het grote yamaha diversion topic(deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uitstekend weer, was weer genieten, Daarna doorgereden naar Hakman om mijn nieuwe divi900 stuur erop te zetten.
 
Nou dit is hem dan, hebben jullie waarschijnlijk al eerder gezien! ;)

full
 
haha :) !helaas pindakaas he...
Ben wel ff bezig geweest met poetsen, maar het resultaat mocht er ook zijn.
misc

Toen nog ff een leuk plekje uitgezocht voor de foto, kheb er nog een stuk of 15 *D
 
Iemand nog tips om lamgedraaide schroeven te verwijderen? Anders dan uitboren....

Schroef waarme rechter zijpaneel vast zit is behoorlijk kapot gedraaid en zit ook behoorlijk strak vast :( Kan dat stuk plastic nu dus niet verwijderen '(
 
Iemand nog tips om lamgedraaide schroeven te verwijderen? Anders dan uitboren....

Schroef waarme rechter zijpaneel vast zit is behoorlijk kapot gedraaid en zit ook behoorlijk strak vast :( Kan dat stuk plastic nu dus niet verwijderen '(

Je bedoeld je voorkuip en dan je rechterkant ? Misschien is de moer losgegaan en moet je die tegenhouden ? Bij mij zit zo'n moer in rubber en zit dat niet al te stevig vast, dus dat draait mee als je hem wilt loshalen.
 
Vorige week woensdag heb ik mijn XJ600S ingeruild voor een XJ900S (1997, 35000 km, donkerrood, met twee grote Krauser koffers erop) *D

En hij rijdt heerlijk! Da's wel even een verschil met de 600 zeg; niet qua moeilijkheid (hij rijdt heel gemakkelijk), maar wel qua trekkracht *D *D *D

Duitse snelweg met 160-170 km/u kruissnelheid is prima te doen, en bij een verbuik van ca. 1:15 vind ik dat ook heel netjes.
 
Vorige week woensdag heb ik mijn XJ600S ingeruild voor een XJ900S (1997, 35000 km, donkerrood, met twee grote Krauser koffers erop) *D

En hij rijdt heerlijk! Da's wel even een verschil met de 600 zeg; niet qua moeilijkheid (hij rijdt heel gemakkelijk), maar wel qua trekkracht *D *D *D

Duitse snelweg met 160-170 km/u kruissnelheid is prima te doen, en bij een verbuik van ca. 1:15 vind ik dat ook heel netjes.
Gefeliciteerd ermee! Piccie?

En pas je ondertitel ff aan ;)
 
Je bedoeld je voorkuip en dan je rechterkant ? Misschien is de moer losgegaan en moet je die tegenhouden ? Bij mij zit zo'n moer in rubber en zit dat niet al te stevig vast, dus dat draait mee als je hem wilt loshalen.
Nee, het gaat om het stuk kuip aan de zijkant van de motor. Onder de buddy zit in het midden een schroef. De kop van die schroef is bij mij nogal kapotgedraaid. Is nu meer een groot gat dan een kruis '(
 
Laatst bewerkt:
Vorige week woensdag heb ik mijn XJ600S ingeruild voor een XJ900S (1997, 35000 km, donkerrood, met twee grote Krauser koffers erop) *D

En hij rijdt heerlijk! Da's wel even een verschil met de 600 zeg; niet qua moeilijkheid (hij rijdt heel gemakkelijk), maar wel qua trekkracht *D *D *D

Duitse snelweg met 160-170 km/u kruissnelheid is prima te doen, en bij een verbuik van ca. 1:15 vind ik dat ook heel netjes.


De betere fiets. Originele (Yamaha) Krausers? Mooier dan dat Givi spul dat ik erop heb. Idd, plaatjes gevraagd.
 
Nee, het gaat om het stuk kuip aan de zijkant van de motor. Onder de buddy zit in het midden een schroef. De kop van die schroef is bij mij nogal kapotgedraaid. Is nu meer een groot gat dan een kruis '(

Die kruiskopbouten zijn diepe ellende. Zachter metaal konden ze écht niet vinden. Mijn oplossing: de dikste maat kruisschroevedraaier, ook met dikke handgreep. Schroevedraaier op de kruiskop, klap erop met de hamer en losdraaien. Stevige handen gevraagd. Daarna meteen vervangen door inbussen o.i.d.
 
Zal morgen ofzo maar es langs de plaatselijke ijzerboer gaan voor een voorraad bouten, moeren, schroeven en nog wat van die zooi. Kan je immers nooit genoeg van hebben. Zeker niet als je ze onderweg verliest :X
 
Kijk we hebben er een nieuw lid bij. Hoewel geen Divi, wel een master toerder. Bij deze ook een MF stickertie erbij!!! Hij ragt op een Honda VFR750

full


Vanavond nog ff mijn givi wingrack eraf gehaald, lijkt wel een stuk beter dan te voren. Nu wingrack nog ff opknappen. Bijna vergeten: Nieuwe voorband vandaag erop laten zetten, Wat een verschil, de eerste 30 km even warmrijden en daarna echt helemaal los. De schaamrandjes zijn weg en de slijtboutjes bijgewerkt.

Was te donker voor pics toen we klaar waren.
 
Laatst bewerkt:
Die kruiskopbouten zijn diepe ellende. Zachter metaal konden ze écht niet vinden. Mijn oplossing: de dikste maat kruisschroevedraaier, ook met dikke handgreep. Schroevedraaier op de kruiskop, klap erop met de hamer en losdraaien. Stevige handen gevraagd. Daarna meteen vervangen door inbussen o.i.d.


Jupz, ben ik ook bekend mee, heb het gisteravond ook nog weer meegemaakt :(
Gewoon hard beuken idd.
 
Voorstel : als alle bouten, vijzen en moeren de revue gepasseerd zijn, kunnen we misschien de rubbertjes, membraantjes en kabelbaantjes behandelen. "Het grote Yamaha Diversion topic".....zo luidt de naam van deze topic toch, is het niet ? Als je begrijpt wat ik bedoel........
 
Voorstel : als alle bouten, vijzen en moeren de revue gepasseerd zijn, kunnen we misschien de rubbertjes, membraantjes en kabelbaantjes behandelen. "Het grote Yamaha Diversion topic".....zo luidt de naam van deze topic toch, is het niet ? Als je begrijpt wat ik bedoel........

Kee ander topic... Ik ben bezig mijn achterlicht van mijn divi aan het veranderen. Heb vandaag alle ingredienten in huis gehaald inclusief de eerste vormen van mijn mal gespoten van purschuim. hoop dat het allemaal gaat lukken ik hou jullie op de hoogte.
 
Kee ander topic... Ik ben bezig mijn achterlicht van mijn divi aan het veranderen. Heb vandaag alle ingredienten in huis gehaald inclusief de eerste vormen van mijn mal gespoten van purschuim. hoop dat het allemaal gaat lukken ik hou jullie op de hoogte.

???!!??? Laat zien! :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan