieuwd naar de staat van de cardan. Vraag naar het uitgevoerde onderhoud van de motor. Als alle beurtjes en werkzaamheden netjes zijn gedaan lijkt het me geen slechte koop :)
 
Wat vinden jullie van een km stand van 159000 :?
Netjes :)
Maar of ik hem zou kopen is een ander verhaal.... Aan de andere kant: als-ie al 159.000 km goed loopt, waarom zou daar niet nog 20.000 bij kunnen zonder al te veel problemen?
Let op vreemde geluiden, ik reed ooit op een Div600 met 94000, waar hele rare geluiden uit het blok kwamen!
Bij twijfel, niet kopen :)
 
Even een vraagje aan de 900 rijders.

Wat vinden jullie van een km stand van 159000 :?

Hou oud wordt zo'n blok gemiddeld? Van een BMW R1100RT zeggen ze dat ie bij zo'n stand net ingelopen is :P


Ben nog steeds op zoek naar een 900, en voor 1200 € is dit wel een potentiële optie.
Van de 3 foto's die er bij stonden kon ik alleen maar afleiden dat ie goed gepoetst was, maar voor de rest niet.

Stond wel bij de dat de uitlaatdempers net vernieuwd zijn.

Het is een div met volledig kuip trouwens
ik heb die van mij te koop staan!
met net 100.000, wellicht kunnen we tot een deal komen? :9
 
Met 159.000 kom je ze niet veel tegen. Maar er is ook een exemplaar dat volgens mij de 400.000 al heeft gepasseerd.

Ben wel benieuwd naar de staat van de cardan. Vraag naar het uitgevoerde onderhoud van de motor. Als alle beurtjes en werkzaamheden netjes zijn gedaan lijkt het me geen slechte koop :)

Is een cardan bij 150K niet een keer aan vervanging toe?
 
Allemaal de beste wensen, en veel en veilige km voor 2011. :]
Ik ben blij dat de sneeuw weer weg is,kunnen we weer op de motor naar het werk.
Heb in de week van kerst naar Nieuwjaar de div 900 eens een goede beurt gegeven,olie, oliefilter,luchtfilter,bougies en balhoofdlagers vernieuwt.
En nieuwe banden, de keus is op de Michelin pilot road 2 gevallen,voelen goed aan.
De kleppen stellen, om de hoeveel km wordt dat meestal gedaan?
Dat doe ik zelf niet dus daar moet ik voor naar de motorzaak,ze zijn bij de 57000 km gesteld,de teller staat nu op 84000 km.
 
Allemaal de beste wensen, en veel en veilige km voor 2011. :]
Ik ben blij dat de sneeuw weer weg is,kunnen we weer op de motor naar het werk.
Heb in de week van kerst naar Nieuwjaar de div 900 eens een goede beurt gegeven,olie, oliefilter,luchtfilter,bougies en balhoofdlagers vernieuwt.
En nieuwe banden, de keus is op de Michelin pilot road 2 gevallen,voelen goed aan.
De kleppen stellen, om de hoeveel km wordt dat meestal gedaan?
Dat doe ik zelf niet dus daar moet ik voor naar de motorzaak,ze zijn bij de 57000 km gesteld,de teller staat nu op 84000 km.
Volgens het gebruikershandboek iedere 24.000 km of 24 maanden. ;) - 8-) - :]
 
ik heb die van mij te koop staan!
met net 100.000, wellicht kunnen we tot een deal komen? :9

Ligt er aan wat je vraagprijs is :P

Zoals je ziet kijk ik voornamelijk naar de wat lager geprijsde div'jes :')
 
rond de 1750, maar een tegenbod mag altijd!
 
Even een vraagje aan de 900 rijders.

Wat vinden jullie van een km stand van 159000 :?

Hou oud wordt zo'n blok gemiddeld? Van een BMW R1100RT zeggen ze dat ie bij zo'n stand net ingelopen is :P


Ben nog steeds op zoek naar een 900, en voor 1200 € is dit wel een potentiële optie.
Van de 3 foto's die er bij stonden kon ik alleen maar afleiden dat ie goed gepoetst was, maar voor de rest niet.

Stond wel bij de dat de uitlaatdempers net vernieuwd zijn.

Het is een div met volledig kuip trouwens

Bij een km stand van 160K moet de prijs er natuurlijk wel naar zijn. En het is natuurlijk een beetje hoe handig je zelf bent.

Motorisch gezien blijft zoiets een gok. Je kan natuurlijk luisteren of 'ie goed loopt en even kijken hoe de bougies er uit zien. Maar veel meer kan je niet doen.

De rest is natuurlijk allemaal te bekijken. Heeft het achterwiel geen spelling? Hoe dik zijn de remschijven. Lekken de voorpoten niet. Wat is de staat van de uitlaten e.d. Veel pijn punten zijn vaak goedkoop zelf op te lossen.

Een hoge km stand hoeft bij een Div niet altijd een probleem te zijn.
 
Bij een km stand van 160K moet de prijs er natuurlijk wel naar zijn. En het is natuurlijk een beetje hoe handig je zelf bent.

Motorisch gezien blijft zoiets een gok. Je kan natuurlijk luisteren of 'ie goed loopt en even kijken hoe de bougies er uit zien. Maar veel meer kan je niet doen.

De rest is natuurlijk allemaal te bekijken. Heeft het achterwiel geen spelling? Hoe dik zijn de remschijven. Lekken de voorpoten niet. Wat is de staat van de uitlaten e.d. Veel pijn punten zijn vaak goedkoop zelf op te lossen.

Een hoge km stand hoeft bij een Div niet altijd een probleem te zijn.


Dan ga ik toch maar eens kijken. Misschien kan er nog wat van de prijs af, je weet nooit :)
 
@nick: let dan ook op de cardan... motor in 1e versnelling en vrije slag van het achterwiel controleren. Vast wel iemand hier die je kan vertellen wat nog acceptabel is.
 
@nick: let dan ook op de cardan... motor in 1e versnelling en vrije slag van het achterwiel controleren. Vast wel iemand hier die je kan vertellen wat nog acceptabel is.

Wat bedoel je met de vrije slag? Aangrijppunt van de koppeling?
of zijwaartse beweging op de achteras?
 
de cardan van mijn Div is nog helemaal in orde 8-) O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan