Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hartstikke leuk toch
Hier is een linkje naar You-Tube, kun je het full-screen bekijken

 
Laatst bewerkt:
Wel grappig, dat gestuntel te zien. Paar maanden terug reed ik ook zo. Ben toch blij dat ik nu met papiertje en ervaring en bijna zonder gestuntel kan rijden.

Mijn instructeur heeft met mijn telefoon dit filmpje gemaakt destijds. Op een Yamaha XJ6N uit 2010 ja.
 
Leuke lesmotor hoor
 
Toen ik er met de eerste les voor het eerst op ging zitten stond er 32km op de teller.
Met de tweede les een week later stond die op ±1000km en was ik de eerste die 'm op de grond legde.
 


Ja dat was ik... ik heb nu mij lamp helemaal naar beneden gedraaid en ik laat het maar zo, sorry...als ik je weer tegenkom

De licht opbrengst en voorrang bij rotondes bevalt me beter dan de enkeling die seint. Het is niet anders, na die kloothommel heb ik hem al veel lager gedraaid.

Kan het mss zijn dat de bixenon zo'n metalen kap over de lamp heen heeft? Volgens mij heeft een "enkele" xenon dit niet, of heeft ie het ook?
 

Zoekfunctie: "bermbundel afplakken"
Been there, done that
 
Leuke lesmotor Oxi!
Wel lullig dat je de 1e bent die m neerlegde.. Maarja, iemand moet de 1e zijn toch
Vind t wel grappig om t filmpje terug te zien, heb ik nog wat herinneringsmateriaal

Mr. R., misschien toch nog wat aan doen? Meer als in wat gij niet wilt dat u geschiedt... Ik irriteer me altijd helemaal dood aan de verblindende lichten. Misschien zoals Blarp zegt, kijken of het de bermbundel is?
Of kijken of je eventueel een ander glas voor je lamp kunt doen?
 


...en ga bij jezelf (toch) te raden hoe intensief je je achterrem bij normaal remmen gebruikt.
Het kan zomaar in je rijstijl slijten om 'm te veel /zwaar te gebruiken.

Het is wel goedkoper meer met achter remmen toch? Remblokjes goedkoper maar ook de remschijf

Enja gewoon wat vaker laten uitrollen dan hard remmem scheelt ook een boel
 

Nog even onder de aandacht brengen.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een voorvorkkeerring van z'n div 600?
 
Het is wel goedkoper meer met achter remmen toch? Remblokjes goedkoper maar ook de remschijf

Enja gewoon wat vaker laten uitrollen dan hard remmem scheelt ook een boel

Nee, want je zet geen druk op het achterwiel zoals bij het voorwiel tijdens een remactie. Je verbruikt op veel meer remblokken op deze manier. Duurder of goedkoper is een kwestie van rekensommetje.
 
Nog even onder de aandacht brengen.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een voorvorkkeerring van z'n div 600?


Niet speciaal met een div voorvork.
Wel van de diverse crossmotoren.
Het is niet zo'n lastig karwei.
Voorwiel er uit, spatbord los, poot bij kroonplaten loshalen.(eerst de dop ff losmaken)
Dan enkele poot uit de kroonplaat halen.
De dop er af, veer en olie eruit.
Als je mazzel heb kan je met een stel parkers oude keerring eruit krijgen.
Lukt dat niet dan moet de binnenpoot eruit.
Die zit vast met een schroef aan de onderzijde van de poot.
Het meest lastige is dat de demper aan de binnenzijde meestal meedraaid.
Als je weet welke maat dat is kan je soms een bout lassen op een stuk pijp o.i.d die je als een stuk gereedschap gebruik om de demper tegen te houden.

Binnenpoot controleren op beschadigingen, nieuwe keerring met de oude er voorzichtig weer in tikken.
Binnenpoot weer in buitenpoot monteren (als je ze dus uit elkaar hebt moeten halen)
En dan Poot weer monteren in kroonplaten.
Veer er in, de juiste hoeveelheid olie er in.
Dop er op en alles weer monteren.

Dat was het in een notedop.
ik weet het dat het kort door de bocht is, maar veel dingen zijn al vanzelfsprekend.

Suc6 Ron
 
Nog even onder de aandacht brengen.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een voorvorkkeerring van z'n div 600?
Ik nog niet, maar het verhaal van Ronk maakt al een hoop duidelijk lijkt me, en hier is een link naar een zelfde soort verhaal, ook NIET bij een Div, dat staat in het grote How-To topic.
 
Jaja, ik ben nu officieel eigenaar van mijn tweede Yamaha, een goudkleurige, wel 25 kleppen, en een prachtig geluid! Type YAS-275
Grapje Moet toch wat te doen hebben nu mijn trouwe Diversionnetje in winterslaap is gegaan... ik mis m nu al...
 
Jaja, ik ben nu officieel eigenaar van mijn tweede Yamaha, een goudkleurige, wel 25 kleppen, en een prachtig geluid! Type YAS-275
Grapje Moet toch wat te doen hebben nu mijn trouwe Diversionnetje in winterslaap is gegaan... ik mis m nu al...
MOOI ........... Laat eens wat horen
 
Geen angst, ik denk niet dat ze tegelijkertijd zal zingen.
Nou nee, niet tegelijkertijd, maar ach, wie weet is ze wel een verborgen talent a la Candy Dulfer, Sax en zang
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik ook nog een Yamaha die ik iedere dag wel hoor.
En ik kan nog meezingen ook.(niet mooi wel hard )
Straks ontstaat er nog een Diversion bandje hier

 
Laatst bewerkt:
Volgens mij had ze geen idee wat haar te wachten stond toen ze hier voor het eerst postte.
 
Whahaha, wat een creativiteit Hij is nu bij de reparateur, de kleppen moeten gesteld worden, maar een bandje lijkt me leuk
 
Whahaha, wat een creativiteit Hij is nu bij de reparateur, de kleppen moeten gesteld worden, maar een bandje lijkt me leuk

Met een bandje dan maar.


Maar zonder gein, dit vind ik echt een van de mooiste instrumenten die er zijn!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.