Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.


Maar dan wel met een verwarmd pak en de accu onder de arm, want anders denk ik dat het niets oplost. - -
 
P.S. Alhoewel ik persoonlijk slechte ervaringen heb met bestellingen in Azië.
Ik heb veel en voornamelijk goede ervaringen met bestellingen daarvandaan.

Waar ik echter wel voor wil waarschuwen is dat er ook veel SLECHTE kwaliteit tussen zit, bijvoorbeeld 8 euro laptop-adapters die zwaar overbelast zijn, loeiheet worden, op het punt van doorbranden staan, en een straling uitzenden waar je u tegen zegt!
Om bij dit relais te blijven: voor LED's lijkt-ie me prima, als je er 20A mee wilt schakelen (lees: normale knipperlichten met hoge startstroom) zou ik heel erg oppassen, het zou zomaar kunnen dat-ie daar niet tegen bestand is.
 
Ik doe wel meer in motorpak. OK, motorjas voornamelijk. Maar het zit gewoon lekker en is waterdicht. En goretex-motorlaarzen zijn nu met deze sneeuw ook wel fijn. Aangezien mijn dagelijkse schoenen dun suède zijn met leren zolen.
 
Ik ook, maar uitsluitend als ik op de motor van huis ga. Dan ga ik niet een extra jas meenemen.
Motorlaarzen heb ik nog steeds niet, wel cat. B-C bergschoenen uit 1 stuk leer, zwaar en degelijk. Doet het ook in de sneeuw prima, bij voorkeur met gamaschen

Stiekem hoop ik toch zeer binnenkort weer te kunnen rijden, OV trek ik echt niet! En koekblik zit er nog even niet in... En liever 4 uur file dan 4 uur OV!
 
Wij allemaal denk ik. Niet kunnen rijden is echt geen porum. Ben gelukkig in de positie dat ik de motor kan laten staan. Als ik nog altijd Breda-Arnhem had moeten doen hadden we waarschijnlijk dezelfde oorlogswonden op de fiets zitten
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb dit jaar een Diversion XJ6 F van 2010 gekocht. Ik zou hier graag een volledige uitlaat onder monteren (bv. de LeoVince) Heeft hier iemand ervaring mee, ik ben niet echt een proffesionele mekanieker en vroeg mij af of dit makkelijk zelf te doen valt... Alvast bedankt !!!
 

Er zit hier niet zoveel kennis van de nieuwe XJ6. Maar een uitlaat monteren is meestal niet zo heel erg moeilijk.

Maar de XJ6 is ontworpen zonder uitlaat. Dan kan deze ook niet roesten of beschadigen bij het omvallen. Waarom zou je het doen?
 
Zoals gezegd is hier weinig know how over de xj6, maar probeer eens het volgende topic:

Yamaha XJ6 Naked

Succes. - -
 
Zo te zien is dat een kwestie van de onderkapjes eraf schroeven en dan de buizen en alles losschroeven lijkt mij
 
Laatst bewerkt:
Er zit hier niet zoveel kennis van de nieuwe XJ6. Maar een uitlaat monteren is meestal niet zo heel erg moeilijk.

Maar de XJ6 is ontworpen zonder uitlaat. Dan kan deze ook niet roesten of beschadigen bij het omvallen. Waarom zou je het doen?

Voor het geluid.... ben zeer tevreden over de motor maar de sound laat toch veel te wensen over....
 
collector afgebroken juist aan één uitlaat verdekkeme
uitlaat gedemonteerd en stuk dat er inzat van de collector verwijderd
niks aan te lassen was afgebrokken juist gelijk met de uitlaat
wa nu?
nieuwe collector opzetten?
andere mogelijkheid?stukje buis?
gelukkig is't nu geen weer om te rijden *
 
Laatst bewerkt:
Wazig verhaal, heb je geen foto('s)

Wat ik denk begrepen te hebben is niet de collector afgebroken, maar een stukje uitlaat dat hierin geschoven was en dat moet volgens mij met een stukje buis te repareren zijn.
 
Klinkt alsof je een nieuwe collector moet kopen. Koop een RVS ding en je zorgen zijn verdwenen.
 
Vanmorgen lekker

Divje heeft ruim 2 weken stil gestaan volgens mij, maar startte gelijk

En nog steeds op de oude accu
 
Alleen liggen de schijven nog op een bepaalde volgorde?
Ik had ze er ooit uitgehaald, NIET geschuurd, wel schoongemaakt, volgorde vergeten, teruggezet (na onderdompelen in de olie), met als resultaat GIGANTSICHE "klappen" de eerste paar keer schakelen. Daarna werd het weer minder gelukkig. Als de schijf zit ondergedompeld in olie plakt-ie heel goed, en de koppeling inknijpen zorgt wel voor ruimte, maar dan (door het bijvulgat naar binnen kijken) komt er slechts ruimte bij 1 plaat. De rest heeft welliswaar geen druk meer, maar zit nog steeds tegen elkaar.
Ik zou dus zeker op de volgorde letten, het kan zeker geen kwaad
 
koppeling schoonmaken? als je koppeling klapt ligt dat toch aan het ingeslagen huis?>
 
Vanuit de Achterhoek wil ik iedereen hier een heel fijne jaarwisseling wensen, en natuurlijk een fantastisch mooi maar vooral gezond 2011.
Hopelijk wordt het een prachtig motor jaar met heel veel mooie veilige kilometers en leuke tochten.



Tot volgend jaar !!!
 
Ik wens iedereen een mooi feest toe vannacht!
Daarnaast wens ik iedereen uiteraard ook veel mooie motorkilometers toe.

Groet,
Robert-Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.