Nog even onder de aandacht brengen.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een voorvorkkeerring van z'n div 600?
Niet speciaal met een div voorvork.
Wel van de diverse crossmotoren.
Het is niet zo'n lastig karwei.
Voorwiel er uit, spatbord los, poot bij kroonplaten loshalen.(eerst de dop ff losmaken)
Dan enkele poot uit de kroonplaat halen.
De dop er af, veer en olie eruit.
Als je mazzel heb kan je met een stel parkers oude keerring eruit krijgen.
Lukt dat niet dan moet de binnenpoot eruit.
Die zit vast met een schroef aan de onderzijde van de poot.
Het meest lastige is dat de demper aan de binnenzijde meestal meedraaid.
Als je weet welke maat dat is kan je soms een bout lassen op een stuk pijp o.i.d die je als een stuk gereedschap gebruik om de demper tegen te houden.
Binnenpoot controleren op beschadigingen, nieuwe keerring met de oude er voorzichtig weer in tikken.
Binnenpoot weer in buitenpoot monteren (als je ze dus uit elkaar hebt moeten halen)
En dan Poot weer monteren in kroonplaten.
Veer er in, de juiste hoeveelheid olie er in.
Dop er op en alles weer monteren.
Dat was het in een notedop.
ik weet het dat het kort door de bocht is, maar veel dingen zijn al vanzelfsprekend.
Suc6 Ron